Mondeling interview treinbegeleider

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Spoortje

Mondeling interview treinbegeleider

Bericht door Spoortje »

Hallo,

Binnenkort moet ik voor het mondeling interview van treinbegeleider. Ze zullen daar peilen naar mijn gedrag, motivatie enzo...

Ik neem aan dat er vragen zullen komen wat je weet over de NMBS, dus de projecten, jaarverslag en dergelijke. Ook zal mijn Frans getest worden, maar krijg je hier voorbereidingstijd voor, of moet je dit op het moment zelf kunnen? Ik las dat je een tekst kreeg om voor te lezen en te beantwoorden. :?

Ik dank jullie alvast
machien

Re: Mondeling interview treinbegeleider

Bericht door machien »

Hey Spoortje,

Ik ben ook langsgeweest voor Treinbegeleider en ze vragen eerst als ge om 3u30 moet beginnen in BXL hoe gade er geraken en wat denk je van dit en dat en hoe reageer je ed. Daarnaast inderdaad testen ze je frans adhv een tekst die je moet lezen en samenvatten(kort) en daarna moet je nog enkele woorden uit die tekst vertalen. Op het laatste moet je een rollenspel spelen met lastige mensen.

ik was er niet door jammer genoeg

Mvg,
Machien
ellentjah

Re: Mondeling interview treinbegeleider

Bericht door ellentjah »

In welke situaties word je juist geplaatst tijdens het rollenspel?
Ik had al gehoord van iemand die zijn ticket niet wil tonen. En ook iemand die in 1ste klasse zit terwijl hij/zij een abonnement voor 2de heeft.
Hoe reageer je gepast op zulke situaties?
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Mondeling interview treinbegeleider

Bericht door KB »

ellentjah schreef:In welke situaties word je juist geplaatst tijdens het rollenspel?
Ik had al gehoord van iemand die zijn ticket niet wil tonen. En ook iemand die in 1ste klasse zit terwijl hij/zij een abonnement voor 2de heeft.
Hoe reageer je gepast op zulke situaties?
Ik heb ook twee voor TBG gesolliciteerd, de 1ste keer ben ik er niet door geraakt, de 2de keer wel (ik moest wel nog medisch gekeurd worden) maar toen heb ik zelf afgehaakt omdat ik op mijn huidige werk een contractverlenging gekregen had (de NMBS-selectieprocedure duurt immers ontzettend lang). Ik heb dus ook twee keer het rollenspel meegemaakt. Van die eerste keer herinner ik me niet meer hoe het ging, maar de 2de keer was het iemand die zijn go-pass nog op de trein invulde. Je kan daar niet "juist" op reageren, iets wat de jury (of hoe men die mensen ook noemt) achteraf ook zelf vertelde. Als je - zoals ik deed - na de opmerking dat de go-pass voor het instappen ingevuld moet worden het toch toelaat, reageren de medepassagiers negatief door te zeggen dat dat toch niet kan, dat de studenten dat iedere keer proberen, enz. Ik ben er zeker van dat als ik die reiziger een boete of iets dergelijks zou gegeven hebben, dat de medepassagiers het voor hem opgenomen zouden hebben. Het is - denk ik - vooral zaak om rustig te blijven, je standpunt niet wijzigen onder druk van de anderen, ...
L'union fait la force.
Plaats reactie