Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
trein_freak

Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door trein_freak »

Ik moet voor de mondelinge test voor de functie van bestuurder ranggeerder om 9 uur in brussel zijn. Op de brief staat dat dit gesprek een 30 minuten in beslag neemt maar dat ik wel kan weerhouden worden tot het einde van de dag. Mijn vraag is hoe groot is de kans dat je weerhouden word tot het einde van de dag? Als ik om 9 uur binnen mag en om half 10 terug buiten ben moet ik geen verlof nemen die dag. En wat is de reden als men je weerhoud tot het einde van de dag? Kan hier iemand op antwoorden??


aanvulling door mod:
zie drie berichten lager om een aantal links aan te klikken met topics waar al vele van uw vragen zullen beantwoord worden.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

da is te zien hoe vlot hun schema verloopt en waar jij er inzit, als ze al te laat beginnen en de tijd per kandidaat loopt toch wat uit dan zal da dus niet verlopen zoals jij hier schrijft, vandaar dat ze u aanraden een dag vrij te houden.
back2truth

Bericht door back2truth »

ik heb me ook gesolliciteerd voor treinbestuurder, en heb al vandaag een brief ontvangen dat ik volgende week een test mote komen afleggen in brussel. Mijn vraag is wat dit test inhoudt, zijn er tips di u kan geven..

in ieder geval bedankt
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Bericht door Bordensteker »

Wij haasten ons u te bedienen!

In het algemeen: gebruik de zoekfunctie (knop bovenaan het forum) en dan met als zoektermen bijvoorbeeld “test” en “treinbestuurder”, en “Search for all terms” kiezen.

Eens je de selectie gepasseerd bent volgen op de dag van het medisch onderzoek nog aanvullende testen, waarover de NMBS zélf meer vertelt op
http://jobs.b-rail.be/main/N/info/cps/psy/index.php
Je kunt er daar ook een vergelijkbare vinden om zelf te proberen.

Succes in Brussel!
Bartjedj

Bericht door Bartjedj »

Een site waar ik heel veel aan gehad heb:
Treinbestuurder.be
Doorklikken naar Opleiding. Een dagboek van alle fases van de aanwerving en opleiding, een FAQ, ...

BDJ
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door Adler »

Misschien dat dit al ergens anders in het forum staat, maar ik zag vandaag dit op de NMBS site:

http://www.b-rail.be/corporate/N/activi ... indrivers/

Volgens mij is dit iets recent, maar ik kan me vergissen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22477
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door Steven »

Adler schreef:Misschien dat dit al ergens anders in het forum staat, maar ik zag vandaag dit op de NMBS site:

http://www.b-rail.be/corporate/N/activi ... indrivers/

Volgens mij is dit iets recent, maar ik kan me vergissen.
als je daar wat gaat verder neuzen zie je ook de kostprijs voor een opleiding treinbestuurder
Presario

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door Presario »

Volstaat een diploma 6 jaar handel om onmiddellijk TBS te worden?
Fles

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door Fles »

Presario schreef:Volstaat een diploma 6 jaar handel om onmiddellijk TBS te worden?
Wil je dat zo graag dan? TBS? ;)

Serieus nu: Misschien is het wel een idee om voor dit soort vragen een apart subforum te openen of zo :idea:
Bartjedj

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door Bartjedj »

Dit is zo'n subforum :wink:

BDJ
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1212
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door Tim »

Presario schreef:Volstaat een diploma 6 jaar handel om onmiddellijk TBS te worden?
Bij de NMBS: Neen.
Bij DLC: Ja.
Bartjedj

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door Bartjedj »

Bij de NMBS kan je daarmee enkel TB-R worden.

BDJ
trein_freak

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door trein_freak »

Zowel nmbs als dlc zoeken treinbestuurders, maar ik weet toch dat dlc het op het einde van de rit zal winnen van de nmbs. Wil je treinbestuurder worden en ben je gemotiveerd dan kom je bij dlc al heel ver terwijl je bij de nmbs nog zoveel gemotiveerd mag zijn als je wil, daar tellen enkel de papieren. Iemand met de juiste diploma's en geen motivatie zal dan bij de nmbs weer het verst komen.
5941

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door 5941 »

word op het bloed of urine een drugstest gedaan
Plaats reactie