Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?
Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?
Idd Steven, de opleiding gaat door in het kantoor te Deurne, naast de luchthaven.
Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?
Ik wist niet dat DLC tegenwoordig ook al met boeing's 747 vliegt?Tim schreef:Idd Steven, de opleiding gaat door in het kantoor te Deurne, naast de luchthaven.
wat de crash in zaventem misschien verklaard
Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?
die mogen daar ni landen en de oefening op zaventem is ook mislukt13'erke schreef:Ik wist niet dat DLC tegenwoordig ook al met boeing's 747 vliegt?Tim schreef:Idd Steven, de opleiding gaat door in het kantoor te Deurne, naast de luchthaven.
wat de crash in zaventem misschien verklaard
Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?
Probeer dat maar eens uit te leggen dat een boeing NIET op de sporen thuis hoort (wat in zaventem nu niet veel scheelde)Steven schreef:die mogen daar ni landen en de oefening op zaventem is ook mislukt13'erke schreef:Ik wist niet dat DLC tegenwoordig ook al met boeing's 747 vliegt?Tim schreef:Idd Steven, de opleiding gaat door in het kantoor te Deurne, naast de luchthaven.
wat de crash in zaventem misschien verklaard
Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?
En waar bevinden zich de dichtste depots van DLC in de nabijheid van Kortrijk? En hoelang duurt de overplaatsing?
grtz
grtz
Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?
pattyne schreef:En waar bevinden zich de dichtste depots van DLC in de nabijheid van Kortrijk? En hoelang duurt de overplaatsing?
grtz
DLC werkt ni echt met het depotsysteem zoals de nmbs doet. ze hebben gewoon drie vertrekplaatsen. hoofdzetel in deurne, genk en zeebrugge. dat zijn de enige drie die ze hebben. zover ik begrepen heb zijn reservediensten ook onbestaande, ze kennen dan weer wel wachtdienst (is hetzelfde als reserve, maar je bent thuis terwijl een reserve bij de nmbs op zijn depot moet zijn).
Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?
Kun je bijvoorbeeld vrahen om altijd in zeebruhhe te mogen beginnen? Als dat het dichtst bij uw woonplaatse liht?
En die wachtdienst, hoe zit dat dan juist in mekaar? als je dan uiteindelijk niet moet rijden, is dat dan ook betaald zoals gewoon werken?
En die wachtdienst, hoe zit dat dan juist in mekaar? als je dan uiteindelijk niet moet rijden, is dat dan ook betaald zoals gewoon werken?
Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?
alle loonvoorwaarden en premies staan op hun site, ook de wactvergoeding, opgelet de wedde is niet aangepast aan de twee laatste indexsprongen zover ik over de juiste info beschik.Miljaarde schreef:Kun je bijvoorbeeld vrahen om altijd in zeebruhhe te mogen beginnen? Als dat het dichtst bij uw woonplaatse liht?
En die wachtdienst, hoe zit dat dan juist in mekaar? als je dan uiteindelijk niet moet rijden, is dat dan ook betaald zoals gewoon werken?
www.dlcargo.com
Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?
Het is zo dat je meestal begint op plaatsen zo dicht mogelijk bij je woonplaats een daarbij maken ze de keuze uit (Genk,Aken,Montzen,Antwerpen,Zeebrugge), bij de wachtdienst ben je eigenlijk een week niet ingepland maar wordt je ingezet voor extra ritten, vertragingen, uitval van bestuurders enz. je krijgt daarvoor een wachtpremie op dagen dat je niet gewerkt hebt en een extra premie wacht + oproep (staat ook op de site van DLC)
Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?
Hoe lang op voorhand ken je bij DLC je dienstrooster ?DE_6308 schreef:Het is zo dat je meestal begint op plaatsen zo dicht mogelijk bij je woonplaats een daarbij maken ze de keuze uit (Genk,Aken,Montzen,Antwerpen,Zeebrugge), bij de wachtdienst ben je eigenlijk een week niet ingepland maar wordt je ingezet voor extra ritten, vertragingen, uitval van bestuurders enz. je krijgt daarvoor een wachtpremie op dagen dat je niet gewerkt hebt en een extra premie wacht + oproep (staat ook op de site van DLC)
Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?
zoals bij elk prive bedrijven met ploegen (alles behalve dagdiensten) moeten zij ten laatste op elke vrijdag de diensten van de week geven die volgt. zover ik begrepen heb krijgen ze die veel vroeger en de mensen die over email beschikken krijgen ze elektronisch thuis gestuurd.
dus neen de dag vooraf nog uw dienst wijzigen zoals bij de nmbs kan dus niet in de prive als ze zich aan de wet houden.
dus neen de dag vooraf nog uw dienst wijzigen zoals bij de nmbs kan dus niet in de prive als ze zich aan de wet houden.
Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?
Als je buitenreeks staat kunnen ze wel de dag ervoor veranderen, maar toch niet als je in de reeks staat?Steven schreef:zoals bij elk prive bedrijven met ploegen (alles behalve dagdiensten) moeten zij ten laatste op elke vrijdag de diensten van de week geven die volgt. zover ik begrepen heb krijgen ze die veel vroeger en de mensen die over email beschikken krijgen ze elektronisch thuis gestuurd.
dus neen de dag vooraf nog uw dienst wijzigen zoals bij de nmbs kan dus niet in de prive als ze zich aan de wet houden.
19 weken op 25 weken weet ik wanneer ik moet werken, de zes andere zijn dagelijks aanpasbaar. Ik weet bvb nu al welke uren ik heb op bvb 3 september (ik sta dan in de reeks)
Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?
binnen een reeks mogen ze de uren van diensten aanpassen zoals je weet, altijd gevaarlijk om al te zeggen welke de juiste uren van die diensten zijn, het enige wat ze niet mogen aanpassen (enkel een keer per jaar in december) zijn de plaatsen van rust en compensatiedagen. maar verder kunnen ze de diensten in de reeks nog aanpassen hoor. kom maar is in brussel zien, op de reeksen van thalys en eurostar hebben ze vorig jaar 26 keer een aanpassing gedaan van de diensten.
bij ons in de reeks K zijn vorige maand ook nog aanpassingen geweest (een bepaalde dienst is nu 1U10 minuten langer) heel gevaarlijk dus om uw agenda al zover vooruit in te vullen.
bij ons in de reeks K zijn vorige maand ook nog aanpassingen geweest (een bepaalde dienst is nu 1U10 minuten langer) heel gevaarlijk dus om uw agenda al zover vooruit in te vullen.
Re: Werken als treinbestuurder bij DLC of NMBS?
Ik ga zeker nooit moeilijk doen als men mijn dienst een uur vervroegd, maar wel als men in de reeks plots ne vroegen zet ipv ne laten. Dat moeten ze niet doen , als ik tenminste niets heb gepland.
Ik denk wel dat als je het been stijf zou houden, dat je -in de reeks bedoel ik dan- kan eisen dat men deze uren niet verandert. Ieder weldenkend mens is een beetje flexibel natuurlijk.
Ik denk wel dat als je het been stijf zou houden, dat je -in de reeks bedoel ik dan- kan eisen dat men deze uren niet verandert. Ieder weldenkend mens is een beetje flexibel natuurlijk.