Vragen over Treinbestuurder

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Pieter..

Vragen over Treinbestuurder

Bericht door Pieter.. »

Hey allemaal ,

Ik ben nog ongv. 3 jaar verwijderd van misschien treinbestuurder te worden , maar ik heb een paar vrage over het vak :)

- Hoe begin je als je moet werken , moet je eerst aanmelden en naar je trein gaan of staat de trein al klaar op een station :?:
- Als je van bv : van leuven naar Oostende moet gaan en terug , moet je dat dan 2maal over doen of naar een andere trein gaan en naar een andere plaats rijden :?:

Dank u voor u aandacht eh :wink:

Greetz !
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vragen over Treinbestuurder

Bericht door Steven »

oei pieter, zulke vragen manneke :-)
je moet je altijd ergens aanmelden (stelplaats= vast punt) ongeacht waar uw trein is op dat moment.
De trein kan dus zowel aan perron staan of nog in de vorming.

afhankelijk van welke dienst je moet doen, heb je 1 of meerdere trajecten af te leggen in functie van diensturen en dergelijke zaken meer.
Pieter..

Re: Vragen over Treinbestuurder

Bericht door Pieter.. »

aaah ok :)

Haha die site van u is egt goed :wink: Brussel-Zuid lijkt me eeen goei vertrek plaats als je met al die treinen mag rijden :wink: kheb nog nooit in een treincabine gezete ma kzou het egt graag is doen :wink:

merci voor de tip Bye the way :wink:
melle

Re: Vragen over Treinbestuurder

Bericht door melle »

Pieter.. schreef:Hey allemaal ,

Ik ben nog ongv. 3 jaar verwijderd van misschien treinbestuurder te worden , maar ik heb een paar vrage over het vak :)

- Hoe begin je als je moet werken , moet je eerst aanmelden en naar je trein gaan of staat de trein al klaar op een station :?:
- Als je van bv : van leuven naar Oostende moet gaan en terug , moet je dat dan 2maal over doen of naar een andere trein gaan en naar een andere plaats rijden :?:

Dank u voor u aandacht eh :wink:

Greetz !
Je bent precies wel heel zeker dat je vlekkeloos door al je testen zal gaan?
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Vragen over Treinbestuurder

Bericht door HLE 2302 »

melle schreef: Je bent precies wel heel zeker dat je vlekkeloos door al je testen zal gaan?
waarom niet, als je er de 1e maal niet zou door raken kan je toch nog een 2e maal proberen ?

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
melle

Re: Vragen over Treinbestuurder

Bericht door melle »

HLE 2302 schreef:
melle schreef: Je bent precies wel heel zeker dat je vlekkeloos door al je testen zal gaan?
waarom niet, als je er de 1e maal niet zou door raken kan je toch nog een 2e maal proberen ?

greetz 2302
En als je het medisch gezien niet zou halen?
Je weet maar nooit hé Aaron...
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vragen over Treinbestuurder

Bericht door Steven »

je kan het positief benaderen of negatief, dat laatste zien ze ook aan je gezicht hoor.
melle

Re: Vragen over Treinbestuurder

Bericht door melle »

Ik bedoel gewoon maar dat je beter ook een plan B hebt. Je weet nooit wat er zou kunnen gebeuren, van een ongeval tot een weigering (bij de NMBS).
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Vragen over Treinbestuurder

Bericht door treinbruno »

hier kan je al wat proberen :P
www.treinbestuurder.be
Afbeelding
Plaats reactie