onderstationschef - onthaalbediende

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
AM1987

onderstationschef - onthaalbediende

Bericht door AM1987 »

Welke job is volgens jullie de beste? onderstationschef Infrabel of onthaalbediende bij reizigers nationaal?
Bartjedj

Re: onderstationschef - onthaalbediende

Bericht door Bartjedj »

Dat is moeilijk voor ons om te beantwoorden.
Wat doe je graag, waar ben je sterk in, allemaal punten die belangrijk zijn.

Als je graag mensen helpt, is onthaalbediende een mooie job. Ben je stressbestendig en sterk in het oplossen en beheersen van probleemsituaties, dan is OST-CH meer iets voor jou. Al is dit zeer oppervlakkig geschetst.

BDJ
AM1987

Re: onderstationschef - onthaalbediende

Bericht door AM1987 »

eigelijk meer in het oplossen van problemen van mensen :)
melle

Re: onderstationschef - onthaalbediende

Bericht door melle »

stel mss beter de vraag, wat verdient het meeste ? :D
Bartjedj

Re: onderstationschef - onthaalbediende

Bericht door Bartjedj »

Dat is kort door de bocht. Als je de kans krijgt om in een veelzijdige groep als NMBS te werken, kan je beter iets kiezen dat je graag doet. Als het lukt toch.

BDJ
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: onderstationschef - onthaalbediende

Bericht door HLE 2302 »

het is te zien of je graag de mensen helpt tussen de treinen of de mensen helpt vanachter glas, op een bureau
en wat je op dat vlak het meest ligt moet je zelf uitmaken

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Kjoeb

Re: onderstationschef - onthaalbediende

Bericht door Kjoeb »

Als je graag een berg verantwoordelijkheid op je schouders laat rusten zou ik voor onderstationschef kiezen.
Persoonlijk zou ik eerder voor onthaalbediende gaan, omdat de verantwoordelijkheid toch een stuk minder is en het verschil in loon niet zo immens groot is, zeker niet in het begin van uw carrière.
Natuurlijk moet het ook gezegd worden, dat als je graag hogerop wil geraken, je jezelf het beste zal thuisvoelen in de functie van onderchef. Je kan dan namelijk nog 1e onderchef, adjunct stationschef, eerste adjunct, regiomanager, etc... worden
Ik denk dat je in de functie van onthaalbediende kan opklimmen tot eerste onthaalbediende, maar daar stopt het geloof ik. Maar ik ben niet zo goed op de hoogte van de mogelijkheden van een onhaalbediende.
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: onderstationschef - onthaalbediende

Bericht door Nicholas »

En kan je dan ook geen stationschef worden als onthaalbediende?

En een andere vraag: Is er in elk station een stationschef? Neem nu het station van Nijlen.
Daar is nog wel een loket dat op weekdagen open is van 06.10 tot 13.40 uur, dus is de loketbediende daar dan ook stationschef?
Want je kan aannemen dat daar maar één personeelslid aanwezig is, of kan men ook geen stationschef hebben? (Het zou me verbazen moest dat meer zijn).
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: onderstationschef - onthaalbediende

Bericht door Steven »

in dergelijk station is enkel een loket bediende aanwezig. een onderstationchef of stationchef is er totaal niet nodig aangezien dit personeelslid geen contact moet hebben met het rijdend personeel wat betreft veiligheidsmededelingen (formaliteiten die bediende seinen aangaan en dergelijke meer).
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: onderstationschef - onthaalbediende

Bericht door Nicholas »

Maar de loketbediende is dan wel de verantwoordelijke van het station? (natuurlijk niet op het gebied van de treinen en sporen zelf), maar meer het stationsgebouw, loketten en wachtzaal enz?
AM1987

Re: onderstationschef - onthaalbediende

Bericht door AM1987 »

in nijlen zal wsl een adjunct-ostch reizigers zitten, die zowel info geeft aan de reizigers en ook ticketten verkoopt. ma het treinverkeer wordt daar wsl vanuit Lier of Herentals bediend
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22527
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: onderstationschef - onthaalbediende

Bericht door Steven »

AM1987 schreef:in nijlen zal wsl een adjunct-ostch reizigers zitten, die zowel info geeft aan de reizigers en ook ticketten verkoopt. ma het treinverkeer wordt daar wsl vanuit Lier of Herentals bediend
als in heel dat gebied geen seinen, wissels of overwegen door die man te bedienen zijn dan is die waarschijnlijk gewoon loketbediende en niet meer als dat.
Plaats reactie