Externe proef als personeelslid.

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Satyricon

Externe proef als personeelslid.

Bericht door Satyricon »

Als personeelslid heb ik eens meegedaan aan een externe proef voor een functie. Voor het eerste deel het schriftelijke was ik met glans geslaagd, enkel mijn gesprek was niet goed genoeg. Heb me nu opnieuw ingeschreven en naar 't schijnt moet ik het eerste deel weer opnieuw doen. Wat ik niet begrijp, het examen is terug hetzelfde en een vrijstelling krijg je niet. Collega's zeggen me dat toch. Iemand daar nog ervaringen mee? Ik dacht dat je een vrijstelling kon bekomen bij externe proeven. Of geldt dat niet voor alle proeven? Dank bij voorbaat.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Externe proef als personeelslid.

Bericht door dentheo »

Ik vermoed dat een "externe" proef afgenomen wordt door een bureau "buiten " de NMBS ?
Die worden waarschijnlijk betaald per gescreende kandidaat.....dus iedereen terug door de molen.
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Externe proef als personeelslid.

Bericht door Steven »

ne de externe proef is ook binnen de nmbs maar een vrijstelling kan je enkel bekomen voor een deelname binnen een zelfde sessie. Voor vele examens mag je binnen een zelfde sessie echter maar 1 x deelnemen en kan je dus nooit een vrijstelling krijgen ook al slaagde je de eerste keer voor een zelfde test.
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Externe proef als personeelslid.

Bericht door dentheo »

Steven schreef:ne de externe proef is ook binnen de nmbs
??? waarom noemen ze het dan "extern " ??? :?: :?:
Theo
Groeten vanop de Heide
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Externe proef als personeelslid.

Bericht door Steven »

Externe proef = proef open voor alle mensen
Interne proef = proef enkel open voor nmbs personeel.
Satyricon

Re: Externe proef als personeelslid.

Bericht door Satyricon »

Deze week een uitnodigingsbrief ontvangen ik moet inderdaad alles opnieuw doen. Infosessie, schriftelijke proef en als ik daarvoor slaag word ik opgeroepen om naar het gesprek te gaan. Jammer dat ze daar geen vrijstelling voor geven maar goed we kunnen maar meedoen :).
Plaats reactie