MW41

Trein gespot? Hier worden de lijsten bijgehouden!

Moderator: Stef

Plaats reactie
Catenist
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

MW41

Bericht door Catenist »

MW41 te Herentals nog voor de electrificatiewerken Herentals_Neerpelt (foto dateert van zomer 2012)
Bijlagen
NMBS MW41_Herentals (800 x 600).jpg
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2059
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: MW41

Bericht door Dieselfreak »

Allez, dus weer een beeld dat nu niet meer mogelijk is. :(
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
Catenist
Berichten: 101
Lid geworden op: 16 jun 2014, 11:23

Re: MW41

Bericht door Catenist »

Dieselfreak schreef:Allez, dus weer een beeld dat nu niet meer mogelijk is. :(
Inderdaad, ondertussen is de hele lijn Herentals-Mol onder draad en ziet het er niet meer zo nostalgisch uit als voorheen. Voor zover ik me zelf kan herinneren reed er tot 2001 HLD62 op deze lijn, tot die toen werd vervangen door MW41. Vroeg of laat zal er nu in de toekomst dus elektrisch worden gereden. Dat zal voor vele zaken wel een verbetering zijn, maar de lijn is haar charme nu al definitief kwijt...
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: MW41

Bericht door LML »

Om een MW41 zonder draad te bezichtigen, kan je nog altijd richting Eeklo-Gent-Ronse, Aalst-Burst, Gent-Geraardsbergen, Mol-Hamont, Mol-Hasselt, Charleroi-Couvin. Daar zijn ook leuke plaatsen en - zeker in Wallonië - prachtige landschappen.
Tussen Herentals-Mol zal er vanaf dec. '15 elektrisch gereden worden op deze lijn (toch zeker de L-trein Antwerpen-Mol, waarschijnlijk ook verlengde P-treinen tot Mol). De IR (die al in dec. '14 een... IC wordt) Antwerpen-Mol-Hamont/Hasselt zal nog zeker enkele jaren diesel blijven.
In de weekends en op feestdagen zal er waarschijnlijk vanaf dec. '15 geen enkele elektrische trein rijden tussen Herentals-Mol...
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Papanero
Berichten: 305
Lid geworden op: 19 jan 2007, 07:47
Locatie: Pannenhuis / Thurn & Taxis (Lijn 28)

Re: MW41

Bericht door Papanero »

In Dinant-Anseremme-Houyet heb ik alleen nog Desiro's gezien op 8 juni.
LML
Berichten: 1390
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: MW41

Bericht door LML »

Papanero schreef:In Dinant-Anseremme-Houyet heb ik alleen nog Desiro's gezien op 8 juni.
Ik spreek toch niet over Dinant-Houyet?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
Plaats reactie