opleiding onderstationschef

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Junkie88

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Junkie88 »

Ik denk dat die rangschikking alleen betrekking heeft op de volgorde bij het medisch onderzoek. :lol: Ik ben eerste gerangschikt, ook ni moeilijk, gezien het geringe aantal geslaagden.

Er is al een aantal jaren een personeelsgebrek naart schijnt. Ze waren zelfs zo wanhopig dat ze apart voor Brussel Ochefs gingen zoeken. Zeer bizar dat ze er nu teveel zouden hebben. Ik denk dat misschien door de grotere reclame (ik kwam er mee in contact via iemand van de VDAB), er meer kandidaten meedoen en geslaagd zijn? Voor de rest is het gissen.

Welk uur op 13 augustus? Ik om 8u al. Vroeg zenne :p
realemma

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door realemma »

Ik ben 4de gerangschikt, en ik moet ook tegen 8u daar zijn op 13 augustus, maar eerst moet ik allerhande documenten op HR gaan afgeven, daarna med onderzoek, daarna foto voor badge, zo stond het op mijn uitnodiging.
Junkie88

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Junkie88 »

realemma schreef:Ik ben 4de gerangschikt, en ik moet ook tegen 8u daar zijn op 13 augustus, maar eerst moet ik allerhande documenten op HR gaan afgeven, daarna med onderzoek, daarna foto voor badge, zo stond het op mijn uitnodiging.
Jep, moet nog mijn diploma bij mijn ouders gaan oppikken. Wel vreemd dat het wat langer lijkt te duren voor de niet-Brusselaars. Mss zitten we dan wel samen in de opleiding?
Heb jij ook uw gesprek met de jury in Brussel gehad op de 13e juli?
realemma

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door realemma »

Ik had mijn gesprek op 11 juli, en er waren er heel weinig geslaagd, daar schrok ik wel van...en ja, we zullen dan wel in dezelfde opleiding zitten, ik hoop dat de aanwerving nog in september zal zijn...
matthewp

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door matthewp »

Junkie88 schreef:
matthewp schreef:Blijkbaar hebben ze Brussel een beetje te goed gepitched :)
Was het de sollicitatie voor de werkzetels van Brussel of gewoon voor (1e) onderstationschef?
Wanneer had jij je infodag, als ik zo vrijpostig mag zijn?
Je mag zo vrijpostig zijn :) Ik had infodag ergens in februari of maart. De juiste datum herinner ik me niet. En ik had gereageerd op de algemene vacature voor 1e onderstationschefs. Ik kijk er alleszins al zwaar naar uit naar het moment dat de aanwervingsbrief in mijn bus ligt!
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door dekooiker »

Junkie88 schreef:Ik denk dat die rangschikking alleen betrekking heeft op de volgorde bij het medisch onderzoek.
Heeft te maken met aanwerving.
Iemand met een hoger nummer zal normaalgezien nooit voor iemand met een lager nummer aangeworven worden.
Scherper gesteld: er zijn bijvoorbeeld x plaatsen vacant en men wil tot aanwerving overgaan, dan zal wie x+1 als rangschikking heeft nog niet aangeworven worden maar later opgeroepen worden.
De trein.
Alleen voor durvers.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Asterix »

realemma schreef:Ben nieuw hier, ben ook kandidaat 1ste ochef, info gehad op 9 juni, schriftelijk en mondeling in juli, afspraak med onderzoek op 13 augustus.
Ben ook verbaasd over het teveel aan kandidaten in Brussel, want op mijn mondeling ex werd er lichtjes gepusht om een job in Brussel te aanvaarden, ik hoop voor mij op Mechelen
Waren dat niet de selecties voor specifiek Brussel (5 jaar te blijven)?
realemma

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door realemma »

Neen, Jeroen, ik heb gereageerd op de gewone vacature van (1ste) ochef, de vacature specifiek voor Brussel staat nu trouwens nog altijd op de vacaturesite met een infosessie in september.
Maar blijkbaar hebben ze bij elke kandidaat toch reclame gemaakt voor Brussel :)
markske
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 feb 2007, 09:35

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door markske »

[quote="matthewp"]Ik heb vandaag opnieuw telefoon gekregen van mevr. Hoste van HR. Blijkbaar is er nu te veel interesse in Brussel waardoor ze iedereen nog eens opbellen met de vraag of Brussel hun eerste keuze is. Ze bood mij ook Kortrijk aan, iets wat ik dan ook met beide handen gegrepen heb. Kortrijk is qua pendeltijd heel wat dichterbij dan Brussel vanuit Koekelare.
De aanwervingsbrieven zouden voor mijn lichting over 2 à 3 weken in de bus moeten vallen en de opleiding start op 1 oktober 2012.[/quote]

Prettig te lezen als je weet dat ik al meer dan 2,5 jaar zit te wachten op mijn overplaatsing naar Kortrijk met P6.
Voor mij zou de afstand met de fiets goed 5 minuten zijn, nu verlies ik dagelijks 2 uur en 40 minuten zonder de verplaatsing naar het station mee te rekenen.
matthewp

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door matthewp »

markske schreef:Prettig te lezen als je weet dat ik al meer dan 2,5 jaar zit te wachten op mijn overplaatsing naar Kortrijk met P6.
Voor mij zou de afstand met de fiets goed 5 minuten zijn, nu verlies ik dagelijks 2 uur en 40 minuten zonder de verplaatsing naar het station mee te rekenen.
Kan ik me inbeelden...
mr_pinky

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door mr_pinky »

[quote="Junkie88"]Ik denk dat die rangschikking alleen betrekking heeft op de volgorde bij het medisch onderzoek. :lol: Ik ben eerste gerangschikt, ook ni moeilijk, gezien het geringe aantal geslaagden.

Hoeveel geslaagden zijn er dan maar? Hoeveel mensen hebben eigenlijk deelgenomen aan de proef?
gote oude

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door gote oude »

wanneer start de nieuwe opleiding eigenlijk??????
Timmy

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Timmy »

Vandaag aanwervingsbrief gekregen. 17 september aanmelden in Brussel als stagedoend Onderstationschef.
Junkie88

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Junkie88 »

mr_pinky schreef:
Junkie88 schreef:Ik denk dat die rangschikking alleen betrekking heeft op de volgorde bij het medisch onderzoek. :lol: Ik ben eerste gerangschikt, ook ni moeilijk, gezien het geringe aantal geslaagden.

Hoeveel geslaagden zijn er dan maar? Hoeveel mensen hebben eigenlijk deelgenomen aan de proef?
De vier mensen die ik op de proeven gesproken heb zijn er allemaal helaas niet door . Tis idd geen correcte steekproef, ik weet niet hoeveel er effectief door zijn.
Jonas_D

Re: opleiding onderstationschef

Bericht door Jonas_D »

Vrijdag nog eens gebeld naar de dienst Aanwervingen om eens een stand van zaken te vragen. Mijn aanwervingsbrief zou vrijdag verstuurd worden. Aanwervingsdatum is 1 oktober voor Kortrijk.
Plaats reactie