vacature rangeerder bij basf Antwerpen

Informatie omtrent het solliciteren, vereisten, opleiding en werken bij de spoorwegen.
robby_r

vacature rangeerder bij basf Antwerpen

Bericht door robby_r »

Hallo

Sinds 23/11/2011 is er op de website van de vdab een vacature te vinden voor rangeerder op het private spoorwegterrein van Basf in Antwerpen.
http://vdab.be/mijnvdab/jobs/wz/jobs.js ... ion=DETAIL
Mijn interesse werd gewekt en heb hierbij mijn cv'tje verstuurd. Ik ben momenteel werkzaam bij de post en misschien is het tijd voor een nieuwe uitdaging.

Zijn er mensen met ervaringen binnen Basf en/of hun spoorweginfrastructuur op dit forum die me wat zaken kunnen vertellen omtrent werksfeer, afwisseling, verloning..?

mvg
Robby
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: vacature rangeerder bij basf Antwerpen

Bericht door groentje »

Ik vrees ervoor, robby. BASF is niet meteen een werkgever die bekendstaat voor haar treinen, tenminste, in eigen beheer.
Dat er hier geen mensen te vinden zullen zijn met werkervaring bij BASF, bedoel ik, natuurlijk, niet dat het onaangenaam werken zou zijn.
robby_r

Re: vacature rangeerder bij basf Antwerpen

Bericht door robby_r »

Aan google earth te zien heeft basf n omvangrijk spoorwegterrein.

Op internet heb ik volgende foto gevonden:
http://www.flickr.com/photos/gewoonsanderrr/5499715293/

op de linkerkant is n rood rangeerlocje van basf. ziet er best wel n fijn ding uit.

Dat er weinig mensen op dit forum zijn die bij basf zouden rijden is te begrijpen uiteraard, er zal daar maar n handjevol mensen zijn die deze functie hebben doordat hun actieradius louter het eigen domein is. het zou uiteraard interessant zijn iemand te ontmoeten met ervaringen op prive spoorweginfrastructuren. bij basf of misschien bij een ander bedrijf.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: vacature rangeerder bij basf Antwerpen

Bericht door Robin »

is is wel streng op gebied van veiligheid, dit is voor uw eigen goed natuurlijk.
Het bedrijfsrestaurant is wel goed ;).

Ik heb toen als draaier bij BASF men stage gedaan en was zeker niet slecht.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
robby_r

Re: vacature rangeerder bij basf Antwerpen

Bericht door robby_r »

Bij een enorme chemische fabriek waar men niet streng is op basis van veiligheid, zou ik niet DURVEN gaan werken ;)
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: vacature rangeerder bij basf Antwerpen

Bericht door Robin »

robby_r schreef:Bij een enorme chemische fabriek waar men niet streng is op basis van veiligheid, zou ik niet DURVEN gaan werken ;)
klopt maar bij BASF zien ze er heel streng op toe.
Zo werkte ik in de draaierij en had men veiligheidsbril even afgezet op proper te maken en er kwam een toezichter net langs en zag dat ik die niet op had, komt beleefd naar mij en zegt "als u volgende keer u bril niet op heeft mag u terug naar school gaan, uw veiligheidsbril mag u proper maken buiten de gele lijnen". Om maar een voorbeeld te geven, ergens had hij wel gelijk mja.
Beter streng dan te laks das waar.

In ieder geval wens ik je veel succes!
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
RIDCO

Re: vacature rangeerder bij basf Antwerpen

Bericht door RIDCO »

Robin schreef:
robby_r schreef:Bij een enorme chemische fabriek waar men niet streng is op basis van veiligheid, zou ik niet DURVEN gaan werken ;)
klopt maar bij BASF zien ze er heel streng op toe.
Zo werkte ik in de draaierij en had men veiligheidsbril even afgezet op proper te maken en er kwam een toezichter net langs en zag dat ik die niet op had, komt beleefd naar mij en zegt "als u volgende keer u bril niet op heeft mag u terug naar school gaan, uw veiligheidsbril mag u proper maken buiten de gele lijnen". Om maar een voorbeeld te geven, ergens had hij wel gelijk mja.
Beter streng dan te laks das waar.

In ieder geval wens ik je veel succes!
Een medewerker van de NMBS die met het dienstvoertuig op de terreinen van BASF geflitst werd voor overdreven snelheid werd een rijverbod opgelegd van één maand. Die gasten lachen er niet mee. Sommige chemische bedrijven in de buurt zijn ook streng, en terecht.
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: vacature rangeerder bij basf Antwerpen

Bericht door Robin »

je mag daar inderdaad maar 30 en lachen doen ze zeker niet als je sneller rijd :D
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
robby_r

Re: vacature rangeerder bij basf Antwerpen

Bericht door robby_r »

Jah, dat is daar uiteraard wel de laatste plaats ter wereld waar je n accident met je auto wilt krijgen..
dentheo
Berichten: 8172
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: vacature rangeerder bij basf Antwerpen

Bericht door dentheo »

Het zou wel eens kunnen, dat je daar makkelijker kan doorstromen tot rangeermachinist...
Theo
Groeten vanop de Heide
robby_r

Re: vacature rangeerder bij basf Antwerpen

Bericht door robby_r »

volgens hetgeen ik lees op het artikel van de vdab begin je als "hun" versie van rangeerbestuurder. 1 van je taken is het besturen van locomotieven en "barge handlers" (wat die dingen ook mogen zijn). Ik verwacht sowieso een zekere opleiding, tenzij ze uiteraard mensen zoeken met ervaring.

"Als rangeerder werk je in shiften en ben je verantwoordelijk voor het leiden van het rangeerproces. Conreet betekent dit het veilig
begeleiden van ketelwagens en containerwagons en het koppelen, ontkoppelen en verplaatsen van materieel. Daarnaast sta je in voor de besturing van locomotieven en barge-handlers."

Ik denk dat ik er het fijne van ga weten op een eventueel sollicitatiegesprek als ik zover geraak.

mvg
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: vacature rangeerder bij basf Antwerpen

Bericht door Bibke »

robby_r schreef:volgens hetgeen ik lees op het artikel van de vdab begin je als "hun" versie van rangeerbestuurder. 1 van je taken is het besturen van locomotieven en "barge handlers" (wat die dingen ook mogen zijn).
Effe gegoogled dat zijn containerverladers.
Enkele foto's: http://www.google.be/search?hl=nl&cp=14 ... a=N&tab=wi
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
robby_r

Re: vacature rangeerder bij basf Antwerpen

Bericht door robby_r »

aaahzo :)

Wel kijk, ik zal afwachten wat ik te horen krijg op het gesprek. Kom ik zover niet, ook goed. Want ik krijg het vermoeden dat de uitleg van de jobinhoud op de vdab niet 100% compleet is.

Ik sta een beetje met een dilemma ook.
In het recente verleden was ik treinbestuurder in opleiding bij de Nmbs maar ik was helaas niet geslaagd voor examen fase 2 en dus ontslagen (in de tijd dat de opleiding nog uit 4 fasen bestond en de eerste 2 eliminerend waren).
Ik heb n aanwervingsverbod gekregen van 3 jaar en dat loopt af in Maart volgend jaar. Dus feitelijk kan ik als aprilgrap me opnieuw kandidaat stellen bij de nmbs.
Maar toen ik aantal dagen geleden deze vacature bij basf zag staan moest ik wel even nadenken, want zoiets zie je niet alle dagen verschijnen en het is n buitenkansje op zich. Zowel op financieel vlak als op vlak van jobinhoud.

Ik ben benieuwd op wat dit zal uitdraaien :)

mvg
groentje
Berichten: 7273
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: vacature rangeerder bij basf Antwerpen

Bericht door groentje »

De chemische sector heeft inderdaad de reputatie om goed te betalen. Beter dan de NMBS, in elk geval.
robby_r

Re: vacature rangeerder bij basf Antwerpen

Bericht door robby_r »

Helaas heb ik vandaag n mailtje gehad met t nieuws dat ik niet weerhouden ben.
Nuja, was het proberen waard uiteraard :)
Plaats reactie