Goeie morgen,
Ben treinbestuurder in de private spoorweg en heb in 2007 tot januari 2008 bij mev gewerkt in Nederland.
Mev is een detacheringsbureau, dit houdt in dat ze bestuurders verhuren aan andere spoorbedrijven en hebben ze dus geen materieel.
In 2007 zijn ze op Belgisch grondgebied ook beginnen rijden voor bedrijven als SNCF FRET. (G2000 groen)
Voor dit project ect. hebben ze oa mij aangewerfd.
Het enige nadeel aan dit bedrijf is dat de baas het verschil tussen belgische en nederlandse bestuurders misbruikte om zo goedkoop mogelijk te "misbruiken". Ik had een Belgisch contract, maar toch gaf hij mij de nederlandse premies. En noem maar op....
Daarom, elk bedrijf heeft wel zijn problemen, de één al wat meer dan de andere.
Dit bedrijf had ook zijn voordelen, heb er echt heel graag gewerkt, alleen jammer dat het sociale niet echt in orde is.
Heb er alles aan gedaan om met de baas de dingen te verbeteren en in onderling overleg alles op te lossen, maar mocht niet baten.
Hij dacht van bestuurder binnen en afrippen.
Maar toch raad ik niemand aan naar dit bedrijf te gaan, dit is specifiek bedoeld voor de bestuurders op dit forum.
Vriendelijke groet.
MEV independent railway services.
Re: MEV independent railway services.
Ter verduidelijking, dit is niet om dit bedrijf af te kraken zoals gebeurt is met dlc in het verleden op deze site.
Maar is als raad voor iedereen die wil beginnen als bestuurder of van bedrijf wil veranderen.
groetjes.
Maar is als raad voor iedereen die wil beginnen als bestuurder of van bedrijf wil veranderen.
groetjes.
Re: MEV independent railway services.
Dit is een waardevolle bijdrage voor de (toekomstige) privé-tb's op dit forum.
Heb van MEV al eerder zo'n zaken vernomen dus is niet echt een verrassing...
Voor welke firma rij je nu ?
Heb van MEV al eerder zo'n zaken vernomen dus is niet echt een verrassing...
Voor welke firma rij je nu ?
Re: MEV independent railway services.
SFB (sncf fret benelux).
Welke zaken heb je nog allemaal vernomen over mev?
Groetjes
Welke zaken heb je nog allemaal vernomen over mev?
Groetjes
Re: MEV independent railway services.
Kun je bij een Nederlands bedrijf een "Belgisch " kontrakt hebben ???sncf schreef:Goeie morgen,
Ben treinbestuurder in de private spoorweg en heb in 2007 tot januari 2008 bij mev gewerkt in Nederland.
Mev is een detacheringsbureau, dit houdt in dat ze bestuurders verhuren aan andere spoorbedrijven en hebben ze dus geen materieel.
SNIP
Ik had een Belgisch contract, maar toch gaf hij mij de nederlandse premies. En noem maar op....
Of hebben zij een "Belgische" vestiging... dan had je daar het kontrakt bij ???
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: MEV independent railway services.
Op hun site hebben ze het over 'een contract aanbieden naar Belgische voorwaarden'...whatever that means...dentheo schreef:Kun je bij een Nederlands bedrijf een "Belgisch " kontrakt hebben ???sncf schreef:Goeie morgen,
Ben treinbestuurder in de private spoorweg en heb in 2007 tot januari 2008 bij mev gewerkt in Nederland.
Mev is een detacheringsbureau, dit houdt in dat ze bestuurders verhuren aan andere spoorbedrijven en hebben ze dus geen materieel.
SNIP
Ik had een Belgisch contract, maar toch gaf hij mij de nederlandse premies. En noem maar op....
Of hebben zij een "Belgische" vestiging... dan had je daar het kontrakt bij ???
Re: MEV independent railway services.
Ze hebben geen belgische afdeling, maar werken met een mandataris is belgie.
Sociaal secretariaat randstad, die regelen dat ze in "orde" zouden zijn.
En beeld je van die belgische voorwaarden maar niet te veel in,
Bv: overuren.
Belgie 150%
Nederland bij mev 135%
Zondag
Belgie 200%
Nederland bij mev 145%
Sociaal secretariaat randstad, die regelen dat ze in "orde" zouden zijn.
En beeld je van die belgische voorwaarden maar niet te veel in,
Bv: overuren.
Belgie 150%
Nederland bij mev 135%
Zondag
Belgie 200%
Nederland bij mev 145%