begin

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

willy schreef:Stel : ik wil van treinbestuurder naar treinbegeleider
das een stapje terug volgens ik hoor zeggen heb
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Bericht door groentje »

Moet je niet een aantal jaren binnen je functie blijven? Omwille van de opleidingskost dacht ik dat je min. 5 jaar moest wachten om te veranderen van functie, met uitzondering van graadverhogingen.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

groentje schreef:Moet je niet een aantal jaren binnen je functie blijven? Omwille van de opleidingskost dacht ik dat je min. 5 jaar moest wachten om te veranderen van functie, met uitzondering van graadverhogingen.
dus wat doet iedereen, een graad verhoging he :-)
.Pieter

Bericht door .Pieter »

Hallo,

10 jaar moet je erbij blijven hoor.
Volgens het reglement dat bij de brieft steekt.

V. Bijzondere Bepalingen

De treinbestuurders worden niet toegelaten het kader van het treinbesturingspersoneel te verlaten voordat ze 10 jaar dienst tellen te rekenen vanaf hun aanstelling in dit kader. Dit verbod wordt evenwel opgeheven ingeval van bevordering in een graad van een rang hoger dan rang 5
Rang 5: bijlage 1 van het ARPS Bundel 520.

Groet ,
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

.Pieter schreef:Hallo,

10 jaar moet je erbij blijven hoor.
Volgens het reglement dat bij de brieft steekt.

V. Bijzondere Bepalingen

De treinbestuurders worden niet toegelaten het kader van het treinbesturingspersoneel te verlaten voordat ze 10 jaar dienst tellen te rekenen vanaf hun aanstelling in dit kader. Dit verbod wordt evenwel opgeheven ingeval van bevordering in een graad van een rang hoger dan rang 5
Rang 5: bijlage 1 van het ARPS Bundel 520.

Groet ,
kortweg wat we hier dus al zeiden he :-) een verhoging in graad
willy

Bericht door willy »

bedankt jongens
willy

Bericht door willy »

mijn droom is eigenlijk om treinbegeleider te worden.
Speedy
Berichten: 321
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:11
Locatie: FR

Bericht door Speedy »

willy schreef:mijn droom is eigenlijk om treinbegeleider te worden.
Dan maar beter nie voor treinbestuurder gaan hé :?
Ze werven toch ook treinbegeleiders aan ?
willy

Bericht door willy »

voor't ogenblik niet geloof ik. Ik zie het toch nergens staan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

willy schreef:voor't ogenblik niet geloof ik. Ik zie het toch nergens staan.
idd voor de moment is er geen sessie open, maar da neemt niet weg dat er dit jaar meer gaan komen hoor
paljas

Bericht door paljas »

Steven schreef:
willy schreef:voor't ogenblik niet geloof ik. Ik zie het toch nergens staan.
idd voor de moment is er geen sessie open, maar da neemt niet weg dat er dit jaar meer gaan komen hoor
...naar mijn bescheiden mening is er geen aanwervingsstop voor tbg. Khad er een tijd geleden een bericht van gekregen.
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Treinbegeleiders???Mijn armzalige achterwerk ook...

Als er nu één ding is waar ik bij de NMBS kan omvallen , dan zijn het wel de conducteurs :twisted: Ze komen altijd op de meest ongepaste momenten het kaartje knippen en als ze dan een kaartje knippen , knippen ze een half jaar uit de richting , zeke rop mijne gopass...En dan het voorval van laatst, ik stap in Mortsel de trein op om iets na 23 uur met mijn gopass duidelijk ingevuld dat ik via aarschot naar diest moest, komt die vanuit de cabine mijn ticketje knippen en hup meneer was weer weg.Ik stap uit in Aarschot en wat blijkt=>laatste trein naar hasselt was al parti.Op zo'n moment heb ik echt zin om die mens zijn gezicht vol te schelden, hebben die nu echt niets beter te doen dan met hun luie reet naast de machinist gaan te zitten ????Ik vind toch dat hij op z'n minst had kunnen zeggen dat in Diest geen trein meer was richting Hasselt en door dit geval heb ik er dus wel vastgezetn in aarschot van middernacht tot 05.06 voor de eerst volgende trein richting Diest!Sinds dit vooralleke moet ik dus niets meer weten van de NMBS conducteurs!Akkoord , ze zijn allemaal niet , maar ze kunnen tenminste toch iets doen voor hun pree!!Geef mij maar de DB , geen conducteurs die het je leven zuur maken...
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5260
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Bericht door overweg13 »

Concurrent schreef:En dan het voorval van laatst, ik stap in Mortsel de trein op om iets na 23 uur met mijn gopass duidelijk ingevuld dat ik via aarschot naar diest moest, komt die vanuit de cabine mijn ticketje knippen en hup meneer was weer weg.Ik stap uit in Aarschot en wat blijkt=>laatste trein naar hasselt was al parti.Op zo'n moment heb ik echt zin om die mens zijn gezicht vol te schelden, hebben die nu echt niets beter te doen dan met hun luie reet naast de machinist gaan te zitten ????Ik vind toch dat hij op z'n minst had kunnen zeggen dat in Diest geen trein meer was richting Hasselt en door dit geval heb ik er dus wel vastgezetn in aarschot van middernacht tot 05.06 voor de eerst volgende trein richting Diest!
Hallo,

1. Je informeren over de reismogelijkheden moet je voor de reis doen: website, papieren spoorboekje, folders, telefoon... de mogelijkheden zijn legio.
2. Hoe moet een TBG weten dat iemand slecht of niet geïnformeerd. De wet op de gelijke kansen verbiedt om dat van je gezicht af te lezen.
3. Je had al lang in je bed moeten liggen...
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22493
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Bericht door Steven »

overweg13 schreef:
Concurrent schreef:En dan het voorval van laatst, ik stap in Mortsel de trein op om iets na 23 uur met mijn gopass duidelijk ingevuld dat ik via aarschot naar diest moest, komt die vanuit de cabine mijn ticketje knippen en hup meneer was weer weg.Ik stap uit in Aarschot en wat blijkt=>laatste trein naar hasselt was al parti.Op zo'n moment heb ik echt zin om die mens zijn gezicht vol te schelden, hebben die nu echt niets beter te doen dan met hun luie reet naast de machinist gaan te zitten ????Ik vind toch dat hij op z'n minst had kunnen zeggen dat in Diest geen trein meer was richting Hasselt en door dit geval heb ik er dus wel vastgezetn in aarschot van middernacht tot 05.06 voor de eerst volgende trein richting Diest!
Hallo,

1. Je informeren over de reismogelijkheden moet je voor de reis doen: website, papieren spoorboekje, folders, telefoon... de mogelijkheden zijn legio.
2. Hoe moet een TBG weten dat iemand slecht of niet geïnformeerd. De wet op de gelijke kansen verbiedt om dat van je gezicht af te lezen.
3. Je had al lang in je bed moeten liggen...
punt 1 en 2 volmondig akkoord, als je op da moment nog moet te weten komen dat uw reis niet meer volledig kan afgelegd worden ben je slecht vertrokken, dus VOOR je instapt had je dit al moeten weten. Die mensen kennen trouwens het spoorboekje niet van buiten (daarvoor hebben ze ibis dus), het is dus vrij goedkoop om op die manier kritiek te uiten
Concurrent

Bericht door Concurrent »

Ik heb die pipo al mee op de late treinen zien zitten , dus die wist goed genoeg dat zij de laatste trein waren die in Aarschot passeerde.

En daarbij nog , als ik een hele dag weg ben geweest ga ik niet zitten piekeren of hoe ik naar huis moet.Ik weet dat ik via Aarschot naar Diest kon en dus niet anders!Ik heb nog zitten twijfelen tussen de trein naar Lueven of de trein naar Geel.Maar ik was weer zo blij dat ik naar huis kon dat ik de eerste heb genomen.Richting Geel kon ik nog eens een half uur wachten...

2 Dagen eerder nam ik een trein vroeger en verliep alles vlekkeloos, ga ik niet over zitten nadenken dat als je een uurtje later vertrekt je vast komt te zitten in Aarschot.

En als jij hals overkop beslist om niet met de taxi naar huis te rijden maar wel met de trein , ga ik geen pc telefoon... zitten zoeken om de reisweg op te zoeken.En Mortsel is onbemand , daar kan ik ook niets aan doen dat ik geen verdere info vind!
Plaats reactie