Ervaringen tijdens controle op ziekte (afwezigheid)

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
neigezug

Ervaringen tijdens controle op ziekte (afwezigheid)

Bericht door neigezug »

Welke zijn de goede en de slechte ervaringen?
RIDCO

Re: Ervaringen tijdens controle op ziekte (afwezigheid)

Bericht door RIDCO »

Ikke ooit eens een controle gehad op zaterdagnamiddag om 15u. Is ook geen slechte ervaring, als ge ziek bent ben je ziek. Bij het aanbieden in het GGC in Mechelen ooit WEL eens een serieus probleem gehad, maar die mevrouw in Mechelen heeft wel moeten terugkrabbelen na een contact met mijn huisarts.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Ervaringen tijdens controle op ziekte (afwezigheid)

Bericht door Robin »

RIDCO schreef:Ikke ooit eens een controle gehad op zaterdagnamiddag om 15u. Is ook geen slechte ervaring, als ge ziek bent ben je ziek. Bij het aanbieden in het GGC in Mechelen ooit WEL eens een serieus probleem gehad, maar die mevrouw in Mechelen heeft wel moeten terugkrabbelen na een contact met mijn huisarts.
deze mevrouw zit nu in Antwerpen ;)
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Ervaringen tijdens controle op ziekte (afwezigheid)

Bericht door Kristofke »

In Antwerpen zit er ook een iets oudere mijnheer, geweldig "toffe" dokter. Die stuurde mij laatst terug naar mijn huisarts want die had te weinig dagen geschreven :D
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: Ervaringen tijdens controle op ziekte (afwezigheid)

Bericht door Robin »

Kristofke schreef:In Antwerpen zit er ook een iets oudere mijnheer, geweldig "toffe" dokter. Die stuurde mij laatst terug naar mijn huisarts want die had te weinig dagen geschreven :D
haha zalig :lol:
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
fitnessboy
Berichten: 145
Lid geworden op: 27 aug 2008, 15:51

Re: Ervaringen tijdens controle op ziekte (afwezigheid)

Bericht door fitnessboy »

RIDCO schreef:Ikke ooit eens een controle gehad op zaterdagnamiddag om 15u. Is ook geen slechte ervaring, als ge ziek bent ben je ziek. Bij het aanbieden in het GGC in Mechelen ooit WEL eens een serieus probleem gehad, maar die mevrouw in Mechelen heeft wel moeten terugkrabbelen na een contact met mijn huisarts.

hoe kun je controle krijgen in het weekend
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: Ervaringen tijdens controle op ziekte (afwezigheid)

Bericht door Bordensteker »

Ik ben een keer na een "klein maar zeer goed voelbaar" arbeidsongeval een periode niet in staat geweest te werken en ik kan sindsdien bevestigen dat wat Kristofke stelt ook in mijn ogen juist is.
Het was geen plezier om een blijvend soort letsel op te lopen dat geen operatie vereist maar mij wel nog steeds af en toe licht hindert, en het was ook een teleurstelling dat als je niet zelf voor getuigen en "bewijs" hebt gezorgd er geen uitzicht is op vergoeding door de NMBS. Een arbeidsongeval zonder hard bewijs is er eenvoudig geen! Dus: bij wat voor werkgerelateerd ongelukje dan ook altijd meteen aan een toezichthoudende melden (in mijn geval was ik tijdens het ongelukje alleen en merkte ik pas na het weekend dat het echt niet meer ging, en dan valt er geen overtuigend bewijs meer aan te dragen want het had - in de ogen van een verzekeringsmaatschappij - ook best tijdens het weekend kunnen ontstaan!).

Binnen de grenzen van die vastliggende reglementering ben ik zeer plezierig en welwillend behandeld en onderzocht, en ik denk daarom dat ik de persoon ken waar Kristofke op doelt.

_________________
en ik was nog wel niet eens aan het remmen
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Ervaringen tijdens controle op ziekte (afwezigheid)

Bericht door Kristofke »

Het was eigenlijk een dokter van wacht die mij enkel zaterdag en zondag gaf, die zijn altijd voorzichtig.

Ik moest dus in principe niet op controle want was vanaf maandag een week thuis. Maar om toch maar zeker te zijn dat ik in orde was met de regels toch maar langsgeweest in ggc.

Maar die controledokter was met wat administratie bezig en ik was diep aan het hoesten. En die man vroeg wat het probleem was, ik zei koorts, hoesten, diarree, krampen. Hij heeft dan ook eens geluisterd naar de longen en vond de hoest niet normaal (heb er dan ook idd twee weken nog last van gehad).

Zijn reactie "wat komt gij hier dan doen? Dan moet ge thuis zitten! Wie is die dokter?" hij kijkt naar het papier en ziet naam van jonge vrouw "ja lap het was te denken eh, niet dat ik vooroordelen heb, maar die nieuwe generatie denkt dat met een doos dafalgan en een dag thuis iedereen genezen is, en een week later liggen ze op de spoed met een longontsteking". Waarna ik de raad kreeg terug naar mijn huisdokter te gaan voor extra dagen en deftige medicamenten.

Hij was ook niet te spreken over het feit dat er veel te veel zieken langs komen die besmettelijk zijn en zogezegd buiten mogen. (kan zijn dat er zijn die dat speciaal vragen, ik vraag altijd om binnen te blijven, maar dat is enkel de huisarts die dat doet).

Kortom het is goed dat het geen type dokter is zoals vaak in de privé die iedereen kapabel vinden om het werk te hervatten.
RIDCO

Re: Ervaringen tijdens controle op ziekte (afwezigheid)

Bericht door RIDCO »

fitnessboy schreef:
RIDCO schreef:Ikke ooit eens een controle gehad op zaterdagnamiddag om 15u. Is ook geen slechte ervaring, als ge ziek bent ben je ziek. Bij het aanbieden in het GGC in Mechelen ooit WEL eens een serieus probleem gehad, maar die mevrouw in Mechelen heeft wel moeten terugkrabbelen na een contact met mijn huisarts.

hoe kun je controle krijgen in het weekend
Ik vertel alleen de realiteit (begin de jaren 80).
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: Ervaringen tijdens controle op ziekte (afwezigheid)

Bericht door dekooiker »

Feit is ook dat de reglementering van NMBS-Holding niet aan de realiteit is aangepast.
Met besmettelijke ziektes moet men zich alsnog aanmelden terwijl de meesten het openbaar vervoer voor die verplaatsing gebruiken.
En dat is bij politiereglement verboden op de autobusdiensten en tramdiensten in dit land.
Hoe het bij den ijzerenwegzit weet ik niet maar ik neem aan dat dat daarin niet zoveel kan verschillen.
Dus, ben je niet in staat om zelf te rijden, fietsen of wat dan ook moet ge u aanmelden of u laten thuisschrijven zonder buiten te mogen zonder er voor dat laatste een goede aanleiding is.
Maar ja, een reglement van 1926 is zoveel jaar later wel achterhaald!
De trein.
Alleen voor durvers.
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Ervaringen tijdens controle op ziekte (afwezigheid)

Bericht door groentje »

Soms moet je nu eenmaal het huis kunnen verlaten, als je alleenstaande bent, moet je zelf je potje koken en dus boodschappen doen...
L.21B

Re: Ervaringen tijdens controle op ziekte (afwezigheid)

Bericht door L.21B »

Collega van me maakte het, ik denk in de jaren 80, eens mee dat de controlearts, een naar 't schijnt beruchte en strenge pee, voor de deur stond.
De moeder des huizes deed de deur open en de controlearts vraagt "Ik ben van 't Spoor. Is 't hier bij XXX?".
Na een bevestigend antwoord van de vrouw stuift de Arts langs haar door naar de huiskamer waar de vader des huizes op de sofa zit.

D= "Meneer XXX?". V= "Euh, Ja." D= "Hemd uit we gaan eens luisteren... Hmm dat klinkt allemaal normaal. Hebt ge andere klachten?" V= "Niet echt nee." D= "Meneer XXX zijt ge eigenlijk wel ziek?" V=" Niet echt nee." D(met veel poeha)= Awel meneer dat komt u nog duur te staan. Fraude met ziekteattesten. Mij nutteloos naar hier laten komen" V= "Ah is 't echt? En wat dan met mijne zoon?" D= "Wat is er met uwe zoon?" V= Awel die ligt op zijn kamer met een bronchite in bed. 't Is misschien voor hem dat ge hier zijt? Want 't is hij die bij 't spoor werkt. En zijne achternaam is nota bene ook XXX"

Na een zeer kort onderzoek droop de Arts met hangende pootjes af. :lol:
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Ervaringen tijdens controle op ziekte (afwezigheid)

Bericht door Kristofke »

groentje schreef:Soms moet je nu eenmaal het huis kunnen verlaten, als je alleenstaande bent, moet je zelf je potje koken en dus boodschappen doen...
En dat mag volgens mij ook als je dus niet buiten mag van de dokter.

Als je dan net op dat moment controle krijgt moet je in ruil zelf naar de controle.

Je kan tenslotte net naar bv. de apotheker zijn.
neigezug

Re: Ervaringen tijdens controle op ziekte (afwezigheid)

Bericht door neigezug »

Die mevrouw uit Antwerpen:In begin denkt men van " ze heeft geen gelijk" maar als men het achteraf bekeken heeft ze steeds gelijk.
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Ervaringen tijdens controle op ziekte (afwezigheid)

Bericht door Kristofke »

Hoe bedoelt u?
Plaats reactie