Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Gebruikersavatar
Tim
Berichten: 1216
Lid geworden op: 31 jan 2006, 22:29

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Bericht door Tim »

Idd Steven, de opleiding gaat door in het kantoor te Deurne, naast de luchthaven.
13'erke

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Bericht door 13'erke »

Tim schreef:Idd Steven, de opleiding gaat door in het kantoor te Deurne, naast de luchthaven.
Ik wist niet dat DLC tegenwoordig ook al met boeing's 747 vliegt? :lol:
wat de crash in zaventem misschien verklaard
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Bericht door Steven »

13'erke schreef:
Tim schreef:Idd Steven, de opleiding gaat door in het kantoor te Deurne, naast de luchthaven.
Ik wist niet dat DLC tegenwoordig ook al met boeing's 747 vliegt? :lol:
wat de crash in zaventem misschien verklaard
die mogen daar ni landen en de oefening op zaventem is ook mislukt ;-) :mrgreen:
13'erke

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Bericht door 13'erke »

Steven schreef:
13'erke schreef:
Tim schreef:Idd Steven, de opleiding gaat door in het kantoor te Deurne, naast de luchthaven.
Ik wist niet dat DLC tegenwoordig ook al met boeing's 747 vliegt? :lol:
wat de crash in zaventem misschien verklaard
die mogen daar ni landen en de oefening op zaventem is ook mislukt ;-) :mrgreen:
Probeer dat maar eens uit te leggen dat een boeing NIET op de sporen thuis hoort (wat in zaventem nu niet veel scheelde)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Bericht door Steven »

hehe allez genoeg gelachen back on topic.
pattyne

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Bericht door pattyne »

En waar bevinden zich de dichtste depots van DLC in de nabijheid van Kortrijk? En hoelang duurt de overplaatsing?
grtz
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Bericht door Steven »

pattyne schreef:En waar bevinden zich de dichtste depots van DLC in de nabijheid van Kortrijk? En hoelang duurt de overplaatsing?
grtz

DLC werkt ni echt met het depotsysteem zoals de nmbs doet. ze hebben gewoon drie vertrekplaatsen. hoofdzetel in deurne, genk en zeebrugge. dat zijn de enige drie die ze hebben. zover ik begrepen heb zijn reservediensten ook onbestaande, ze kennen dan weer wel wachtdienst (is hetzelfde als reserve, maar je bent thuis terwijl een reserve bij de nmbs op zijn depot moet zijn).
Miljaarde

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Bericht door Miljaarde »

Kun je bijvoorbeeld vrahen om altijd in zeebruhhe te mogen beginnen? Als dat het dichtst bij uw woonplaatse liht?

En die wachtdienst, hoe zit dat dan juist in mekaar? als je dan uiteindelijk niet moet rijden, is dat dan ook betaald zoals gewoon werken?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Bericht door Steven »

Miljaarde schreef:Kun je bijvoorbeeld vrahen om altijd in zeebruhhe te mogen beginnen? Als dat het dichtst bij uw woonplaatse liht?

En die wachtdienst, hoe zit dat dan juist in mekaar? als je dan uiteindelijk niet moet rijden, is dat dan ook betaald zoals gewoon werken?
alle loonvoorwaarden en premies staan op hun site, ook de wactvergoeding, opgelet de wedde is niet aangepast aan de twee laatste indexsprongen zover ik over de juiste info beschik.

www.dlcargo.com
DE_6308

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Bericht door DE_6308 »

Het is zo dat je meestal begint op plaatsen zo dicht mogelijk bij je woonplaats een daarbij maken ze de keuze uit (Genk,Aken,Montzen,Antwerpen,Zeebrugge), bij de wachtdienst ben je eigenlijk een week niet ingepland maar wordt je ingezet voor extra ritten, vertragingen, uitval van bestuurders enz. je krijgt daarvoor een wachtpremie op dagen dat je niet gewerkt hebt en een extra premie wacht + oproep (staat ook op de site van DLC)
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Bericht door Speedy »

DE_6308 schreef:Het is zo dat je meestal begint op plaatsen zo dicht mogelijk bij je woonplaats een daarbij maken ze de keuze uit (Genk,Aken,Montzen,Antwerpen,Zeebrugge), bij de wachtdienst ben je eigenlijk een week niet ingepland maar wordt je ingezet voor extra ritten, vertragingen, uitval van bestuurders enz. je krijgt daarvoor een wachtpremie op dagen dat je niet gewerkt hebt en een extra premie wacht + oproep (staat ook op de site van DLC)
Hoe lang op voorhand ken je bij DLC je dienstrooster ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Bericht door Steven »

zoals bij elk prive bedrijven met ploegen (alles behalve dagdiensten) moeten zij ten laatste op elke vrijdag de diensten van de week geven die volgt. zover ik begrepen heb krijgen ze die veel vroeger en de mensen die over email beschikken krijgen ze elektronisch thuis gestuurd.

dus neen de dag vooraf nog uw dienst wijzigen zoals bij de nmbs kan dus niet in de prive als ze zich aan de wet houden.
Miljaarde

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Bericht door Miljaarde »

Steven schreef:zoals bij elk prive bedrijven met ploegen (alles behalve dagdiensten) moeten zij ten laatste op elke vrijdag de diensten van de week geven die volgt. zover ik begrepen heb krijgen ze die veel vroeger en de mensen die over email beschikken krijgen ze elektronisch thuis gestuurd.

dus neen de dag vooraf nog uw dienst wijzigen zoals bij de nmbs kan dus niet in de prive als ze zich aan de wet houden.
Als je buitenreeks staat kunnen ze wel de dag ervoor veranderen, maar toch niet als je in de reeks staat?

19 weken op 25 weken weet ik wanneer ik moet werken, de zes andere zijn dagelijks aanpasbaar. Ik weet bvb nu al welke uren ik heb op bvb 3 september (ik sta dan in de reeks)
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22528
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Bericht door Steven »

binnen een reeks mogen ze de uren van diensten aanpassen zoals je weet, altijd gevaarlijk om al te zeggen welke de juiste uren van die diensten zijn, het enige wat ze niet mogen aanpassen (enkel een keer per jaar in december) zijn de plaatsen van rust en compensatiedagen. maar verder kunnen ze de diensten in de reeks nog aanpassen hoor. kom maar is in brussel zien, op de reeksen van thalys en eurostar hebben ze vorig jaar 26 keer een aanpassing gedaan van de diensten.
bij ons in de reeks K zijn vorige maand ook nog aanpassingen geweest (een bepaalde dienst is nu 1U10 minuten langer) heel gevaarlijk dus om uw agenda al zover vooruit in te vullen.
Miljaarde

Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?

Bericht door Miljaarde »

Ik ga zeker nooit moeilijk doen als men mijn dienst een uur vervroegd, maar wel als men in de reeks plots ne vroegen zet ipv ne laten. Dat moeten ze niet doen , als ik tenminste niets heb gepland.

Ik denk wel dat als je het been stijf zou houden, dat je -in de reeks bedoel ik dan- kan eisen dat men deze uren niet verandert. Ieder weldenkend mens is een beetje flexibel natuurlijk.
Plaats reactie