opleiding onderstationschef
Re: opleiding onderstationschef
Zo net telefoontje gekregen van dienst aanwervingen. Blijkbaar worden de aanwervingen uitgesteld tot Oktober. Ik krijg wel de kans om halverwege september aangeworven te worden, maar dan is het meteen om op Traffic Control aan de slag te gaan. Naar wat ik hier al een beetje gehoord hebt, twijfel ik een beetje of het wel de ideale plek is om te beginnen? Ik zeg niet nee tegen Traffic Control, maar als heb onervaren starter heb ik zo mijn twijfels.
Wat denken jullie als ik vragen mag? Zie ik dit verkeerd in?
Wat denken jullie als ik vragen mag? Zie ik dit verkeerd in?
Re: opleiding onderstationschef
Als je voor je opleiding op TC begint, wordt je niet ingezet aan de tafel, hoor, maar hou je je bezig met bijvoorbeeld het opstellen van infomails (opleiding van een halve dag, of zo).
Re: opleiding onderstationschef
Ik kreeg deze voormiddag ook een telefoontje met het bericht dat de aanwerving uitgesteld is. Ik zit momenteel in het buitenland dus ik heb niet opgenomen. Ik heb het gehoord op mijn voicemail. Mevrouw Hoste van HR vertelde dat ik kon kiezen om onmiddellijk in Brussel te beginnen op 17 september. Dan zou ik een Selortest moeten doen omdat het een tweetalige post is. Dit zou €90 meer nettoloon opleveren. (per maand of jaar zei ze niet).
Ik kon ook wachten tot oktober op de volgende lichting en kans maken op Gent.
Ik woon dichtbij de kust dus Gent zou ideaal zijn qua pendeltijd, anderzijds vrees ik dat de aanwerving eindeloos uitgesteld zal worden.
Wat denken jullie? Wat zijn de voor- en nadelen?
Ik kon ook wachten tot oktober op de volgende lichting en kans maken op Gent.
Ik woon dichtbij de kust dus Gent zou ideaal zijn qua pendeltijd, anderzijds vrees ik dat de aanwerving eindeloos uitgesteld zal worden.
Wat denken jullie? Wat zijn de voor- en nadelen?
Re: opleiding onderstationschef
Iemand die reeds in dienst is en slaagt voor de Selor test krijgt een eenmalige aanmoedigingspremie van €500, daarna elke maand +/- €180.
Let wel dit zijn bruto bedragen.
Wat betreft op Traffic Control werken het is inderdaad wel Brussel, althans nog voor een paar jaar, maar er zijn zeker slechtere posten om te starten.
Enige nadeel is indien je na een tijdje beslist om aan een bevorderingsexamen deel te nemen je wel geen ervaring hebt op een seinhuis.
Aan de andere kant vind ik wel dat je als lijnregelaar wel het gevoel hebt iets te kunnen bijdragen aan de stiptheid van het treinverkeer.
Je zal dan ook pas echt ondervinden vanwaar al die vertragingen voortkomen, je kan het soms zo gek niet bedenken.
Ook zal je ondervinden dat de dagen dat je echt niet weet wat eerst te doen ze op het nieuws zullen zeggen dat ze het bij de spoorwegen weer verbrod hebben.
Let wel dit zijn bruto bedragen.
Wat betreft op Traffic Control werken het is inderdaad wel Brussel, althans nog voor een paar jaar, maar er zijn zeker slechtere posten om te starten.
Enige nadeel is indien je na een tijdje beslist om aan een bevorderingsexamen deel te nemen je wel geen ervaring hebt op een seinhuis.
Aan de andere kant vind ik wel dat je als lijnregelaar wel het gevoel hebt iets te kunnen bijdragen aan de stiptheid van het treinverkeer.
Je zal dan ook pas echt ondervinden vanwaar al die vertragingen voortkomen, je kan het soms zo gek niet bedenken.
Ook zal je ondervinden dat de dagen dat je echt niet weet wat eerst te doen ze op het nieuws zullen zeggen dat ze het bij de spoorwegen weer verbrod hebben.
Re: opleiding onderstationschef
Oei hier nog geen telefoontje gehad. Misschien dat ze enkel de 1ste onderstationscheffen de kans geven vroeger te beginnen dan ?
Snap nu wel meer en meer waarom ze bij de vakbond er zo op hamerden zeker geen ontslag te geven tot je uw aanwervingsbrief ontvangen hebt.
Zal niks anders opzitten dan te wachten dan
Snap nu wel meer en meer waarom ze bij de vakbond er zo op hamerden zeker geen ontslag te geven tot je uw aanwervingsbrief ontvangen hebt.
Zal niks anders opzitten dan te wachten dan
opleiding onderstationschef
Wie twijfelt denkt best even na.
Naar Brussel (totdat ook deze dienst gedecentraliseerd wordt in de toekomst) van de kust is toch even rijden, dat tweemaal te tellen per werkdag en zoveel maal per maand.
Hoeveel verschil geeft dat met werken in Gent?
Oostende-Gent is ongeveer 45 minuten, Oostende-Brussel 1 uur 15 minuten enkele reis.
Laat u niet vangen aan sneller in dienst treden; velen deden dat wel en moeten jaren (!) wachten op overplaatsing.
Het voordeel aan op een seinhuis werken is dat er ervaring opgedaan wordt met de zaken zoals buitendienststellingen, trein in nood en dergelijke.
Op TC komt dat amper voor en wordt die routine niet onderhouden maar daar zijn een aantal andere dingen van groot belang zoals stipte opvolging van het verkeer en overleg met RDV.
Moest ik in de plaats van matthew zijn, ik koos Gent.
Zonder tweetaligheidspremie, latere aanwerving maar in de wetenschap dat ik voor een enkele reis Brussel heen en terug kan rijden tussen Gent en Oostende.
Het verschil in tijd wordt niet betaald en ik kies dan voor mijn tijd!
Naar Brussel (totdat ook deze dienst gedecentraliseerd wordt in de toekomst) van de kust is toch even rijden, dat tweemaal te tellen per werkdag en zoveel maal per maand.
Hoeveel verschil geeft dat met werken in Gent?
Oostende-Gent is ongeveer 45 minuten, Oostende-Brussel 1 uur 15 minuten enkele reis.
Laat u niet vangen aan sneller in dienst treden; velen deden dat wel en moeten jaren (!) wachten op overplaatsing.
Het voordeel aan op een seinhuis werken is dat er ervaring opgedaan wordt met de zaken zoals buitendienststellingen, trein in nood en dergelijke.
Op TC komt dat amper voor en wordt die routine niet onderhouden maar daar zijn een aantal andere dingen van groot belang zoals stipte opvolging van het verkeer en overleg met RDV.
Moest ik in de plaats van matthew zijn, ik koos Gent.
Zonder tweetaligheidspremie, latere aanwerving maar in de wetenschap dat ik voor een enkele reis Brussel heen en terug kan rijden tussen Gent en Oostende.
Het verschil in tijd wordt niet betaald en ik kies dan voor mijn tijd!
De trein.
Alleen voor durvers.
Alleen voor durvers.
Re: opleiding onderstationschef
gvd, ik zit dan nog met mijn vingers te draaien tot oktober, want die interimbureau's bellen ook niet terug voor korte, tijdelijke opdrachten.
Dus best op een seinhuis beginnen als je een goede kans wilt maken op een bevordering?
Dus best op een seinhuis beginnen als je een goede kans wilt maken op een bevordering?
Re: opleiding onderstationschef
Nochtans werd er tijdens de infosessie uitdrukkelijk verteld dat de opleiding in september zou starten, dat er al een hele planning was opgesteld en dat mensen NIET zouden worden geparkeerd op een dienst in afwachting van. Wat voor zin heeft het om een verplichte infosessie te houden als er over concrete elementen die mensen bezighouden toch maar nonsens worden verteld?Junkie88 schreef:gvd, ik zit dan nog met mijn vingers te draaien tot oktober, want die interimbureau's bellen ook niet terug voor korte, tijdelijke opdrachten.
Was het ook niet zo dat de lichting van september specifiek voor Brussel was bestemd (min.5 jaar) of is dat enkel voor 1e OSTCH?
Re: opleiding onderstationschef
En als je nog niet vastzit aan een hypotheek en een vriend(in) met job en kinderen, is een verhuis ook altijd een optie, natuurlijk. Ik heb mij mijn verhuis naar Brussel, nu ondertussen 5 jaar geleden, nog niet beklaagd. Inderdaad een zaligheid, op een kwartiertje op je werk staan... Anderzijds, van Brugge naar Brussel moet zowat de best mogelijke verbinding zijn die je maar kan dromen, de Kempen, Limburg en veruit het grootste deel van Wallonië doen het veel minder goed, zowel qua frequentie als qua snelheid.
Re: opleiding onderstationschef
Hallo
Ik was er ook bij op de medische testen van 25 juni.
Mij hebben ze gisteren (18/7/2012) ook opgebeld met de vraag of ik op 17/9 wou beginnen in bxl. Dit is wel degelijk voor op Tc te gaan werken. Aangezien ik van Mechelen ben en bxl dus een zeer goede verbinding is, heb ik toegezegd. Volgens die mevrouw van aanwervingen heeft infrabel momenteel vooral behoefte aan mensen voor bxl, ze kon mij ook niet zeggen, indien ik zou niet voor bxl zou kiezen, wanneer de aanwerving in oktober dan zou plaatsvinden....
Wel vreemd dat er onlangs nog een versnelde procedure was voor E-OTSCH specifiek voor bxl.
Ik was er ook bij op de medische testen van 25 juni.
Mij hebben ze gisteren (18/7/2012) ook opgebeld met de vraag of ik op 17/9 wou beginnen in bxl. Dit is wel degelijk voor op Tc te gaan werken. Aangezien ik van Mechelen ben en bxl dus een zeer goede verbinding is, heb ik toegezegd. Volgens die mevrouw van aanwervingen heeft infrabel momenteel vooral behoefte aan mensen voor bxl, ze kon mij ook niet zeggen, indien ik zou niet voor bxl zou kiezen, wanneer de aanwerving in oktober dan zou plaatsvinden....
Wel vreemd dat er onlangs nog een versnelde procedure was voor E-OTSCH specifiek voor bxl.
Re: opleiding onderstationschef
Vandaag mijn brief gehad. Ik ben als eerste gerangschikt, betekent dat dan dat ik rapper 'mag beginnen'?Jeroen schreef:Nochtans werd er tijdens de infosessie uitdrukkelijk verteld dat de opleiding in september zou starten, dat er al een hele planning was opgesteld en dat mensen NIET zouden worden geparkeerd op een dienst in afwachting van. Wat voor zin heeft het om een verplichte infosessie te houden als er over concrete elementen die mensen bezighouden toch maar nonsens worden verteld?Junkie88 schreef:gvd, ik zit dan nog met mijn vingers te draaien tot oktober, want die interimbureau's bellen ook niet terug voor korte, tijdelijke opdrachten.
Was het ook niet zo dat de lichting van september specifiek voor Brussel was bestemd (min.5 jaar) of is dat enkel voor 1e OSTCH?
Oja, er staat ook niets in over een medisch onderzoek, enkel dat ik mijn diploma moet opsturen naar HR. Vreemd. Maja, ik denk dat er bij de NMBS wel meerdere vreemde dingen gebeuren.
Laatst gewijzigd door Junkie88 op 19 jul 2012, 10:57, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: opleiding onderstationschef
Hasselt heeft wel een zeer goede verbinding vind ik. Toen ik even in het Maasland logeerde bij mijn vriendin, pendelde ik tussen Genk & Diegem. Lange terugrit, maar de heenrit was toch zeer snel vond ik. Hasselt, Diest, Aarschot, Leuven.groentje schreef:En als je nog niet vastzit aan een hypotheek en een vriend(in) met job en kinderen, is een verhuis ook altijd een optie, natuurlijk. Ik heb mij mijn verhuis naar Brussel, nu ondertussen 5 jaar geleden, nog niet beklaagd. Inderdaad een zaligheid, op een kwartiertje op je werk staan... Anderzijds, van Brugge naar Brussel moet zowat de best mogelijke verbinding zijn die je maar kan dromen, de Kempen, Limburg en veruit het grootste deel van Wallonië doen het veel minder goed, zowel qua frequentie als qua snelheid.
Re: opleiding onderstationschef
Maar wel minder snel dan Oostende-Brugge-Gent-Brussel. En voor de Limburgers, aankomst net na het uur, waardoor je eigenlijk net iets te laat bent, als je om 6 uur moet beginnen...
Re: opleiding onderstationschef
hangt mijnkl**** uit. Opleiding is weeral verplaatst naar oktober, 24 om juist te zijn. Nu willen ze dat ik absoluut eind augustus/begin september binnenkom om dan 2 maanden weet ik wat te doen. Ik heb daar absoluut geen zin in. Wil gewoon starten met opleiding en basta. Als ze mij daar een jobke geven dat mij niet aanstaat ben ik zo al terug weg.... manmanman, prutsers. Dus voor diegene die intresse hebben, blijf volgen, ik ga een voorstel doen en als ze dat niet goed vinden komt mijn plaatske vrij.