Examen verkeersinfobediende?

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Satyricon

Examen verkeersinfobediende?

Bericht door Satyricon »

Hallo,

Ik heb me ingeschreven voor het examen verkeersinfobediende. Het is een externe proef. Ik heb gelezen dat er eerst een luisterproef in het Nederlands is. Wat houdt dat precies in?

Dank bij voorbaat.

Mvg
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Examen verkeersinfobediende?

Bericht door Kristofke »

er wordt een tekst voorgelezen, lengte is ongeveer twee bladzijden denk ik

daarna krijg je een 24-tal vragen over deze tekst

ik raad je alvast aan om je kladbladeren vol te schrijven met alle getallen die je maar te horen krijgt, samen met alle andere zaken bondig noteren

je kan niet slagen bij deze test als je niets opschrijft en denkt alles wel te onthouden

de vragen zijn soms pure instinkers

moeilijk is het niet, ik had 19/20 , maar van wat ik gehoord heb is 8 a 9 op de 10 bij de eerste test een half jaar geleden niet geslaagd
Satyricon

Re: Examen verkeersinfobediende?

Bericht door Satyricon »

Ok, bedankt voor de informatie. Wist niet dat de voorgelezen tekst zo lang was. Zijn dat artikels die dan komen uit een krant of tijdschrift?

mvg
P-touch

Re: Examen verkeersinfobediende?

Bericht door P-touch »

het onderwerp dat wij kregen was over de besparingen op het water in een of andere Spaanse stad, en alles wat daarmee verband hield... Zoals de subsidies die ze kregen van Europa en het aantal liters per gezin dat ze door die actie hadden uitgespaard. Kan mij wel niet meer herinneren over welke stad het ging, voornaamste was dat ik erdoor was
guynuyens

Re: Examen verkeersinfobediende?

Bericht door guynuyens »

Beste,

in de eerste plaats: leuk om dit forum te leren kennen, zo lees je eens wat 'eerstelijnsinfo'.

Ik heb, vermoed ik dan, hetzelfde schriftelijke examen afgelegd (lees: luisterproef) op zaterdag 24 oktober.

Een en ander wil dus zeggen dat ik geslaagd was op het schriftelijk gedeelte, ik behaald 14,5 op 20. 19/20 vind ik toch wel een straffe score hoor Kristof. Nu moet ik daar wel meteen aan toevoegen dat het in ons geval strikt verboden werd notities te nemen tijdens het voorlezen van de tekst in kwestie. Alles moest dus uit de losse pols worden onthouden. De tekst ging in dit geval over de geschiedenis van de voedselveiligheid in het algemeen. Ook hier stonden een pak numerieke gegevens én datums in verwerkt. Ik heb er zoveel mogelijk proberen onthouden, maar uiteindelijk (ik had de indruk dat de tekst érg lang was) begin je hier en daar toch wat informatie te verliezen.

Enfin, deze ronde is dus geslaagd, en volgende week dinsdag mag ik op gesprek bij enkele mensen van Infrabel.
Kristofke en/of anderen: zijn er belangrijke tips om te onthouden voor dat gesprek? Zaken waar ik absoluut op moet letten of op voorbereid moet zijn? Alles ik welkom.

Alvast bedankt,
Guy
Satyricon

Re: Examen verkeersinfobediende?

Bericht door Satyricon »

Binnenkort moet ik ook op gesprek. Iemand enig idee wat ze vooral vragen? Is de conversatie voornamelijk in het Frans of in het Nederlands?
factageklerk

Re: Examen verkeersinfobediende?

Bericht door factageklerk »

Heeft er soms iemand een idee of ze in de toekomst nog examens gaan organiseren voor deze functie?

niemand ? :roll:
Plaats reactie