Vrijkaarten voor personeel spoorwegen

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Vrijkaarten voor personeel spoorwegen

Bericht door Asterix »

groentje schreef:Dit is geen eerste klasse, en daar weiger ik ook voor te betalen. Dan zet ik me wel op een bankje in tweede, waar ik ook minder problemen heb met 2+3-opstelling.
Krijgen Infrabel-werknemers geen vrijkaart voor 1e klasse meer?
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Modernisering Breaks

Bericht door groentje »

Nee, we krijgen couponnetjes eerste klasse en een vrijkaart 2e, tenminste tot rang 5, maar die couponnetjes zijn bijna op. En meestal vergeet ik er mee te nemen, dus betaal ik een klasverhoging. Zeker voor de oude klassiekjes betaal ik graag wat extra.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Robin »

Jeroen schreef:
groentje schreef:Dit is geen eerste klasse, en daar weiger ik ook voor te betalen. Dan zet ik me wel op een bankje in tweede, waar ik ook minder problemen heb met 2+3-opstelling.
Krijgen Infrabel-werknemers geen vrijkaart voor 1e klasse meer?
Dit is pas vanaf het niveau technicus, die krijgen coupons 1ste klas.
Ik dacht dat zelfs treinbestuurders en begeleiders ook maar 2de klas hebben.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
260689
Berichten: 3325
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Modernisering Breaks

Bericht door 260689 »

Robin schreef:
Jeroen schreef:
groentje schreef:Dit is geen eerste klasse, en daar weiger ik ook voor te betalen. Dan zet ik me wel op een bankje in tweede, waar ik ook minder problemen heb met 2+3-opstelling.
Krijgen Infrabel-werknemers geen vrijkaart voor 1e klasse meer?
Dit is pas vanaf het niveau technicus, die krijgen coupons 1ste klas.
Ik dacht dat zelfs treinbestuurders en begeleiders ook maar 2de klas hebben.
Klopt, deze hebben 2de klasse vrijkaart (opgelet: TBG's krijgen enkel en alleen 1ste klasse coupons eens ze hun Selor hebben behaalt).
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HLE 2302 »

Robin schreef:
Jeroen schreef:
groentje schreef:Dit is geen eerste klasse, en daar weiger ik ook voor te betalen. Dan zet ik me wel op een bankje in tweede, waar ik ook minder problemen heb met 2+3-opstelling.
Krijgen Infrabel-werknemers geen vrijkaart voor 1e klasse meer?
Dit is pas vanaf het niveau technicus, die krijgen coupons 1ste klas.
Ik dacht dat zelfs treinbestuurders en begeleiders ook maar 2de klas hebben.
Bij mijn weten hebben treinbestuurders ook 1e klasse ticketten.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Modernisering Breaks

Bericht door groentje »

We zijn redelijk off topic aan het gaan, maar ik zou een eersteklasvrijkaart krijgen wanneer ik de graad van eerste onderstationschef zou halen, momenteel ben ik nog 'gewoon' onderstationschef. Ik vermoed dat het voor het andere personeel ook zo is.
colnago

Re: Modernisering Breaks

Bericht door colnago »

groentje schreef:We zijn redelijk off topic aan het gaan, maar ik zou een eersteklasvrijkaart krijgen wanneer ik de graad van eerste onderstationschef zou halen, momenteel ben ik nog 'gewoon' onderstationschef. Ik vermoed dat het voor het andere personeel ook zo is.
TBG krijgen een tweede klas vrijkaart plus coupons eerste klas
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Vrijkaarten voor personeel spoorwegen

Bericht door groentje »

Want een tbg is net als een ostch rang 5, dus dat kan kloppen. Vanaf 1e tbg krijgt hij (of zij) dus ook een eersteklasvrijkaart.
Galactic

Re: Vrijkaarten voor personeel spoorwegen

Bericht door Galactic »

Volgens mij is de algemene regel dat vanaf rang 4 een vrijkaart 1° klas gegeven wordt.
(voor zover er "algemene regels" bestaan bij de NMBS)
Ben niet 100% zeker, maar dit is toch wat ik ergens gehoord heb.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Vrijkaarten voor personeel spoorwegen

Bericht door dekooiker »

Rang 9-6: vrijkaart tweede
Rang 5: vrijkaart tweede en legitimatiebewijs 1e met een aantal coupons*
Rang 4-3: vrijkaart eerste

*het aantal coupons voor eerste hangt af van gezinstoestand en dienstjaren.
Voor de volledigheid melden dat rang 9-6 een legitimatiebewijs tweede hebben.
Vraag me ook niet waarom!
De trein.
Alleen voor durvers.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vrijkaarten voor personeel spoorwegen

Bericht door Steven »

dekooiker schreef: *het aantal coupons voor eerste hangt af van gezinstoestand en dienstjaren.
Voor de volledigheid melden dat rang 9-6 een legitimatiebewijs tweede hebben.
Vraag me ook niet waarom!
Dient te worden gebruikt bij verlies vrijkaart om zodoende de tijd te overbruggen tot aanmaak nieuwe vrijkaart. Het moet echter al heel slecht gaan. Je hebt uw vrijkaart, uw duplicaat en dan pas uw legitimatiekaart met coupons.
Dus vrijkaart kwijt = duplicaat gebruiken, beide kwijt = legitimatiekaart gebruiken met coupons. Ze raden aan om alles afzonderlijk te bewaren om die reden.
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Vrijkaarten voor personeel spoorwegen

Bericht door groentje »

Aan de andere kant, die coupons gelden strikt genomen alleen maar met dat legitimatiebewijs, niet met de vrijkaart. Of vergis ik mij? Ik heb in elk geval altijd zowel vrijkaart 2e als legitimatiebewijs 1e bij.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22510
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Vrijkaarten voor personeel spoorwegen

Bericht door Steven »

groentje schreef:Aan de andere kant, die coupons gelden strikt genomen alleen maar met dat legitimatiebewijs, niet met de vrijkaart. Of vergis ik mij? Ik heb in elk geval altijd zowel vrijkaart 2e als legitimatiebewijs 1e bij.
Is volledig correct.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Vrijkaarten voor personeel spoorwegen

Bericht door dekooiker »

Men kan bij verlies van de vrijkaart het duplicaat gebruiken of het legitimatiebewijs+coupon.
De houder kan probleemloos zijn legitimatiebewijs+coupon op eender welk moment aanwenden zonder eerst het duplicaat te moeten verliezen.
In rang 5 lijkt dat meer dan voor de hand liggend wil men een rustigere rit naar zee of tijdens de spits.
De trein.
Alleen voor durvers.
celtjan

Re: Vrijkaarten voor personeel spoorwegen

Bericht door celtjan »

dekooiker schreef:Men kan bij verlies van de vrijkaart het duplicaat gebruiken of het legitimatiebewijs+coupon.
De houder kan probleemloos zijn legitimatiebewijs+coupon op eender welk moment aanwenden zonder eerst het duplicaat te moeten verliezen.
In rang 5 lijkt dat meer dan voor de hand liggend wil men een rustigere rit naar zee of tijdens de spits.
Wanneer ik op vakantie ga met de trein gebruiken we altijd het duplicaat of legitimatiebewijs+coupon.
= minder erg bij verlies.
Plaats reactie