Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door Steven »

5941 schreef:word op het bloed of urine een drugstest gedaan
drugtest op uw urine normaal gezien bij aanwerving
5941

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door 5941 »

dus nog niet in de opleiding
(ik neem geen drugs voor alle duidelijkheid)
schaarbakkes

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door schaarbakkes »

Allez hup, d' eerste hindernis voor TB is met succes genomen.
De eliminerende geschiktheidstest en psycho-technische proef die erop volgde, zijn beiden goed verlopen.

Is er toevallig nog iemand moeten gaan vandaag (dinsdag)?
Presario

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door Presario »

Ik zal proberen om een antwoord te geven op je vragen

1. 18 jaar dus geen probleem ;).
2. Ik dacht 375 dagen dus reken toch maar jaar en half.
3. http://jobs.b-rail.be/apps/jobform/insc ... obid=7933N
4. 100% werkzekerheid
5. Ja, psychotechnische proeven + een mondeling onderhoud + medische controle.
6. Kan ik u niet mee verder helpen, daarvoor moet je medische dienst van NMBS contacteren.
meer info kunde ook vinden op http://jobs.b-rail.be/php/jobs/index.ph ... &degreeid=

Ik hoop dat je hier iets aan hebt, even uit nieuwsgierigheid: welke richting volg je?
Als ik verkeerde antwoorden gegeven heb, verbeter maar gerust ;).
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door Robin »

je krijgt een reeks vragen ivm hoofdrekenen, alle 156x23= ? zo krijg je er 40 en moet je binnen x aantal minuten opgelost hebben.
Ook krijg je een reeks van vraagstukken, een boer zaaid 5/9 van z'n veld en in de namiddag zaaid hij er nog 2/6. Hoeveel moet hij de volgende dag nog doen? die vraag zit er in maar met andere breuken wellis waar en dit ook op tijd.

zelf ben ik voor deze 2 onderdelen telkens gebuist geweest :(
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door Steven »

het gaat hem bij de meeste testen om meerkeuzevragen
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door HLE 2302 »

jenbert schreef:ale dus je moet al slim zijn tot en met. Als je nu niet geslaagd bent kun je dan blijven gaan, of niet?

kwil dit echt doen maar men moet zakt beetje per beetje in elkaar omdat ik die moeilijke test niet aankan. kunnen jullie over de testen nog meer vertellen?

Heb je nog meer info over de cursus, testen, praktijk wil je me dat dan laten weten. alstublief

dank u
nee, je kan die niet verdergaan als je er niet door bent, ik dacht wel dat je dan kon herinschrijven, en als je er niet door bent, is dit vooral door de zenuwen !
want dat zijn meestal sommen & onthoud oef. enal, op basis van het 6e leerjaar 1e middelbaar, dit is om te testen of je 'slim' genoeg bent voor de job als treinbestuurder

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
vuurloc

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door vuurloc »

jenbert schreef:ale dus je moet al slim zijn tot en met. Als je nu niet geslaagd bent kun je dan blijven gaan, of niet?

kwil dit echt doen maar men moet zakt beetje per beetje in elkaar omdat ik die moeilijke test niet aankan. kunnen jullie over de testen nog meer vertellen?

Heb je nog meer info over de cursus, testen, praktijk wil je me dat dan laten weten. alstublief

dank u
Ik heb zopas de testen doorlopen (= geschiktheidsproeven, mondeling gesprek en medische testen) en ze zijn inderdaad niet van de poes.
Op volgend site: http://www.treinbestuurder.be/ heb je een paar voorbeelden.
Het komt er opaan dat je je oefent ogv rekenkunde, nederlandse taal en ruimtelijk inzicht.
Veel van deze proeven kan je doen op de site van de vdab en zijn van het type meerkeuze-vragen :wink:
Steviewonder

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door Steviewonder »

Ik ben reeds 8 jaar treinbestuurder bij de NMBS. Ik heb deze opdrachten ook doorlopen en als ik je wat raad mag geven is dat je een beetje voorbereid op die proeven is ok maar dat je gewoon niet te veel zorgen moet maken en niet te zenuwachtig moet zijn als je wat voorbereid hebt. We duimen alvast voor je. :)
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door groentje »

Als je een paar maanden voor afstuderen bent kan je wellicht wel inschrijven, maar nu is denk ik nog wat vroeg.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door Steven »

groentje schreef:Als je een paar maanden voor afstuderen bent kan je wellicht wel inschrijven, maar nu is denk ik nog wat vroeg.
idd dat gaat meestal om de periode vanaf Pasen (of net iets vroeger) tot eind schooljaar dat laatstejaars zich eventueel al kunnen inschrijven.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door Steven »

ze kijken dat wel na en tegen dat je door alle testen zal doorzijn moet je normaal al in het bezit zijn van uw diploma.
voor de testen moet je vooral rustig zijn, uitgeslapen zijn. verder niet te snel willen werken (lees de vraag altijd goed, desnoods twee keer).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door Steven »

jenbert schreef:
Steven schreef:ze kijken dat wel na en tegen dat je door alle testen zal doorzijn moet je normaal al in het bezit zijn van uw diploma.
voor de testen moet je vooral rustig zijn, uitgeslapen zijn. verder niet te snel willen werken (lees de vraag altijd goed, desnoods twee keer).

is er tijd op die vragen?

want als het rekenen is ja dan moet ik toch nadenken ze

voor elke test ga je idd een bepaalde tijd krijgen, voor rekenen zal je normaal ook over een kladblad beschikken waar je iets mag opschrijven. als je de tijd als te kort beschouwd voor de test is het beter de te lastige oefeningen op te laten dan te gaan gokken (meerkeuze vragen).
juist = 1
fout = -1
geen antwoord = 0
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door TrainzDr3ver »

Zo zitten er hier meer met die droom :D
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22507
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Treinbestuurder of Rangeerbestuurder worden.

Bericht door Steven »

U te veel focussen op die testen mag je niet doen, ik ben totaal zonder enige oefeningen en info naar die testen gegaan en ben er ook doorgeraakt. Laat me er bijzeggen dat ik nooit de primus van de klas geweest ben. je kan de oefeningen is doen als proef die online staan, maar voor de rest moet je vooral uzelf leren vertrouwen, bijna alle oefeningen op die proeven komen uit de lagere schoolleerstof en moeten dus voor iedereen haalbaar zijn. Uitgerust zijn en u dus goed kunnen concentreren zijn zeker even belangrijk om er door te geraken.

verder moet je zover ik weet op alles 10 op 20 halen en in totaal minstens 12/20 als eindresultaat (kortweg minstens 60%)
Plaats reactie