Pagina 2 van 2

Re: arbeidsomstandigheden

Geplaatst: 23 feb 2011, 16:31
door Darko
Steven schreef:hehe darko gaat precies op slag mee in mijn fantasie :-)
Tuurlijk steven.. beetje fantasie moet soms kunnen hé

Re: arbeidsomstandigheden

Geplaatst: 23 feb 2011, 23:05
door Steven
moet zeker kunnen, maar terug naar het onderwerp en de realiteit die dus compleet anders is.

Re: arbeidsomstandigheden

Geplaatst: 24 feb 2011, 02:49
door Bordensteker
Darko schreef:
Steven schreef:inderdaad, ik zie het al gebeuren alle treinbestuurders doen 3x8 om 6, 14 en 22 uur staan alle treinen 5 minuten stil ten velde om de aflos te laten doorgaan. :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen: :mrgreen:
en hoe moet die 2e tb ten velde raken! :p zo ergens in the middle of nowhere op L2 ofzo :p
Ehm, zoals groentje eerder al opmerkte: in de haven gebeurt het dus al sinds jaar en dag wél zo! Bij ons stáán bijna alle rangeerlocs stil rond de shiftwisseling, en inderdaad niet ten velde. Sterker nog: in bijna alle gevallen zijn ze dan ook weer op dezelfde aflosplaats als waar ze 8 uur eerder vertrokken. Zo niet, dan moet de eindigende bestuurder met een auto naar zijn eigen vervoermiddel teruggebracht worden én omgekeerd moet de beginnende bestuurder vanaf de plaats waar hij zijn auto parkeert juist naar de loc gebracht worden, en dat kan bij ons natuurlijk niet met een trein van de normale reizigersdienstregeling ...
Rangeerbestuurders bij 'Cargo' rijden trouwens in en om Antwerpen, inclusief Linkeroever, verder ook naar, rond, en van Herentals, Muizen, en Genk, en dan noem ik alleen nog maar de bedrijfseenheden die onder het RCC Antwerpen vallen. In Zeebrugge en Gent zijn er ook, net als elders in het land.
En ... in het weekend zijn de meesten thuis. Het goederenvervoer valt dan grotendeels stil.

Ik hoorde toevallig dat er dezer dagen terug een infosessie is voor nieuwe aanwervingen voor rangeerbestuurders, dus er gaan er weer opgeleid worden om de mannen en vrouwen te vervangen die intussen doorgestroomd zijn naar treinbestuurder.