Vraag: Treinbegeleider (NMBS)

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
Laalaa

Vraag: Treinbegeleider (NMBS)

Bericht door Laalaa »

Hallo iedereen :wink:

Ik heb een vraag inverband met treinbegeleider bij de NMBS .
Ik zou graag wat meet weten van begin tot het einde hoe dit allemaal in zijn werk gaat.
En zeker met de taaltesten wil ik me zeker op voorbereiden want frans is niet direct men sterkste punt,
heb een basis maar niet vlot.

Stap 1 : Taal test ;
-Wat vragen ze allemaal of wat moet je allemaal doen/zeggen ?
-Kan je dit eventueel oefenen op een site ofzo ?

Stap 2 : Psychotechnische test ;
Ik weet dat dit met een computer is maar is dit moeilijk ?

Stap 3 : Persoonlijk gesprek ;
Ze vragen over je motivatie en geschiktheid ,maar dan gaan ze ook uw tweede landstaal testen .? wat houd dit in ??


Alvast bedankt voor jullie reacties

Groetjes Laalaa
KB
Berichten: 636
Lid geworden op: 01 feb 2006, 14:43

Re: Vraag: Treinbegeleider (NMBS)

Bericht door KB »

Laalaa schreef:.
Stap 1 : Taal test ;
-Wat vragen ze allemaal of wat moet je allemaal doen/zeggen ?
-Kan je dit eventueel oefenen op een site ofzo ?

Stap 2 : Psychotechnische test ;
Ik weet dat dit met een computer is maar is dit moeilijk ?

Stap 3 : Persoonlijk gesprek ;
Ze vragen over je motivatie en geschiktheid ,maar dan gaan ze ook uw tweede landstaal testen .? wat houd dit in ??
Ik ben ooit, niet zo lang geleden, door die testen geraakt, maar omdat ik toen een contractverlening kreeg op mijn huidige werk (maximum een halfuur rijden i.p.v. enkele jaren op de meest onmogelijke uren in Antwerpen-Centraal verwacht worden, dan is de keuze vlug gemaakt), heb ik niet doorgezet. Als er niks veranderd is tegen toen, ziet het er als volgt uit:
Stap 1. Taaltest: men test je basiskennis Frans (destijds voor de zogenaamde informatievergadering). Dat was schriftelijk en ik vond het vrij gemakkelijk (en mijn Frans is zeker niet goed te noemen).
Stap 2: kan je onmogelijk voorbereiden, men test gewoon je persoonlijkheid a.d.v. een hele reeks vragen en testjes, inderdaad op een computer. Het enige wat je kan doen is zorgen dat je de vragen rustig leest en proberen uitgerust aan de start te komen.
Stap 3: is een soort sollicitatiegesprek waarin men (drie personen waaronder een psycholoog dacht ik) probeert uit te vissen of je geschikt bent voor de job. Je krijgt ook een korte Franse tekst te horen, waarover je nadien vragen moet beantwoorden. Dat is best te doen als je een basiskennis Frans hebt.
L'union fait la force.
michaelpolet

Re: Vraag: Treinbegeleider (NMBS)

Bericht door michaelpolet »

Hallo

Ik heb een vraag i.v.m schriftelijk Frans ik moet de 18/10/2014 naar HR-rail in brussel ik wil gewoon weten wat je moet schrijven enzo?
Plaats reactie