wisselen van bestuurder rangering naar trein bestuurder.

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
abdou

wisselen van bestuurder rangering naar trein bestuurder.

Bericht door abdou »

Dag
ik heb ingeschreven voor treinbestuurder maar kreeg een uitnodiging voor bestuurder rangering. Ik wil eens vragen of je dan kan omwisselen en hoeveel is de loon die elk krijgen.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: wisselen van bestuurder rangering naar trein bestuurder.

Bericht door dekooiker »

Bestuurder rangeringen:14 398,72€ per jaar
Treinbestuurder:16 294,56 per jaar

Bedragen met 1,5157 te vermenigvuldigen om het brutojaarloon te kennen.
Premies zijn afhankelijk van de prestaties en vullen dit basisloon aan.
De trein.
Alleen voor durvers.
groentje
Berichten: 7261
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: wisselen van bestuurder rangering naar trein bestuurder.

Bericht door groentje »

Rangeerbestuurder heeft wel een iets 'regelmatiger' leven, 3x8 ipv onregelmatige uren. En na een tijdje kan je intern ook wel opschuiven.
kellste

Re: wisselen van bestuurder rangering naar trein bestuurder.

Bericht door kellste »

Hoi,

Ik start op 5 september met de opleiding bestuurder-rangeringen. :D Nu is de vraag; kan je direct na het slagen van de opleiding BR je inschrijven voor gewoon TB of moet er een bepaalde tijd tussen zijn?

Groetjes!
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: wisselen van bestuurder rangering naar trein bestuurder.

Bericht door dentheo »

groentje schreef:Rangeerbestuurder heeft wel een iets 'regelmatiger' leven, 3x8 ipv onregelmatige uren. En na een tijdje kan je intern ook wel opschuiven.
Maar ook minder premies denk ik.
Theo
Groeten vanop de Heide
Galactic

Re: wisselen van bestuurder rangering naar trein bestuurder.

Bericht door Galactic »

Kan men zomaar uw inschrijving wijzigen van treinbestuurder naar bestuurder rangeringen? Zonder dat je daar zelf om vraagt?
Best uw inschrijving nog eens nazien, want ik denk dat dit zonder uw toestemming niet gewijzigd kan/mag worden.

(PS : de jaarlonen worden vermenigvuldigd met 1,5460 sinds 07/2011)
Locomotivo

Re: wisselen van bestuurder rangering naar trein bestuurder.

Bericht door Locomotivo »

kellste schreef:Hoi,

Ik start op 5 september met de opleiding bestuurder-rangeringen. :D Nu is de vraag; kan je direct na het slagen van de opleiding BR je inschrijven voor gewoon TB of moet er een bepaalde tijd tussen zijn?

Groetjes!
Ja dat kan je onmiddellijk doen, met een P245. Succes met de opleiding!

Groetjes ;)
kellste

Re: wisselen van bestuurder rangering naar trein bestuurder.

Bericht door kellste »

Locomotivo schreef:
kellste schreef:Hoi,

Ik start op 5 september met de opleiding bestuurder-rangeringen. :D Nu is de vraag; kan je direct na het slagen van de opleiding BR je inschrijven voor gewoon TB of moet er een bepaalde tijd tussen zijn?

Groetjes!
Ja dat kan je onmiddellijk doen, met een P245. Succes met de opleiding!

Groetjes ;)
Hey Locomotivo;

Thanks!
En bedankt voor de reply.

Greetzzz
celtjan

Re: wisselen van bestuurder rangering naar trein bestuurder.

Bericht door celtjan »

Ja volg eerst je opleiding BR Nadien zijn er voldoende mogelijkheden om de overstap te maken.
De opleiding om over te stappen is in tijd flink ingekort. (ca 3 maanden). Daarom is het aangewezen om snel na je opleiding tot BR,
in te schrijven voor de baan. (dan zit alles nog wat fris in je geheugen).

Wellicht zal je na je opleiding ingezet worden in de "Jockey" - "U-Reeks" diensten op de reizigers.
De klassieke BR's in goederen diensten zijn stillaan een uitstervend ras aan 't worden.
De eerste generatie "Jockey's" die reizigerstreinen zullen stillaan 'op rust' zijn. En er is dringend vers bloed nodig.

Depots met U-diensten in Vlaanderen (als ik het goed voor heb):
Oostende; Kortrijk; Merelbeke (ingezet te Gent St.Pieters); Leuven; Hasselt; Brussel Zuid?/Schaarbeek.

Het personeelsbestand in de U-reeksen wisselt vlot. Een groot deel van de gemotiveerde & 'gebuisde' treinbestuurders, worden hier dikwijls in 'opgevist' & maken later alsnog, indien ze het wensen, de overstap terug naar de baan.
En bestuurders die zoals jij, niet direct toegelaten worden tot de baan, maken meestal ook vlot de overstap na een poosje diensten draaien in de U reeksen. (met het draaien van de U-diensten, leer je het math en al hun zwakheden al snel kennen & hoe je ermee moet omgaan). U-diensten draaien niet in een 3x8 systeem maar in hetzelfde systeem als de "Baandiensten" (wel meestal vroeger beginnen & later gedaan) Alvast succes!
Plaats reactie