Aardrijskunde, geschiedenis, onderstationchef
Kleine updeet:
de eerste SET (Schriftelijke Test) is uitgesteld naar overmorgen, dus tegen donderdag worden we verwacht de geschiedenis en structuur van de NMBS-groep in het algemeen, en Infrabel in het bijzonder te kennen, moeten we de belangrijkste veiligheidsvoorschriften kennen, de remmen, de voertuigen en samenstelling van de treinen.
Vorige week hadden we ook een korte uitstap naar FSR, om die voertuigen eens van dichtbij te gaan bekijken. Een mooi zicht, al die gele fluohesjes
WannaBe, vul maar aan als ik iets ben vergeten. Nu ga ik verder studeren.
de eerste SET (Schriftelijke Test) is uitgesteld naar overmorgen, dus tegen donderdag worden we verwacht de geschiedenis en structuur van de NMBS-groep in het algemeen, en Infrabel in het bijzonder te kennen, moeten we de belangrijkste veiligheidsvoorschriften kennen, de remmen, de voertuigen en samenstelling van de treinen.
Vorige week hadden we ook een korte uitstap naar FSR, om die voertuigen eens van dichtbij te gaan bekijken. Een mooi zicht, al die gele fluohesjes
WannaBe, vul maar aan als ik iets ben vergeten. Nu ga ik verder studeren.
Proficiat. En veel plezier. Maar onderschat het niet, wat er op je afkomt. Het is een serieus pakketje leerstof, en geschiedenis kan je nog wat samenvatten, maar de reglementering rond seinen, wissels e.d., die moet je gewoon kennen.
Niet dat het allemaal zo moeilijk is, maar heel vaak moet je het gewoon zien. En nog een tip: val niet in slaap tijdens de les
Allez, misschien tot in FBN
Niet dat het allemaal zo moeilijk is, maar heel vaak moet je het gewoon zien. En nog een tip: val niet in slaap tijdens de les
Allez, misschien tot in FBN
De vragen zijn multiple choise, telkens drie antwoorden waaruit je kan kiezen. Als je de actualiteit een beetje volgt mag dat geen probleem zijn. Ik vond het eigenlijk een beetje op een kwis lijken.Jef DH schreef:Ik heb volgende week mijn eerste SET van o/stch.
Wat voor soort vragen stellen ze feitelijk? Multiple choice, open vragen, aanvullen?
Viel de test mee? Al resultaten gekregen?
Bijvoorbeeld enkele vragen die ik me herriner
Wie is de huidige bondskanselier van Duitsland?
Huidige bondscoach van Nederland?
Vragen variëren van actua, politiek, geschiedenis, spelling, sport, algemene kennis,...
Lol,
Ik bedoelde eigenlijk de eerste Schriftelijke Oriëntatie Test tijdens module 1 van de opleiding o/stch.
Ps: het aanwervingsexamen waar jij aan dacht, vond ik toch ook niet echt zoooo gemakkellijk, maar inderder, als je de actualiteit volgt kan het geen probleem zijn.
Maar ik wou dus gewoon wat meer info hebben over die eerste SET
Ik bedoelde eigenlijk de eerste Schriftelijke Oriëntatie Test tijdens module 1 van de opleiding o/stch.
Ps: het aanwervingsexamen waar jij aan dacht, vond ik toch ook niet echt zoooo gemakkellijk, maar inderder, als je de actualiteit volgt kan het geen probleem zijn.
Maar ik wou dus gewoon wat meer info hebben over die eerste SET
Da's het ingangsexamen, tuuttuut. En ik was al bezig met een antwoord te formuleren.
Op mijn eerste SET kreeg ik vragen als de verklaring van HKM, EM, met wie een lijnregelaar allemaal in contact staat, wat het verschil is tussen een IG en een SO, waar een IG aan moet voldoen om een trein te rijden etc.
Als je op voorhand je stof had bijgehouden, en af en toe eens werd getoetst tijdens de les, zou het geen probleem mogen zijn. De enige moeilijkheid is natuurlijk dat het pakket leerstof heel wat groter is...
In elk geval, veel succes!
Ohja, waar zit je nu? FBN of FKR?
Op mijn eerste SET kreeg ik vragen als de verklaring van HKM, EM, met wie een lijnregelaar allemaal in contact staat, wat het verschil is tussen een IG en een SO, waar een IG aan moet voldoen om een trein te rijden etc.
Als je op voorhand je stof had bijgehouden, en af en toe eens werd getoetst tijdens de les, zou het geen probleem mogen zijn. De enige moeilijkheid is natuurlijk dat het pakket leerstof heel wat groter is...
In elk geval, veel succes!
Ohja, waar zit je nu? FBN of FKR?