Eerste / Adjunct onderstationchef

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Nick-

Eerste / Adjunct onderstationchef

Bericht door Nick- »

Yo iedereen,

Volgend jaar zou ik willen deelnemen aan het examen voor eerste of adjunct o/stch (ben nog aan het twijfelen). Nu vroeg ik mij af als ik ergens een overzicht van de leerstof kan vinden. Het is nog lang, maar ik leer het liever wat op mn gemak. Ben zo ie zo van plan mn AGRSI en VVESI nog eens door te nemen, maar als dit gerichter kan doen is het wel beter natuurlijk?

Kan ik ergens vinden wat de functies zijn die een eerste/adjunct kan uitvoeren.

Links naar intraweb zijn ook welkom of verwijzingen naar een hoofdstuk in de reglementering ofzo.

Alvast bedankt!

Greetz
Nick
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Eerste / Adjunct onderstationchef

Bericht door dekooiker »

Eerste Adjunct is een niet-functionele benoeming.
Wat meer verantwoordelijkheden en verdiensten dan adjunct maar meer ook niet.
De trein.
Alleen voor durvers.
Nick-

Re: Eerste / Adjunct onderstationchef

Bericht door Nick- »

Ik zit nog iets lager :) Ik had het op eerste o/stch of adjunct stch :)

Maar eerste o/stch is ook wat meer verloning en verantwoordelijkheid dan gewoon o/stch. Terwijl adjunct stch wel iets heel anders is.

Klopt dat?
Nekvin

Re: Eerste / Adjunct onderstationchef

Bericht door Nekvin »

eerste onderchef komt in grote lijnen overeen met onderchef, enkel de verloning is meer en je krijgt een vrijbiljet eerste klasse. Het werk dat je zal doen op een blokpost (bij infrabel) is nagenoeg krak hetzelfde, de opleiding is ook volledig dezelfde
groentje
Berichten: 7278
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Eerste / Adjunct onderstationchef

Bericht door groentje »

Je krijgt wel voorrang om de functie van adjunct-stationschef in te vullen, aangezien er daarvan te kort zijn voor alle posten die ervoor zijn, laat men die -tijdelijk- invullen door een bediende met een lagere graad. Je bent niet zeker van je post, een 'echte' adjunct heeft altijd voorrang, maar ik ken er verschillende voor wie tijdelijk betekende tot hun pensioen.
Plaats reactie