Contractuelen vervangen statutairen
Re: Contractuelen vervangen statutairen
.... of toen een madame van RDV het in Keulen hoorde donderen wanneer men vroeg om een defecte 1x4 te vervangen door 2 duikersbrillen....
Re: Contractuelen vervangen statutairen
Dat is ook niet simpel één varkensneus door twee duikersbrillen vervangen... prachtig toch, ik had het gezicht van die dame wel willen zien
Theo
Groeten vanop de Heide
Groeten vanop de Heide
Re: Contractuelen vervangen statutairen
Bedankt voor al de leuke uitlatingen over RDV.
Het is duidelijk dat de beste stuurlui aan wal staan.
Jani, ik had wat meer begrip verwacht. Na 4 jaar kunnen we VEEEL meer dan in het begin, maar we werken in een systeem dat NIET KAN werken. Dat weet je goed genoeg. Voorbeelden geven?
In 't begin konden we het niet, da's waar. Maar dat excuus is stilaan te oud om nog waar te zijn. Moet je je geen andere vragen beginnen stellen?
Het is duidelijk dat de beste stuurlui aan wal staan.
Jani, ik had wat meer begrip verwacht. Na 4 jaar kunnen we VEEEL meer dan in het begin, maar we werken in een systeem dat NIET KAN werken. Dat weet je goed genoeg. Voorbeelden geven?
In 't begin konden we het niet, da's waar. Maar dat excuus is stilaan te oud om nog waar te zijn. Moet je je geen andere vragen beginnen stellen?
Re: Contractuelen vervangen statutairen
Een systeem dat niet kan werken? Verklaar u nader.
Voorbeelden zijn hier al genoeg gegeven denk ik.
Welke andere vragen moet ik mij stellen?
Voorbeelden zijn hier al genoeg gegeven denk ik.
Welke andere vragen moet ik mij stellen?
Re: Contractuelen vervangen statutairen
Om uiteenlopende redenen KAN het niet werken.
Jani, dat weet je zelf goed genoeg, als collega op TC.
Een paar simpele dingetjes die niet kunnen:
- telefoons komen overal door elkaar toe. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen wie verbindingsman en coördinator is. Bovendien belt men constant op de verkeerde tafel.
- De ROR's doen te vaak hun eigen zin.
- De samenwerking met de verdelers is lastig en dikwijls zelfs onbestaande.
- De communicatie met TC verloopt jaar na jaar stroever. De splitsing van de spoorwegen laat zich ook daar voelen. Bovendien merken we goed genoeg dat er weinig info komt van TC naar RDV toe als het echt dikke miserie is.
- Tegenstrijdige belangen van IB en IG maken beslissingen nemen veel moeilijker.
- De opleiding van de treinbegeleiders. Amai wat is daar gaande? Boordcheffen bellen tegenwoordig voor alles en nog wat, omdat het hen zo wordt opgedragen. Resultaat: massa's telefoongesprekken. Zelfredzaamheid: ver te zoeken soms.
- Vaak komen tot 4-5 gesprekken toe bij één iemand, terwijl een ander met zijn tenen speelt. Is dat soms ook onze fout?
Moet ik doorgaan?
Jani, dat weet je zelf goed genoeg, als collega op TC.
Een paar simpele dingetjes die niet kunnen:
- telefoons komen overal door elkaar toe. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen wie verbindingsman en coördinator is. Bovendien belt men constant op de verkeerde tafel.
- De ROR's doen te vaak hun eigen zin.
- De samenwerking met de verdelers is lastig en dikwijls zelfs onbestaande.
- De communicatie met TC verloopt jaar na jaar stroever. De splitsing van de spoorwegen laat zich ook daar voelen. Bovendien merken we goed genoeg dat er weinig info komt van TC naar RDV toe als het echt dikke miserie is.
- Tegenstrijdige belangen van IB en IG maken beslissingen nemen veel moeilijker.
- De opleiding van de treinbegeleiders. Amai wat is daar gaande? Boordcheffen bellen tegenwoordig voor alles en nog wat, omdat het hen zo wordt opgedragen. Resultaat: massa's telefoongesprekken. Zelfredzaamheid: ver te zoeken soms.
- Vaak komen tot 4-5 gesprekken toe bij één iemand, terwijl een ander met zijn tenen speelt. Is dat soms ook onze fout?
Moet ik doorgaan?
Re: Contractuelen vervangen statutairen
Daarom moeten RDV en TC ook in dezelfde ruimte zitten.Flex schreef:Een paar simpele dingetjes die niet kunnen:
- De communicatie met TC verloopt jaar na jaar stroever. De splitsing van de spoorwegen laat zich ook daar voelen. Bovendien merken we goed genoeg dat er weinig info komt van TC naar RDV toe als het echt dikke miserie is.
Groetjes,
Rian
Re: Contractuelen vervangen statutairen
Flex schreef:Om uiteenlopende redenen KAN het niet werken.
Jani, dat weet je zelf goed genoeg, als collega op TC.
Een paar simpele dingetjes die niet kunnen:
- telefoons komen overal door elkaar toe. Er wordt geen onderscheid gemaakt tussen wie verbindingsman en coördinator is. Bovendien belt men constant op de verkeerde tafel.
- De ROR's doen te vaak hun eigen zin.
- De samenwerking met de verdelers is lastig en dikwijls zelfs onbestaande.
- De communicatie met TC verloopt jaar na jaar stroever. De splitsing van de spoorwegen laat zich ook daar voelen. Bovendien merken we goed genoeg dat er weinig info komt van TC naar RDV toe als het echt dikke miserie is.
- Tegenstrijdige belangen van IB en IG maken beslissingen nemen veel moeilijker.
- De opleiding van de treinbegeleiders. Amai wat is daar gaande? Boordcheffen bellen tegenwoordig voor alles en nog wat, omdat het hen zo wordt opgedragen. Resultaat: massa's telefoongesprekken. Zelfredzaamheid: ver te zoeken soms.
- Vaak komen tot 4-5 gesprekken toe bij één iemand, terwijl een ander met zijn tenen speelt. Is dat soms ook onze fout?
Moet ik doorgaan?
- jullie maken zelf geen onderscheid tussen verbindingsman en coördinator, want jullie bellen dikwijls met twee voor het zelfde probleem (tegelijkertijd) naar dezelfde tafel op TC.
- de ROR's moeten jullie zelf onder controle proberen te houden, die mensen zullen het ook beu zijn om geen respons te krijgen op RDV.
- de verdelers geraken het stilaan ook beu dat hun materieel "gestolen" wordt door RDV zonder hun toestemming, maar dat ze het wel mogen oplossen als het misgaat.
- Wat zin heeft het om met jullie te communiceren als we toch altijd te horen krijgen;
* "ik weet het niet, mijn collega is daarmee bezig en die is constant aan het bellen".
* "comprends pas"
* "beslis jij maar."
* "wat gaan we daarmee doen?"
* "ik zal u terugbellen" ..........3 uur later - - - niets.
- De zelfredzaamheid op RDV is soms nog verder te zoeken op RDV dan bij de TBG's hoor!
- die andere die met zijn tenen aan het spelen is typeert de hele mentaliteit op RDV, dat die persoon de anderen niet bijspringt is niet de fout van "het systeem".
Om bij het onderwerp te blijven, ik denk niet dat contractuelen het slechter zouden doen op RDV.
Re: Contractuelen vervangen statutairen
rvdborgt schreef:Daarom moeten RDV en TC ook in dezelfde ruimte zitten.Flex schreef:Een paar simpele dingetjes die niet kunnen:
- De communicatie met TC verloopt jaar na jaar stroever. De splitsing van de spoorwegen laat zich ook daar voelen. Bovendien merken we goed genoeg dat er weinig info komt van TC naar RDV toe als het echt dikke miserie is.
Groetjes,
Rian
Vroeger (voor RDV) was dat ook zo, er zat bij elk team een verbindingsman (meestal TBG) die zodra wij aan het bellen waren al wist wat hij/zij moest doen.
Tegenwoordig is dit zoals je weet wel anders
Re: Contractuelen vervangen statutairen
@Jani: uw reactie is compleet eenzijdig en kortzichtig. Ik stop geen energie meer in het reageren op uw posts.
@RDVBORGHT: RDV en TC samenzitten? Dat mag niet van Europa, remember?
@RDVBORGHT: RDV en TC samenzitten? Dat mag niet van Europa, remember?
Re: Contractuelen vervangen statutairen
Dat mag wel hoor, Europa gaat niet verbieden hoe verschillende delen van een spoorbedrijf samenwerken. Wat gescheiden moet zijn is iets heel anders dan dat.Flex schreef:@Jani: uw reactie is compleet eenzijdig en kortzichtig. Ik stop geen energie meer in het reageren op uw posts.
@RDVBORGHT: RDV en TC samenzitten? Dat mag niet van Europa, remember?
Je hebt een bedrijf dat instaat voor de infra en 1 of meerdere bedrijven die gebruiker zijn van de infra. Europa zal communicatie niet verbieden, Europa zal samenwerking niet verbieden. Het moet gewoon duidelijk afgelijnd zijn wie welke taak op zich neem en dat is het voornaamste.
Re: Contractuelen vervangen statutairen
[quote="Flex"]@Jani: uw reactie is compleet eenzijdig en kortzichtig. Ik stop geen energie meer in het reageren op uw posts.
quote]
Op een éénzijdige mening mag ik toch weerwoord geven zeker?
quote]
Op een éénzijdige mening mag ik toch weerwoord geven zeker?
Re: Contractuelen vervangen statutairen
Heren beleefd blijven tov elkaar. Het feit is gewoonweg dat er meerdere diensten zijn die niet tevreden zijn zoveel is zeker. Ikzelf heb als TB geen of weinig contact met RDV wel met TC. Ik stel enkel vast dat de meerdere diensten die ik wel ken via andere collaga's weinig tevreden zijn over RDV, waar rook is, is vuur. Waarmee niet gezegd is dat die andere diensten hun werk goed doen of doen zoals het hoort. Op elke dienst in elk bedrijf zit er wel is iemand die niet op zijn plaats zit. Hopelijk geraken de rotte appels er snel tussenuit of vinden ze een medicatie om die gezond te krijgen.
Re: Contractuelen vervangen statutairen
Sommige mensen willen ons dat laten geloven, maar niets is minder waar.Flex schreef:@RDVBORGHT: RDV en TC samenzitten? Dat mag niet van Europa, remember?
Het is ook niet voor niets dat in het VK dergelijke diensten al enkele jaren weer bij elkaar zitten en dit in Nederland ook weer gaat gebeuren. Aangezien de NMBS 10 jaar laten is gesplitst dan NS, vrees ik dat het in België ook nog 10 jaar gaat duren
Groetjes,
Rian
Re: Contractuelen vervangen statutairen
Gezien dat je dat vorig jaar al zei, is dat met 2020 in ordervdborgt schreef:Het is ook niet voor niets dat in het VK dergelijke diensten al enkele jaren weer bij elkaar zitten en dit in Nederland ook weer gaat gebeuren. Aangezien de NMBS 10 jaar laten is gesplitst dan NS, vrees ik dat het in België ook nog 10 jaar gaat duren
Kan iemand mij vertellen wat het verband is met het arbeidscontract en RDV/TC? Verschillende malen lees ik hier dat mensen geen verandering verwachten of voorzien met contractuelen dan wel statutairen, dus ik denk dat ik niet helemaal volg wat beide verhalen met elkaar te maken hebben.
Flex, wat je daar aanhaalt, slechte interne organisatie en taakverdeling, is dat niet redelijk algemeen (werkplaatsen, IT-afdeling, etc.)?
-
- Berichten: 2543
- Lid geworden op: 03 sep 2007, 16:15
- Locatie: Calais (France)