vraagje voor de treinbestuurders hier

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Kans lijkt me wel klein, dat je daar heel snel naartoe zal mogen. De stelregel is altijd, dat je eerst naar de grote depots van Antwerpen en Brussel mag, en ik veronderstel dat er nog veel gegadigden zijn voor de West-Vlaamse depots...
Swiss

Bericht door Swiss »

Trust me, met zo'n diploma moet het al vreemd lopen (of je moet heel kieskeurig zijn of je moet gewoon héél veel pech hebben) als je langer als een jaar werkloos bent. En trouwens, zo snel ben je ook niet achterhaald. Op school leer je alleen de principes van het vak, de échte know-how leer je bij de bedrijven zelf wel. Maar die principes wel wat langer up-to-date dan een paar jaar.

Ik zat een jaar of 7 geleden met hetzelfde dilemma (TB of verder studeren), ben uiteindelijk vol voor m'n opleiding gegaan op den IHAM en heb er nog geen spijt van gehad. En via-via ben ik nu ook bij Dejelsee terechtgekomen, zij het dan alleen niet als TB. Maar ik mag toch alle dagen met treintjes bezig zijn.

In ieder geval, wat je ook beslist, veel succes met je keuze.

Greetz,
Swiss
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Bericht door 2012 »

tonicorsari schreef:Weet iemand wat de Stelplaatsen zijn in voor Treinbestuurders in
West -Vlaanderen

dacht aan dit rijtje :

*Oostende
*Brugge
*De Panne
*Kortrijk

Goederen : Zeebrugge ?
Poperinge ontbreekt nog, Zeebrugge is geen depot van treinbestuurders
TBbart

Bericht door TBbart »

aja, voor rangeerbestuurders :oops:
tonicorsari

Bericht door tonicorsari »

Welke treinbestuurders (Stelplaats) voeren de diensten uit vanuit Blankenberge en Knokke ? oostende ? of Hasselt mss. ?
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

tonicorsari schreef:Welke treinbestuurders (Stelplaats) voeren de diensten uit vanuit Blankenberge en Knokke ? oostende ? of Hasselt mss. ?
De treinen vanuit Knokke-Blankenberge worden het meeste gedaan door depot Brugge. (De AM96 stammen die gans het jaar door rijden).
Maar Brussel heeft erook een paar (Als Steven dat tenminste kan bevestigen)
De M6 stammen die rijden tussen Genk & Blankenbere (van mei tot september) worden het meest gedaan door depot Gent St-Pieters.
De toeristentreinen worden door meerdere depot's gedaan zoals Antwerpen-Sint-Niklaas-Mol-Brussel-Schaarbeek-Charleroi/Chatelet-Brussel-Brugge-Gent.....
2012
Berichten: 516
Lid geworden op: 18 aug 2006, 22:22
Locatie: Deinze
Contacteer:

Bericht door 2012 »

Hasselt en Brugge doen vooral die 1500 reeksen (FKK/FBK - Tongeren), Brussel heeft er één in de week en een 2-tal in het week-end

Die 2200 reeksen van Gent naar Genk het ganse jaar doet Gent en Hasselt, de verlenging in het seizoen van Gent tot Blankenberge is denk ik allemaal voor ons in Gent ...
Jonathan

Bericht door Jonathan »

Oostende doet er toch ook een paar? De eerste en de laatste, dacht ik.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

idd oostende doe de laatste blankeberge, tis te zeggen eindbestemming oostende, maar met een nr van zo een knokke/blankenberge, 23.41 in brussel zuid vertrekt die
NRGken

Bericht door NRGken »

Kent iemand eigenlijk n plaats op 't net waar ik een opsomming kan vinden van al de depots van treinbestuurders in Vlaanderen?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

aalst
dendermonde
gent st pieters
brugge
oostende
poperinge
kortrijk
leuven
antwerpen centraaal
antwerpen noord
hasselt
mol
turnhout
essen
landen
st niklaas
oudenaarde
de panne
geraardsbergen
aarschot


2-talige depots
brussel zuid
schaarbeek

aangepast en aangevuld
Laatst gewijzigd door Steven op 24 aug 2006, 21:56, 1 keer totaal gewijzigd.
am62
Berichten: 840
Lid geworden op: 20 mei 2006, 20:40

Bericht door am62 »

en FGRA (Geraardsbergen)
Bert

Bericht door Bert »

NRGken schreef:Kent iemand eigenlijk n plaats op 't net waar ik een opsomming kan vinden van al de depots van treinbestuurders in Vlaanderen?
Hier vind je die dus. :)
tonicorsari

Bericht door tonicorsari »

Rijden te treinbestuurders van De Panne ,door tot in Landen of Worden deze afgelost in Gent, Brussel ?
Freakytrain

Bericht door Freakytrain »

tonicorsari schreef:Rijden te treinbestuurders van De Panne ,door tot in Landen of Worden deze afgelost in Gent, Brussel ?
Ik geloof dat den depot van Brussel Zuid en Gent deze aflossen
Plaats reactie