buitenland jobs

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
klm

buitenland jobs

Bericht door klm » 11 jan 2008, 11:24

hoe zit het eigenlijk als je een licentie TB hebt om in het buitenland te werken?(loon-vacatures-welke landen)


nighttrain
Berichten: 2007
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Saoudi Arabie

Re: buitenland jobs

Bericht door nighttrain » 11 jan 2008, 18:18

dan zul je een nieuwe licentie/opleiding moeten krijgen voor dit land.
'k heb enkele weken nog een vraag geplaatst wie er geintereseerd was in een job als treinbestuurder bij Eurotunnel met Engels kontrakt.
Anders moet je kijken op de sites van railwaypeople or railpersonnel.

klm

Re: buitenland jobs

Bericht door klm » 14 jan 2008, 23:59

wat bedoel je met een opleiding? Een geheel nieuwe vanaf nul of gewoon een soort omzetting van de licentie?

Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 20353
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: buitenland jobs

Bericht door Steven » 15 jan 2008, 00:39

klm schreef:wat bedoel je met een opleiding? Een geheel nieuwe vanaf nul of gewoon een soort omzetting van de licentie?

volledig nieuwe

nighttrain
Berichten: 2007
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Saoudi Arabie

Re: buitenland jobs

Bericht door nighttrain » 15 jan 2008, 08:21

klm schreef:wat bedoel je met een opleiding? Een geheel nieuwe vanaf nul of gewoon een soort omzetting van de licentie?
Wat is een licentie?het is enkel een bewijs dat je voor dit bedrijf geslaagt bent als treinbestuurder volgens hun normen! dus een ander bedrijf zal dat tijdens de solicitatie als een positief punt beschouwen ,maar niets meer. hangt ook af hoeveel jaren ervaring.Vanaf 10 jaar kan je zeggen dat je al een zekere pedigree hebt met de nodige ervaringen en mentaliteit.
Daar elk bedrijf of land zijn eigen objectieven heeft in dit vakgebied alsook een andere reglementerig.
Ik vermoed dat het eenvoudiger is om van de NMBS over te stappen naar DLC of omgekeerd.Ik laat dit over aan de vrijheid van ieder om dit goed te keuren of niet.
Zo zijn er in het verleden bestuurders van Eurotunnel overgestapt naar ECR,EWS ,SNCF en Eurostar. Maar hebben daar terug een opleiding gevolgt met certificatie voor hun reseau en/of annexen.
Uw vraag welke landen? wat is uw ervaring en talenkennis?Wat wenst U? Wat zoekt U?

Plaats reactie