jury gesprek

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
Plaats reactie
donatello

jury gesprek

Bericht door donatello »

Ik ben vandaag op gesprek bij de jury geweest voor treinbestuurder en het is niet zo goed gegaan.
Ze zagen mij meer als technieker.
dus redelijk teleurgesteld daar vertrokken

maar op mijn terugreis begon ik eraan te twijfelen als dat gedeelte wel eliminerend was
heb ik nu nog een kans of niet?
Gerd

Re: jury gesprek

Bericht door Gerd »

Ik dacht dat het gesprek eliminerend was, je moest een score van 12/20 halen om te slagen.

correct me if I'm wrong.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: jury gesprek

Bericht door HLE 2302 »

Gerd schreef:Ik dacht dat het gesprek eliminerend was, je moest een score van 12/20 halen om te slagen.

correct me if I'm wrong.
Dat is inderdaad correct.
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
donatello

Re: jury gesprek

Bericht door donatello »

ok bedankt
davyd

Re: jury gesprek

Bericht door davyd »

hey ik was er ook bij gisteren , als een van de afgevaardigde van de vakbond, ik weet wel dat je je altijd terug kunt inschrijven als je je echt geroepen voelt als trbst. wanneer ben je binnengegaan ?
davyd

Re: jury gesprek

Bericht door davyd »

hey ik was er ook bij gisteren , als een van de afgevaardigde van de vakbond, ik weet wel dat je je altijd terug kunt inschrijven als je je echt geroepen voelt als trbst. wanneer ben je binnengegaan ?
donatello

Re: jury gesprek

Bericht door donatello »

om 11 uur ongeveer
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: jury gesprek

Bericht door Bordensteker »

Ik ben ook een keer afgewezen, en na een tweede sollicitatie tot wederzijdse tevredenheid rangeerbestuurder geworden.

Probeer te benadrukken dat je gevoel voor en kennis van techniek de basis zijn van je plezier in het zelf met die technische machines bezig zijn. Veel techniekers geef je best een kar vol gereedschap, maar er zijn er ook die juist tot hun recht komen terwijl ze de voertuigen met een technisch vaardige hand besturen.
Ik heb ze kunnen overtuigen door te vertellen over mijn ervaring in het enkele malen per jaar rijden op allerlei bouwmachines en zo tijdens veilingen van alles wat op rubber banden of stalen rupsen kan rijden. Daar komen dan meer enthousiaste tijdelijke chauffeurs op af, maar ik had vaak gemerkt dat het mij (nog) meer deed dan de anderen.

En dan moet je dat zo vertellen dat ze niet gaan denken dat je een eigenzinnige technofreak zult blijken tussen de meer gemiddelde collega’s ...

Misschien kun je gewoon iets vertellen over je eigen belevenissen met techniek. Over hoe je analyseert wat een oorzaak van een storing kan zijn. Ik heb er destijds niet eens bij verteld dat ik ook enkele keren mensen uit gestoorde liften heb gehaald bijvoorbeeld.

Ik heb ook eens voor een collega die net het rijbewijs behaald had, en steeds op dezelfde manier met een oud autootje stilviel 's morgens, een praktische handleiding opgesteld hoe je met een ouderwetse handchoke (en/of het gaspedaal) moet omgaan. Bij koude start, (en meteen daarna!), maar ook wat bij warm starten, en er tussenin, EN nadat de motor per ongeluk verzopen is geraakt (gemaakt).
donatello

Re: jury gesprek

Bericht door donatello »

ja ik ga nog eens proberen maar dit keer met een goede voorbereiding :wink:
overweg44

Re: jury gesprek

Bericht door overweg44 »

Donderdag a.s. om 10u word ik verwacht voor het jurygesprek mbt treinbestuurder. In de uitnodiging staat hetvolgende: "het kan zijn dat u tot in de late namiddag weerhouden wordt, gelieve wat eten te voorzien als u dat nodig acht". Wat betekent dit juist? Wil dit zeggen dat als je na het gesprek (bvb om 10u30) naar huis mag gaan dat je niet geslaagd bent? Zijn er 's namiddags dan nog andere testen voor de geslaagden op het gesprek? Bedankt voor enige opheldering.
dekooiker
Berichten: 1552
Lid geworden op: 14 okt 2007, 21:09
Locatie: FKI

Re: jury gesprek

Bericht door dekooiker »

Dat betekent dat het héél lang kan duren.
Reken erop dat u niet voor de middag weg zult zijn.
Ik had bij mijn gesprek als ostch het geluk de eerste te zijn; dat is eerder uitzonderlijk en ik had me verwacht aan lang wachten met veel lectuur.
De trein.
Alleen voor durvers.
Bordensteker
Berichten: 1291
Lid geworden op: 14 mei 2007, 10:03

Re: jury gesprek

Bericht door Bordensteker »

Het kan inderdaad zeer lang duren, dus bokes en drinken meenemen!
Neem ook zelf lectuur mee.

_________________
Waarom?
Tja, als bananen allemaal recht waren zouden ze van de tros afbreken.
Midden in de tros zitten vrijwel rechte!
Plaats reactie