vaste treinpoetser worden

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
michaelll

vaste treinpoetser worden

Bericht door michaelll »

Hallo,

ik ben michael, 19 jaar oud en doe momenteel een vakantiejob bij een prive-bedrijf die treinen poetst, iedere trein die binnenkomt in de panne moet ik poetsen, ik doe het heel graag, maaar ik zou graag bij de nmbs werken. maar dan als trein poetser. mijn schoolopleiding is niet bepaald hoog. lager dan beroeps = BuSO (buitengewoon secundair onderwijs),

weet er iemand waar ik kan soliciteren?
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: vaste treinpoetser worden

Bericht door groentje »

Ik wil je niet teleurstellen, maar er worden bijna geen poetsers aangeworven. Het meeste werk wordt door andere firma's gedaan, en de poetsers die werken voor de NMBS zelf, zijn meestal als iets anders begonnen, maar zijn door omstandigheden daar niet meer geschikt voor.
Toch, als je wil proberen, op de site http://www.despoorwegenwervenaan.be kan je alle jobs zien waar ze momenteel naar zoeken. Kijk regelmatig op die site, want er verandert regelmatig iets op. Je kan je opleidingsniveau kiezen en alle jobs die voor je openstaan. Soms zitten er wel wat fouten in, momenteel staan voor mensen zonder diploma jobs open voor elektromecanicien, wat me toch een diploma lijkt.
kika
Berichten: 2859
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: vaste treinpoetser worden

Bericht door kika »

groentje schreef:Soms zitten er wel wat fouten in, momenteel staan voor mensen zonder diploma jobs open voor elektromecanicien, wat me toch een diploma lijkt.
Kan het zijn dat je de competenties moet hebben maar niet het papiertje? Verder zou je misschien ook je CV kunnen opsturen als 'open sollicitatie,' het komt ook voor dat bepaalde jobs niet op die site belanden en dat er wel uit de 'wervingsrevserve' wordt geplukt.
Asterix
Berichten: 3845
Lid geworden op: 05 apr 2006, 00:30

Re: vaste treinpoetser worden

Bericht door Asterix »

groentje schreef:Soms zitten er wel wat fouten in, momenteel staan voor mensen zonder diploma jobs open voor elektromecanicien, wat me toch een diploma lijkt.
Die job staat ook open voor mensen die ASO hebben gevolgd maar men vraagt wel TSO of een 7de jaar BSO? :?:
Plaats reactie