opleiding onderstationschef

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Ghabe

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Ghabe »

groentje schreef:, tenzij je hogere studies zou volgen in het Frans, én daarna je diploma zou laten erkennen. Maar dan verander je wel helemaal van taalrol, en mag je weer niet meer in Vlaanderen aan de slag...
En als je een equivalentie van je diploma in het frans bekomt(bij Selor), kan je dan ook van taalrol veranderen ?

Zo ja, moet je dan ook eerst je ontslag geven alvorens je in de andere taalrol kunt worden aangenomen ?
groentje
Berichten: 7281
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door groentje »

Geen idee, er zijn er dan ook maar zeer weinig die het doen...
Ghabe

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Ghabe »

Waarschijnlijk nog een dom vraagje maar ... hoeveel leerlingen heeft de gemiddelde klas voor OSCH/1ste OSCH?
groentje
Berichten: 7281
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door groentje »

Wij zaten met een 25-tal mensen in de basismodule, en per 4 voord de opleiding EBP.
Ghabe

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Ghabe »

groentje schreef:Wij zaten met een 25-tal mensen in de basismodule, en per 4 voord de opleiding EBP.
Nog een dom vraagje ... :twisted:

Van de 25 hoeveek slaagden er in OSCH te worden ?
groentje
Berichten: 7281
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door groentje »

Na vier jaar weet ik dat niet meer zo goed, maar ik geloof dat er een 4 à 5-tal mensen is afgevallen.
Olivier

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Olivier »

groentje schreef:Na vier jaar weet ik dat niet meer zo goed, maar ik geloof dat er een 4 à 5-tal mensen is afgevallen.

Zijn er 4 à 5 mensen afgevallen in de basismodule of zijn er uiteindelijk 4 à 5 mensen geen osch geworden?
groentje
Berichten: 7281
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door groentje »

Basismodule. Bij de EBP-module is er niemand meer afgevallen.
markske
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 feb 2007, 09:35

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door markske »

In mijn groep zijn er van de 21 uiteindelijk slechts 14 geslaagd.
Er zijn er wel 2 seingever geworden en 1 treinbegeleider ook is er 1 iemand onderstationschef-reizigers geworden.
Ghabe

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Ghabe »

markske schreef:In mijn groep zijn er van de 21 uiteindelijk slechts 14 geslaagd.
Er zijn er wel 2 seingever geworden en 1 treinbegeleider ook is er 1 iemand onderstationschef-reizigers geworden.
De mensen die uiteindelijk een andere job doen was het uit hun eigen initiatief (soort van ik doe het niet graag/studeer niet graag) of was het meer van Infrabel uit, soort van : "t'is d'en anderen job of uwen C4" ?

Dus van de 21 zijn er 18 werkzaam in de groep ?
markske
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 feb 2007, 09:35

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door markske »

Enkel de onderstationschef reizigers heeft er zelf voor gekozen.
Olivier

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Olivier »

Iemand van jullie die werkt op het seinhuis in Gent St. Pieters?
Olivier

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Olivier »

"U zal aangeworven worden als stagedoend eerste onderstationschef Infrabel"
Iemand die dit wat meer kan concretiseren? Betekent dit gewoonweg omroeper of kan dat ook iets anders inhouden?
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Kristofke »

Meestal is dat omroepen.
groentje
Berichten: 7281
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door groentje »

Iedere onderstationschef Infrabel begint als stageair. Pas nadat je geslaagd bent voor het examen op de post, ben je stagedoend, en kan je ontslagen worden als je niet slaagt.
Als je aangeworven bent als eerste ostch, kon je een diploma hoger onderwijs voorleggen, neem ik aan.
Het hangt er een beetje vanaf hoe je tewerkgesteld wordt in je stage, dat kan als omroeper (maar steeds minder, omdat ook daarvoor de eisen steeds strenger worden), op eenvoudige administratieve taken, een beetje observeren op een seinhuis, of, als je geluk hebt, begin je al vrij snel aan de opleiding. In mijn geval was dat de 2e dag dat ik aangeworven was (de eerste is een dagje administratie in orde brengen), in mijn klas hadden de meesten er een weekje observatie in het seinhuis opzitten, maar het ging dan ook wel heel erg vlot bij ons.
Plaats reactie