Aardrijskunde, geschiedenis, onderstationchef

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Ah ja, ik was de vakbonden nog vergeten :twisted:
tuuttuut

Bericht door tuuttuut »

Ik loop rond met ne smile tot achter mijn oren :)
Uitslag van medisch onderzoek gekregen => geslaagd!

Nu wachten op oproepingsbrief :)
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Kleine updeet:
de eerste SET (Schriftelijke Test) is uitgesteld naar overmorgen, dus tegen donderdag worden we verwacht de geschiedenis en structuur van de NMBS-groep in het algemeen, en Infrabel in het bijzonder te kennen, moeten we de belangrijkste veiligheidsvoorschriften kennen, de remmen, de voertuigen en samenstelling van de treinen.
Vorige week hadden we ook een korte uitstap naar FSR, om die voertuigen eens van dichtbij te gaan bekijken. Een mooi zicht, al die gele fluohesjes :D
WannaBe, vul maar aan als ik iets ben vergeten. Nu ga ik verder studeren.
tuuttuut

JOEPIE!

Bericht door tuuttuut »

Yes! Vandaag eindelijk mijn oproepingsbrief gekregen, mag 9/10 beginnen! :) :) :)
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Proficiat. En veel plezier. Maar onderschat het niet, wat er op je afkomt. Het is een serieus pakketje leerstof, en geschiedenis kan je nog wat samenvatten, maar de reglementering rond seinen, wissels e.d., die moet je gewoon kennen.
Niet dat het allemaal zo moeilijk is, maar heel vaak moet je het gewoon zien. En nog een tip: val niet in slaap tijdens de les :lol:
Allez, misschien tot in FBN :D
tuuttuut

Bericht door tuuttuut »

Mercikes, het zal wel meevallen zeker, ben wel gewoon van het één en ander van buiten te leren... :lol: Ben al aan het aftellen....
Jef DH

Bericht door Jef DH »

Ik heb volgende week mijn eerste SET van o/stch.

Wat voor soort vragen stellen ze feitelijk? Multiple choice, open vragen, aanvullen?

Viel de test mee? Al resultaten gekregen?
tuuttuut

Bericht door tuuttuut »

Jef DH schreef:Ik heb volgende week mijn eerste SET van o/stch.

Wat voor soort vragen stellen ze feitelijk? Multiple choice, open vragen, aanvullen?

Viel de test mee? Al resultaten gekregen?
De vragen zijn multiple choise, telkens drie antwoorden waaruit je kan kiezen. Als je de actualiteit een beetje volgt mag dat geen probleem zijn. Ik vond het eigenlijk een beetje op een kwis lijken.

Bijvoorbeeld enkele vragen die ik me herriner

Wie is de huidige bondskanselier van Duitsland?
Huidige bondscoach van Nederland?

Vragen variëren van actua, politiek, geschiedenis, spelling, sport, algemene kennis,...
Jef DH

Bericht door Jef DH »

Lol,

Ik bedoelde eigenlijk de eerste Schriftelijke Oriëntatie Test tijdens module 1 van de opleiding o/stch.

Ps: het aanwervingsexamen waar jij aan dacht, vond ik toch ook niet echt zoooo gemakkellijk, maar inderder, als je de actualiteit volgt kan het geen probleem zijn.

Maar ik wou dus gewoon wat meer info hebben over die eerste SET
tuuttuut

Bericht door tuuttuut »

oepsie, misser, daar heb ik geen idee van, begin pas op 9 oktober, Groentje zal daar wel iets meer van weten denk ik :)
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Da's het ingangsexamen, tuuttuut. En ik was al bezig met een antwoord te formuleren.
Op mijn eerste SET kreeg ik vragen als de verklaring van HKM, EM, met wie een lijnregelaar allemaal in contact staat, wat het verschil is tussen een IG en een SO, waar een IG aan moet voldoen om een trein te rijden etc.
Als je op voorhand je stof had bijgehouden, en af en toe eens werd getoetst tijdens de les, zou het geen probleem mogen zijn. De enige moeilijkheid is natuurlijk dat het pakket leerstof heel wat groter is...

In elk geval, veel succes!

Ohja, waar zit je nu? FBN of FKR?
Jef DH

Bericht door Jef DH »

Merci!

Ik zit in GOC FKR, maar les in FGSP, meerstraat.

Inderdaad, over een anderhalve week begint nog een klas, en twee weken terug is er ook al een begonnen, in totaal dus drie klassen tegelijk.
groentje
Berichten: 7263
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Wij moeten nog eens naar FKR, voor de praktijk. Maar les hebben we in FBN. Wat fijn is, tijdens de middagpauze zie je normaal 2 EC's passeren, een Thalys... Alleen spijtig dat er geen personeelsrefter meer is in FBN...
SD28

Bericht door SD28 »

Hallo, ik ben hier nieuw, en heb de volgende vraag : vorig weekend heb ik deelgenomen aan het schriftelijk examen voor onderstationschef.
Wanneer weten we daar het resultaat van? en indien niet geslaagd is er dan een herkansing? Kan je dan opnieuw inschrijven?
Alvast bedankt!
WannaBe

Bericht door WannaBe »

wwwww
Laatst gewijzigd door WannaBe op 16 aug 2007, 14:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Plaats reactie