loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
COCOKEN007

loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Bericht door COCOKEN007 »

Hallo TBs,
ik heb een open vraag naar jullie.
Op de site van de NMBS staat dat een beginnende treinbestuurder een netto loon heeft
van ongeveer 1500 euro( wat zeker niet slecht is).
Mijn vraag als je de baan doet , hoeveel verdien je dan gemiddeld per maand.
ik bedoel ook met weekenden en alles, hoeveel per maand is dat ongeveer?
En welke premies trek je verder nog , kan iemand me dat uitleggen aub.
Ik vraag niemand om zn loon te zeggen maar een gemiddeld kan je toch meedelen.
Alvast bedankt en hopen op wat reactie. Want uit deze vragen ga ik besluiten om de stap te zetten of niet . De inhoud van de job ken ik daar ik al 30 jaar met treinen bezig ben.
Maar ik heb een gezin en wil weten wat de ongeveer inkomsten zijn per maand.
Dat ik niet te veel verlies doe met het loon van mn huidige job
groeten
cocoken007
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Bericht door Steven »

voor dergelijke info moeten wij volgende zaken weten:
getrouwd of niet
kinderen ten laste of niet
dienstjaren uit andere openbare diensten zijn over te dragen als wedde-ancieniteit.
mensen die in depot antwerpen noord werken krijgen al een extra premie wegens de moeilijke ligging van de depot.
zondagen = 200% (dus een zondag meer of minder maakt echt wel redelijk wat uit voor een maandloon).

een maand geen weekends werken of een maand twee weekends werken scheelt hem dus een paar 100 euro netto.
je krijgt ook nog maaltijdcheques van 5,5 euro per gewerkte dag. Dat wat op de site staat van de nmbs is dus een vrij goed beeld.
COCOKEN007

Re: loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Bericht door COCOKEN007 »

ja ik ben getrouwd en 1 kind ten laste.
Mijn functies zijn allemaal al in het prive geweest.
Dus geen overname van dienst jaren.
Naar het schijnt dat je na 4 jaar opslag begint te krijgen of ben ik verkeerd
groeten
cocoken007
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Bericht door Steven »

de eerste vier jaar stijgt uw loonschaal elk jaar, nadien is het tweejaarlijks dat uw loon aangepast zal worden. Deze loonschalen zijn vlot te verkrijgen via de vakbonden. Het staat dus allemaal mooi in een tabelletje.
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Re: loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Bericht door Speedy »

Reken dan maar op een beginwedde van zo'n 1550EUR/mnd eens je aan't bollen bent + maaltijdcheques.
(als je in Antwerpen Noord zou beginnen moet je daar nog de havenvergoeding bijrekenen, is ongeveer 100EUR/mnd)
melle

Re: loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Bericht door melle »

Je mag ook niet alleen naar je loon kijken..

Kijk ook zeker naar de slechte en onregelmatige uren.. Als je kinderen hebt, dan kan je best nog enkele keren nadenken en op voorhand een oplossing zoeken :wink:
banaan

Re: loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Bericht door banaan »

melle schreef:Je mag ook niet alleen naar je loon kijken..

Kijk ook zeker naar de slechte en onregelmatige uren.. Als je kinderen hebt, dan kan je best nog enkele keren nadenken en op voorhand een oplossing zoeken :wink:
Wat is er slecht aan eens naar de winkel te kunnen gaan op de middag, of om uw klein mannen eens af te kunnen halen om 16u? Om nog maar te zwijgen van eens vijf/zes weken congé te kunnen nemen (niet ieder jaar in de zomer natuurlijk).
groentje
Berichten: 7277
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Bericht door groentje »

Ja, maar je moet wel opvangmogelijkheden hebben die bereid zijn je kinderen op te vangen op de meest onmogelijke ogenblikken. Niet bij iedereen blijft de vrouw thuis voor het huishouden, of zijn de grootouders altijd bereid op in te springen. En de meeste crèches gaan pas ten vroegste open op 7 uur.
nighttrain
Berichten: 2547
Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
Locatie: Calais (France)

Re: loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Bericht door nighttrain »

melle schreef:Je mag ook niet alleen naar je loon kijken..

Kijk ook zeker naar de slechte en onregelmatige uren.. Als je kinderen hebt, dan kan je best nog enkele keren nadenken en op voorhand een oplossing zoeken :wink:

spreekt u met enige ervaring zo ja hoeveel jaar met hoeveel kinderen ?
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Bericht door Steven »

melle schreef:Je mag ook niet alleen naar je loon kijken..

Kijk ook zeker naar de slechte en onregelmatige uren.. Als je kinderen hebt, dan kan je best nog enkele keren nadenken en op voorhand een oplossing zoeken :wink:

Dat spreekt allicht met 20 jaar ervaring en met een nest eigen kinderen. Waarom zit iedereen hier alles weer te dramatiseren. Elke job zijn pro en contra's. Werk maar is met een kantoorjobke waar je telkens een dag verlof mag offeren om bij de tandarts, bank, ... te gaan. Waar je gemiddeld minder vrij bent en zo meer.
melle

Re: loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Bericht door melle »

Ik zeg gewoon dat je er rekening mee moet houden. Je moet me zo niet aanvallen, Steven...

Ik denk dat enkele mensen hier op dit forum dit beroep veel te hard romantiseren. Het is een mooi beroep, maar als je alleen naar het loon gaat kijken en niet naar de uren kan je er wel eens met een slecht gevoel bij blijven zitten.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Bericht door Steven »

Mensen die het loon vragen romantiseren de job zelden. Dat is meestal enkel onder de freaks te zien en die vragen zelden achter het loon net omdat ze de job zo hard romantiseren.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Bericht door Shrek »

Er zijn genoeg treinbestuurders met kinderen hoor, dat gaat allemaal. Je moet het alleen wat organiseren, maar dat moet je met zowat elk beroep doen :wink:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Bericht door Steven »

Is allemaal een kwestie van goed agendabeheer en niet meer dan dat. Kinderen voed je niet alleen op maar wel met twee ( of dat is toch de bedoeling). Moest alles zo negatief zijn dan was elke tb wel single geweest.
groentje
Berichten: 7277
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: loon van een treinbestuurder ongeveer na opleiding netto

Bericht door groentje »

http://www.youtube.com/watch?v=Xwy6uIz-Gtg :mrgreen:
Vooral in Amerika hebben treinbestuurders een slechte reputatie, maar goed, daar ben je ook vaak weg voor verscheidene dagen, niet voor een paar uur op de meest onmogelijke tijdstippen.
Afwijkende uren kunnen wegen op iemands huwelijk, maar zijn zelden de enige reden waarom het misgaat.
Plaats reactie