begin

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
willy

begin

Bericht door willy »

ik ben uitgenodigd voor de info voormiddag voor treinbestuurders op zaterdag 10juni. Kan iemand mij vertellen hoelang het zou kunnen duren voordat ik aan mijn opleiding zou kunnen starten als ik door alle proeven geraak natuurlijk.Kwestie van mijn opzeg te kunnen regelen op mijn huidig werk.
willy
.Pieter

Bericht door .Pieter »

Hallo,

Ik ben ook de 10e uitgenodigd. Wie gaat er nog van dit forum, Concurrent?
Mij hebben ze verteld dat je vanaf de 1e vergadering een 6 maanden moet tellen tot het effectieve begin va nde opleiding.

Groeten..
Wover

Bericht door Wover »

Het zal zoiets wel zijn ja, er zijn al verschillende topics over geweest, en eerst moet je dus een aantal proeven doen (Franse taal, algemene kennis, bij de dokter komen,...) en dat duurt wel even.

Het duurt naar't schijnt vooral lang voor ge de resultaten van uw proeven krijgt
Tux

Bericht door Tux »

Ik heb vorige week mijn CV verstuurd naar de NMBS, nu maar afwachten of ik ook uitgenodigd word..


grtz,

Bart
HasheLTee

Re: begin

Bericht door HasheLTee »

willy schreef:. Kan iemand mij vertellen hoelang het zou kunnen duren voordat ik aan mijn opleiding zou kunnen starten als ik door alle proeven geraak natuurlijk.Kwestie van mijn opzeg te kunnen regelen op mijn huidig werk.
willy
Ik ben momenteel zelf aspirant bestuurder en kan je hierover het volgende vertellen: mijn opleiding is ongeveer 2 jaar na de infovergadering gestart. Maar dit kwam omdat er toen een wervingsstop was doorgevoerd.
Maar op dit moment zou het wel eens veel sneller kunnen gaan... :)
Wat betreft je opzeg, ik zou je job pas opzeggen als je de eigenlijke brief tot aanwerving in bus krijgt. Ze passen de startdatum per opleiding ongeveer aan aan de gemiddelde opzeg per groep, of zoiets... :roll:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

Wover schreef:Het zal zoiets wel zijn ja, er zijn al verschillende topics over geweest, en eerst moet je dus een aantal proeven doen (Franse taal, algemene kennis, bij de dokter komen,...) en dat duurt wel even.

Het duurt naar't schijnt vooral lang voor ge de resultaten van uw proeven krijgt
de tweede landstaal is dit jaar nog niet voorzien om te vragen bij aanwerving voor bestuurders, dat is pas voorzien voor 2007
Wover

Bericht door Wover »

ahja ik verwarde het even met de testen voor TBG :)
willy

Bericht door willy »

een wachttijd van een 6-tal maand is dar zowat de norm waar ik me kan naar richten?
willy

Bericht door willy »

war bedoelt men met: districten “Noordoost”, “Noordwest” en “Centrum”?
Wover

Bericht door Wover »

Noord-Oost: Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant; Centrum: Brussel; Noord-West: West- en Oost-Vlaanderen
Mechanik
Berichten: 358
Lid geworden op: 31 jan 2006, 23:21
Locatie: FTN

Bericht door Mechanik »

Wover schreef:Noord-Oost: Antwerpen, Limburg en Vlaams-Brabant; Centrum: Brussel; Noord-West: West- en Oost-Vlaanderen
maak van Noord-Oost maar gewoon Antwerpen-Limburg van met als enkele depots in Vlaams Brabant Leuven-Landen.
willy

Bericht door willy »

Naar't schijnt moet je voor 10 jaar tekenen. maar wat indien je, nadat je getekend hebt, voor een andere job, binnen de nmbs, (b.v. treinbegeleider) solliciteert?
HasheLTee

Bericht door HasheLTee »

Je mag veranderen naar een hogere functie, maar ik weet niet hoe het zit qua verandering van tb naar tbg.
TBbart

Bericht door TBbart »

euh, volgens mij is tb nog altijd een stapje hoger dan tbg??
je kan vb wel van tb naar eerste TB of insturcteur ... da's een stapje hoger :wink:
willy

Bericht door willy »

Stel : ik wil van treinbestuurder naar treinbegeleider
Plaats reactie