Hoe weet ik of ik passagiers of goederen zal vervoeren?

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
ljtimmyb

Re: Hoe weet ik of ik passagiers of goederen zal vervoeren?

Bericht door ljtimmyb »

Dietrich schreef:Ik dacht dat als je geen of onvoldoende technische kennis had je bestuurder-rangeringen kon worden en geen TB (wel later doorstromen).
Mmm... Waarom duurt mijn opleiding dan 14 maanden?? en krijg ik alle papieren voor treinbestuurder? Op mijn aanwervingsbrief staat: "U zal aangeworven worden als stagedoend Treinbestuurder te TCT Antwerpen en dezelfde dag het werk aanvatten.

zal dus wel treinbestuurder zijn zeker?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Hoe weet ik of ik passagiers of goederen zal vervoeren?

Bericht door Steven »

Dan is het 100% zeker treinbestuurder als dat op je briefwisseling staat. de categorie B1 en B2 kan je pas aangeduid krijgen na uw opleiding aangezien er zoals eerder vermeld zelf de keuze maakt of ze maken die voor u. elke baanbestuurder zal altijd een beetje rangeerbestuurder blijven aangezien je steeds een loc moet kunnen verplaatsen over een kleine afstand in een vorming ;-)
ljtimmyb

Re: Hoe weet ik of ik passagiers of goederen zal vervoeren?

Bericht door ljtimmyb »

Steven schreef:Dan is het 100% zeker treinbestuurder als dat op je briefwisseling staat. de categorie B1 en B2 kan je pas aangeduid krijgen na uw opleiding aangezien er zoals eerder vermeld zelf de keuze maakt of ze maken die voor u. elke baanbestuurder zal altijd een beetje rangeerbestuurder blijven aangezien je steeds een loc moet kunnen verplaatsen over een kleine afstand in een vorming ;-)
Heb het ook net gehoord van den bureau.... het is dus treinbestuurder :) En achteraf pas inderdaad, na de opleiding, te horen krijgen of je reizigers of goederen doet...

Toch mercikes!!
Presario

Re: Hoe weet ik of ik passagiers of goederen zal vervoeren?

Bericht door Presario »

Heb je dan voor zowel bestuurder-rangeringen als treinbestuurder gesolliciteerd? Want je was toch gebuisd voor bestuurder rangeringen
Eric-U2

Re: Hoe weet ik of ik passagiers of goederen zal vervoeren?

Bericht door Eric-U2 »

Dit kan niet, je opleiding is of goederen of reizigers. (HKM of HKV).
Nils
Berichten: 296
Lid geworden op: 07 feb 2006, 13:54
Locatie: FN

Re: Hoe weet ik of ik passagiers of goederen zal vervoeren?

Bericht door Nils »

Eric-U2 schreef:Dit kan niet, je opleiding is of goederen of reizigers. (HKM of HKV).
Het zou zeker niet de eerste klas zijn die opgeleid wordt voor goederen en na de opleiding te horen krijgt dat ze naar de reizigers gaan, en dan nog eens een paar weken opleiding aangesmeerd krijgen...
Eric-U2

Re: Hoe weet ik of ik passagiers of goederen zal vervoeren?

Bericht door Eric-U2 »

Dat is juist, maar je start of met je opleiding HKM of HKV en niet meer beide zoals in onze tijd.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22509
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Hoe weet ik of ik passagiers of goederen zal vervoeren?

Bericht door Steven »

men denkt er aan om terug opleiding te geven voor de twee samen dus zowel goederen als reizigers.
ljtimmyb

Re: Hoe weet ik of ik passagiers of goederen zal vervoeren?

Bericht door ljtimmyb »

Dit zal dus het geval zijn...
Plaats reactie