voorbereiding modeling examen

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
dargent

voorbereiding modeling examen

Bericht door dargent »

Hallo allemaal ,

Ik ben bezig met de selectieprocedure van 1ste onderstationchef , kan iemand mij tips geven of opmerkingen of vragen die tijdens de mondelinge test gevraagd worden ,

is het zo dat men naar de persoonlijkheid kijkt , ervaring enz.. ,

welke vragen stellen ze allemaal ??


alvast bedankt voor de hulp
Stuka

Re: voorbereiding modeling examen

Bericht door Stuka »

1ste Onderchef Infrabel of reizigers of Cargo?
dargent

Re: voorbereiding modeling examen

Bericht door dargent »

infrabel :wink:
markske
Berichten: 193
Lid geworden op: 19 feb 2007, 09:35

Re: voorbereiding modeling examen

Bericht door markske »

Kennis van de projecten (GEN, Liefkenshoekspoortunnel, Diabolo... ), kennis van Infrabel, het beheerscontract...
Alles is terug te vinden op de site van Infrabel. Als je daar eens gaat kijken en er veel over weet te vertellen bewijst dit ook al voor een stuk uw motivatie. Zeker niet te nerveus zijn, is voor niks nodig. Zorg ook maar dat het er een beetje vlot uitkomt en het niet lijkt alsof je, je les opzegt.
Je moet natuurlijk ook niet zeggen dat je een probleem hebt met week-eindwerk of ploegenarbeid. Wees verder gewoon jezelf en alles komt wel goed.
Alvast veel succes.
Nicky'

Re: voorbereiding modeling examen

Bericht door Nicky' »

Wou niet echt een nieuw topic starten daar deze thread er al eigenlijk is.

Binnenkort heb ik ook mijn mondelinge proef voor Onderstationschef Infrabel. Ik verdiep me ook meer en meer in de projecten van Infrabel.

Maar ik zit nog met enkele vragen, daar de psychotechnische proeven toch gelukt zijn (en zwaar eliminerend was), zijn deze mondelinge proeven dat nu ook?
Ze zullen je beoordelen op je interesse/motivatie voor te werken bij Infrabel, maar is dat ook zo op gebied van karakter, sociale achtergrond etc?

Zou zeer graag willen dat ik me erdoor kan krijgen :|
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: voorbereiding modeling examen

Bericht door groentje »

Niet teveel stressen. Ik geef toe, het is moeilijk, maar we hebben geen stresskonijnen nodig bij Infrabel, zeker niet als seingever of OSTCH. Niet dat een portie gezonde stress uit den boze is, maar probeer het onder controle te houden. Wie zover is geraakt, maakt een goede kans om te mogen beginnen aan de opleiding. May the force be with you :mrgreen:
Ohja, een verzorgd uiterlijk is een must, al moet je niet in driedelig maatpak komen. Tenslotte kom je niet voor de post van CEO.
Er wordt inderdaad ook gekeken naar de persoon die voor hen zit, dus achtergrond en psyche worden wel mee bekeken. Maar zoals steeds, doe zo gewoon mogelijk, zonder in extremen te vallen.
Nicky'

Re: voorbereiding modeling examen

Bericht door Nicky' »

groentje schreef:Niet teveel stressen. Ik geef toe, het is moeilijk, maar we hebben geen stresskonijnen nodig bij Infrabel, zeker niet als seingever of OSTCH. Niet dat een portie gezonde stress uit den boze is, maar probeer het onder controle te houden. Wie zover is geraakt, maakt een goede kans om te mogen beginnen aan de opleiding. May the force be with you :mrgreen:
Ohja, een verzorgd uiterlijk is een must, al moet je niet in driedelig maatpak komen. Tenslotte kom je niet voor de post van CEO.
Er wordt inderdaad ook gekeken naar de persoon die voor hen zit, dus achtergrond en psyche worden wel mee bekeken. Maar zoals steeds, doe zo gewoon mogelijk, zonder in extremen te vallen.
Hah, ok. Normaal ben ik absoluut geen stresskonijn (soms zelfs een beetje te kalm volgens sommigen :p)

Na de psychotechnische proeven moesten we zo'n lijst invullen met "Wat past er het meest en minst bij je persoonlijkheid" en dat was eigenlijk nog niet echt simpel :P
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: voorbereiding modeling examen

Bericht door Bordensteker »

Nicky' schreef:Na de psychotechnische proeven moesten we zo'n lijst invullen met "Wat past er het meest en minst bij je persoonlijkheid" en dat was eigenlijk nog niet echt simpel :P
Ik vond dat ook een van de zwaarste beproevingen ... en mijn persoonlijke indruk is dat het een soort van bewijs van eerlijkheid en zorgvuldigheid is als je zulke vragen lastig vindt!
Oftewel: dat je dat moeilijk vond is alleen maar een goed teken! In mijn ogen toch.
Nicky'

Re: voorbereiding modeling examen

Bericht door Nicky' »

Bordensteker schreef:
Nicky' schreef:Na de psychotechnische proeven moesten we zo'n lijst invullen met "Wat past er het meest en minst bij je persoonlijkheid" en dat was eigenlijk nog niet echt simpel :P
Ik vond dat ook een van de zwaarste beproevingen ... en mijn persoonlijke indruk is dat het een soort van bewijs van eerlijkheid en zorgvuldigheid is als je zulke vragen lastig vindt!
Oftewel: dat je dat moeilijk vond is alleen maar een goed teken! In mijn ogen toch.
Te hopen dat de psycholoog die zal bijzitten daar ook zo over denkt :o
P-touch

Re: voorbereiding modeling examen

Bericht door P-touch »

Ik ben vandaag op gesprek geweest, en ze hebben er met geen woord over gerept over die ellenlange vragenlijst. Zit nu al vol ongeduld te wachten op het antwoord, volgens mij ben ik wel vrij rustig gebleven gedurende het ganse gesprek...
Nicky'

Re: voorbereiding modeling examen

Bericht door Nicky' »

P-touch schreef:Ik ben vandaag op gesprek geweest, en ze hebben er met geen woord over gerept over die ellenlange vragenlijst. Zit nu al vol ongeduld te wachten op het antwoord, volgens mij ben ik wel vrij rustig gebleven gedurende het ganse gesprek...
Ah, dus je weet niet onmiddellijk of je geslaagd bent of niet?
Nicky'

Re: voorbereiding modeling examen

Bericht door Nicky' »

Onlangs examens gedaan, viel wel goed mee, in het begin wat zenuwen (maar dat heeft iedereen toch), heb toch op de vragen een goed antwoord kunnen geven denk ik, tot wanneer hij vroeg "Waarom denkt u van uzelf dat wij u zouden moeten aannemen", man man, wat een vraag d: praktisch op alles voorbereid en daar had ik dus echt moeite mee om op te antwoorden :P

Nuja, nu nog een aantal weekjes afwachten tot de uitslag gekend is!
Steefielicious

Re: voorbereiding modeling examen

Bericht door Steefielicious »

Ik vond het mondeling examen best wel gezellig :)
Bij mij hebben ze niets gevraagd over Infrabel zelf maar enkele situaties voorgeschoteld gekregen en mijn mening over de situatie geven :) Kheb er niet zo lang gezeten en kheb 18/20 en ben 13e geëindigd! Nie slecht naar't schijnt als externe volgens mijn wederhelft, die op RDV zit :)

Nie stressen, jezelf blijven en vlot overkomen das de boodschap!
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: voorbereiding modeling examen

Bericht door dentheo »

Nicky' schreef: tot wanneer hij vroeg "Waarom denkt u van uzelf dat wij u zouden moeten aannemen", man man, wat een vraag d: praktisch op alles voorbereid en daar had ik dus echt moeite mee om op te antwoorden :P
Dit is een klassieke vraag.
Ik zou alle jongeren die hier meelezen en nog willen solliciteren (niet alleen bij NMBS) voorstellen op die vraag al een mooi antwoord te zoeken...
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: voorbereiding modeling examen

Bericht door Steven »

In vele bedrijven stellen ze die vraag en daarin kan ik de tip die dentheo geeft enkel bijtreden.
Plaats reactie