rangeerder

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
lucsken

rangeerder

Bericht door lucsken »

hallo,
Ik heb vandaag een brief gekregen voor aanwervingen in antwerpen voor rangeerder.
Kan er mij iemand eens zeggen wat dat juist inhoud deze job?
En ook eens zeggen hoe de uur regeling is van de ploegen?

dank.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: rangeerder

Bericht door Steven »

ploegen om 6-14-22

inhoud van de job? af en aanhaken van treinen, motorstellen (klassieke en reeks 800)
Wover

Re: rangeerder

Bericht door Wover »

Rangeerder in goederen kan ook betekenen in de haven van Antwerpen rondrijden en wagons ophalen bij terminals en deze naar Antwerpen-Noord brengen.
Bartjedj

Re: rangeerder

Bericht door Bartjedj »

Neen. Dat is een bestuurder-rangeringen. Is een hele andere job.

BDJ
Wover

Re: rangeerder

Bericht door Wover »

Ah ok, mijn excuses ;).
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: rangeerder

Bericht door dentheo »

Bartjedj schreef:Neen. Dat is een bestuurder-rangeringen. Is een hele andere job.

BDJ
Maar die zijn toch met twee, is die tweede niet de rangeerder ?
En de man die vroeger meereed met bv. de fordtrein naar Vlissingen was toch ook een rangeerder ?
Theo
Groeten vanop de Heide
nighttrain
Berichten: 2556
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: rangeerder

Bericht door nighttrain »

Bartjedj schreef:Neen. Dat is een bestuurder-rangeringen. Is een hele andere job.

BDJ
De bestuurder heeft altijd een rangeerder mee of zelfs 2 naargelang het type van werk
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: rangeerder

Bericht door Steven »

nighttrain schreef:
Bartjedj schreef:Neen. Dat is een bestuurder-rangeringen. Is een hele andere job.

BDJ
De bestuurder heeft altijd een rangeerder mee of zelfs 2 naargelang het type van werk

uitgezonder de nieuwe functie, operator besturing genaamd, die doet beide jobs alleen.
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: rangeerder

Bericht door dentheo »

Steven schreef:
nighttrain schreef:
Bartjedj schreef:Neen. Dat is een bestuurder-rangeringen. Is een hele andere job.

BDJ
De bestuurder heeft altijd een rangeerder mee of zelfs 2 naargelang het type van werk

uitgezonder de nieuwe functie, operator besturing genaamd, die doet beide jobs alleen.
Doen die al "baandiensten" ?
Was een paar jaar geleden toch "boel" toen die in kijfhoek moesten aan en afpikken ?
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: rangeerder

Bericht door Steven »

een operator besturing kan niet tot in de kijfhoek gaan wdgens beperkte actieradius. het zijn rangeerbestuurders met een licht gewijzigde opdracht (zelf aan en af haken van treinen, iets grotere actieradius tov de klassieke rangeerbestuurder)
deze zijn in dienst van B cargo, daar waar treinbestuurders nog steeds afhangen van de directie TP (treinen en productie)
RIDCO

Re: rangeerder

Bericht door RIDCO »

In de nieuwe structuur van de NMBS moet men wel een onderscheid maken.

Indien je als rangeerder bij B-Cargo terecht komt, is de benaming operator Cargo. Als operator Cargo moet men wagons koppelen en ontkoppelen en kan een beperkte schouwing van wagons/treinen ook tot de taken behoren. De taken van de rangeerder (operator Cargo) bij B-Cargo zijn polyvalent.
lucsken

Re: rangeerder

Bericht door lucsken »

Op de brief staat er dat het gaat over aanwervingen voor Direstie Reizigers Nationaal
in bv.Antwerpen-Berchem.
Is Antwerpen-Berchem dan Antwerpen Centraal ?

dank.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: rangeerder

Bericht door Steven »

dat is de beide samen, maar uw aanvangstpost zal antwerpen berchem zijn dan.
lucsken

Re: rangeerder

Bericht door lucsken »

Is de depot voor rangeerders in antwerpen in het station zelf?
Ik vraag dat omdat ik wel zeer geinterseerd ben in deze job en of ik bv. alle dagen met de trein van kortrijk naar Antwerpen zou reizen
maar de eerste trein van Kortrijk naar Antwerpen is met aankomst in Antwerpen om 5u49.
Als de depot daar is,kan ik deze trein nemen.Indien het ergens anders is in Antwerpen kan ik daar niet geraken voor 6 uur met de trein.

dank.
dentheo
Berichten: 8176
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: rangeerder

Bericht door dentheo »

lucsken schreef:Is de depot voor rangeerders in antwerpen in het station zelf?
Ik vraag dat omdat ik wel zeer geinterseerd ben in deze job en of ik bv. alle dagen met de trein van kortrijk naar Antwerpen zou reizen
maar de eerste trein van Kortrijk naar Antwerpen is met aankomst in Antwerpen om 5u49.

dank.
Die trein stopt in Berchem, het laatste station VOOR centraal.
Theo
Groeten vanop de Heide
Plaats reactie