achterstallige vakantiedagen
Geplaatst: 24 okt 2011, 10:49
Geachte treinbestuurders,
Ik ben bezig met een stuk omtrent de werksituatie van de TB's op het Belgische spoorwegnet. Waar ik me momenteel op focus is de regeling omtrent de vakantiedagen. Een bron van mij in een depot , heeft me ooit eens een excel lijst overgemaakt met het aantal achterstallige vakantiedagen, dat astronomisch hoog bleek te liggen. De cijfers dateerden van mid-februari.
Wat ik van jullie zou te weten willen komen, zijn de regelingen ivm vakantiedagen, en of deze genoeg nageleefd worden.
Het is natuurlijk een bijzonder interessant dossier waar er tot op heden weinig over gedaan is. De mediabelangstelling kan dan ook groot zijn, als er een link kan aangetoond worden tussen het aantal achterstallige vakantiedagen, opgenomen ziektedagen en de effecten hiervan op de dienstverlening. Een uitgeruste treinbestuurder is een alerte treinbestuurder.
- Hebben jullie ook zicht op de cijfers van achterstallige vakantiedagen in jullie depots?
- wordt er iets aan gedaan zodat deze problematiek aangepakt wordt?
- welke zijn de gevolgen volgens jullie indien dit probleem onvoldoende wordt erkend?
- Heeft dit effect?
- Is er overleg tussen de depots onderling, of via de vakbonden mbt dit onderwerp?
U kan uitgaan van de volledige vertrouwelijkheid mbt jullie gegevens. Indien nodig contacteren jullie me via een privé boodschap over dit forum.
Alvast hartelijk dank,
Max
Ik ben bezig met een stuk omtrent de werksituatie van de TB's op het Belgische spoorwegnet. Waar ik me momenteel op focus is de regeling omtrent de vakantiedagen. Een bron van mij in een depot , heeft me ooit eens een excel lijst overgemaakt met het aantal achterstallige vakantiedagen, dat astronomisch hoog bleek te liggen. De cijfers dateerden van mid-februari.
Wat ik van jullie zou te weten willen komen, zijn de regelingen ivm vakantiedagen, en of deze genoeg nageleefd worden.
Het is natuurlijk een bijzonder interessant dossier waar er tot op heden weinig over gedaan is. De mediabelangstelling kan dan ook groot zijn, als er een link kan aangetoond worden tussen het aantal achterstallige vakantiedagen, opgenomen ziektedagen en de effecten hiervan op de dienstverlening. Een uitgeruste treinbestuurder is een alerte treinbestuurder.
- Hebben jullie ook zicht op de cijfers van achterstallige vakantiedagen in jullie depots?
- wordt er iets aan gedaan zodat deze problematiek aangepakt wordt?
- welke zijn de gevolgen volgens jullie indien dit probleem onvoldoende wordt erkend?
- Heeft dit effect?
- Is er overleg tussen de depots onderling, of via de vakbonden mbt dit onderwerp?
U kan uitgaan van de volledige vertrouwelijkheid mbt jullie gegevens. Indien nodig contacteren jullie me via een privé boodschap over dit forum.
Alvast hartelijk dank,
Max