Stom vraagske

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
kikkertje

Stom vraagske

Bericht door kikkertje »

Ok,direct met de deur in huis, weet iemand hier of het mogelijk is dat de NMBS u weer aanwerft na een ontslag? Om preciezer te zijn: ik ben van ambstwege afgevoerd ofzoiets,dus een echt ontslag kunt ge dat ook niet noemen :roll: Ze hebben mij altijd verteld dat ge na een ontslag nooit meer opnieuw kunt beginnen,maar kent er iemand misschien van die uitzonderingskes die mij zouden kunnen helpen? :D
paljas

Bericht door paljas »

van ambtswege afgevoerd??? da gebeurt nie bij de spoorweg... of hebt ge te veel gezopen? of niet-statutair?
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

paljas schreef:Of hebt ge te veel gezopen?
Dat is wel een vrij directe vraag hé :D .
Je kan ook nog vragen of zij niet van de mannen is kunnen blijven :)
Laatst gewijzigd door Bart op 28 apr 2006, 18:28, 1 keer totaal gewijzigd.
kikkertje

Bericht door kikkertje »

ik ben een zij :D en ik was niet-statutair :wink: Ik was depressief en mijn ziekte werd niet aanvaard door lachaert (of hoe ge da ook schrijft) en ben bijgevolg dus 2 maanden onwettig afwezig geweest :roll: Vandaar die 'van ambstwege afgevoerd' :wink:
Gebruikersavatar
Bart
Berichten: 522
Lid geworden op: 01 feb 2006, 12:25
Locatie: Sint-Niklaas

Bericht door Bart »

kikkertje schreef:ik ben een zij :D
Mijn excuses :D :D .
Ja vrouwen zijn we hier niet gewoon hé :wink:
Heb mijn vorig bericht dan ook speciaal aangepast voor jou :wink:
RhB

Bericht door RhB »

Iemand die rijdend personeel is geweest (TB of TBG), die een depressie heeft gehad, die kan nooit meer in deze functies aan de slag.

Weet het spijtig genoeg uit ondervinding, was vroeger aspirant-bestuurder. Eénmaal dat ze in de Frankrijkstraat weten dat je een depressie hebt (gehad), heb je pech. :cry: :cry: :cry:

Maar de treinpassie, die is bij mij wel blijven bestaan :wink:
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Re: Stom vraagske

Bericht door e49memling »

kikkertje schreef:Ok,direct met de deur in huis, weet iemand hier of het mogelijk is dat de NMBS u weer aanwerft na een ontslag? Om preciezer te zijn: ik ben van ambstwege afgevoerd ofzoiets,dus een echt ontslag kunt ge dat ook niet noemen :roll: Ze hebben mij altijd verteld dat ge na een ontslag nooit meer opnieuw kunt beginnen,maar kent er iemand misschien van die uitzonderingskes die mij zouden kunnen helpen? :D
Ik vrees er voor, ben je tegen die beslissing niet in beroep gegaan? als je voor die 2 maand een doctors-briefje had, trekt de bedrijfsarts de kundigheid van uw doctor in twijfel. Het is natuurlijk anders als je gewoon weg bent gebleven.
Trouwens, je schrijft dat je niet statutair was, dus ben je nooit echt bij de spoorwegen tewerkgesteld geweest(naar hun eigen logica)
Praat eens met jouw vakbond.
5307
Berichten: 1078
Lid geworden op: 01 feb 2006, 18:52

Re: Stom vraagske

Bericht door 5307 »

kikkertje schreef:Stom vraagske
vragen zijn nooit stom... enkel de antwoorden kunnen dat zijn :lol:
kikkertje

Bericht door kikkertje »

Ik kon in beroep gaan,maar omdat ik toen die hele periode nog depressief was kon het me niet veel interesseren :oops: Nu natuurlijk wel,maar ik vrees dat het daar te laat voor is :(
pietjepek
Berichten: 16
Lid geworden op: 01 feb 2006, 19:35
Locatie: torhout
Contacteer:

Bericht door pietjepek »

kikkertje schreef:Ik kon in beroep gaan,maar omdat ik toen die hele periode nog depressief was kon het me niet veel interesseren :oops: Nu natuurlijk wel,maar ik vrees dat het daar te laat voor is :(
Dat is vijgen na Pasen. Als je begint bij de NMBS weet je waar je aan toe bent. De reglementen zijn daar klaar en duidelijk genoeg in.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Dan is er nog DLC .... euhm euhm denk even goed na , na het lezen van dit http://www.ptb.be/scripts/article.phtml ... obid=12895 :? Goe bezig zeggen we dan!
groentje
Berichten: 7272
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Komt natuurlijk wel uit een zeer gekleurde bron, hé...
Gebruikersavatar
e49memling
Berichten: 720
Lid geworden op: 27 feb 2006, 21:08
Locatie: Vlaams Brabant-Pajottenland

Bericht door e49memling »

pietjepek schreef:
kikkertje schreef:Ik kon in beroep gaan,maar omdat ik toen die hele periode nog depressief was kon het me niet veel interesseren :oops: Nu natuurlijk wel,maar ik vrees dat het daar te laat voor is :(
Dat is vijgen na Pasen. Als je begint bij de NMBS weet je waar je aan toe bent. De reglementen zijn daar klaar en duidelijk genoeg in.
Sorry, depressiviteit is een ziekte, warbij je elementaire dingen uit het oog verliest, zolang als men dat negeert en met het vingertje wijst: eigen fout, negeert men de problemen en ook vaak de oorzaken daarvan, daarmee is die persoon niet geholpen.
Depressieve mensen doen op dat ogenblik dingen waar ze niet voor verantwoordelijk zijn, dat is juist hun ziekte!!!!!!!.
overweg44

Re:

Bericht door overweg44 »

RhB schreef:Iemand die rijdend personeel is geweest (TB of TBG), die een depressie heeft gehad, die kan nooit meer in deze functies aan de slag.

Weet het spijtig genoeg uit ondervinding, was vroeger aspirant-bestuurder. Eénmaal dat ze in de Frankrijkstraat weten dat je een depressie hebt (gehad), heb je pech. :cry: :cry: :cry:

Maar de treinpassie, die is bij mij wel blijven bestaan :wink:
Hoe kunnen ze in de Frankrijkstraat in godsnaam weten of je al dan niet in een "vorig leven" een depressie hebt gehad of niet???
Darko

Re: Stom vraagske

Bericht door Darko »

Dit kunnen ze weten omdat ze daar u medisch wel serieus screenen hoor. Toch voor functies als treinbestuurder of dergelijke met veel verantwoordelijkheid ;)
Plaats reactie