Spots Goederentreinen

Trein gespot? Hier worden de lijsten bijgehouden!

Moderator: Stef

Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Spots Goederentreinen

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vrijdag zag ik weer enkele goederentreinen:

Diest:

HLE 2808+2820 met een kolentrein.HLE 2830 met een goederentrein.

Hasselt:

HLE 2805 met een containertrein.Crossrail PB 13 met een containertrein.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
kars

Re: Spots Goederentreinen

Bericht door kars »

Tijden en richtingen zijn wellicht ook handig? :P
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Spots Goederentreinen

Bericht door Lukas »

Hoi,

Kars,

Hierin heb je gelijk;Ik was ze er vergeten bij te zetten.Wat de HLE 2808+2820 betreft,deze zag ik omstreeks 14u50 in de richting van Hasselt.De 2830 zag ik omstreeks 14u55 en dit vermoedelijk in de richting van Hasselt.

Wat de 2805 betreft;Deze zag ik in de richting van Aarschot en dit omstreeks 16u15.De PB 13 van Crossrail zag ik omstreeks 16u25 en dit in de richting van Montzen.

Hopelijk ben ik je hiermee van dienst geweest.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Spots Goederentreinen

Bericht door Stef »

Vandaag gespot tussen Antwerpen Dam en Antwerpen Schijnpoort:

1309 + 1320 met een korte keteltrein (slechts 10 wagens) richting Antwerpen Schijnpoort
7802 +7794 reden los richting Dam
Zwarte Class 66 met, ik denk, een Fiat trein (het kan ook een Opel Corsa of Ford Fiesta zijn, modellen trekken zo hard op elkaar)
2303 + 2325 los richting Schijnpoort
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
dentheo
Berichten: 8173
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: Spots Goederentreinen

Bericht door dentheo »

Stef schreef:Vandaag gespot tussen Antwerpen Dam en Antwerpen Schijnpoort:

Zwarte Class 66 met, ik denk, een Fiat trein (het kan ook een Opel Corsa of Ford Fiesta zijn, modellen trekken zo hard op elkaar)
Ik dacht dat er tweemaal per week (Ma+Wo ?) een trein met "poolse" Fiats naar Antwerpen komt .
Wie de tractie levert weet ik niet.
Theo
Groeten vanop de Heide
OMC

Re: Spots Goederentreinen

Bericht door OMC »

Crossrail rijdt sinds april (?) zowat elke weekdag een lege set van Fiat van de Waaslandhaven naar Aachen-West, over de geladen trein weet ik bitter weinig buiten dan dat het volgens de bovenstaande beschrijving over een trein van Trainsport gaat (zwarte GM66). Zat die op lijn 27A of lijn 12?
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: Spots Goederentreinen

Bericht door Marianne »

Reed Rurtalbahn dan in opdracht van Crossrail?
Zie te Roosendaal weleens een Class 66 van Rurtalbahn met een sleep lege autodraagwagens.
Vandaag zag ik de zwarte Class 66 van Rurtalbahn met het Trainsport logo met ketelwagens door Tilburg komen richting Duitsland (zo rond half 6).
Iets eerder stond de Volvotrein (met alleen staalcontainers) te wachten voor het sein te Tilburg richting Roosendaal en verder. Tractie een HLE 28, maar het regende te hard om erdoorheen te lopen om het nummer te kunnen lezen :mrgreen:

Groetjes,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: Spots Goederentreinen

Bericht door Stef »

OMC schreef:Crossrail rijdt sinds april (?) zowat elke weekdag een lege set van Fiat van de Waaslandhaven naar Aachen-West, over de geladen trein weet ik bitter weinig buiten dan dat het volgens de bovenstaande beschrijving over een trein van Trainsport gaat (zwarte GM66). Zat die op lijn 27A of lijn 12?
Tussen Antwerpen Dam en Antwerpen Schijnpoort. Dat zal dan nog lijn 12 zijn, vermoed ik.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
OMC

Re: Spots Goederentreinen

Bericht door OMC »

Marianne schreef:Reed Rurtalbahn dan in opdracht van Crossrail?
Zie te Roosendaal weleens een Class 66 van Rurtalbahn met een sleep lege autodraagwagens.
Vandaag zag ik de zwarte Class 66 van Rurtalbahn met het Trainsport logo met ketelwagens door Tilburg komen richting Duitsland (zo rond half 6).
Iets eerder stond de Volvotrein (met alleen staalcontainers) te wachten voor het sein te Tilburg richting Roosendaal en verder. Tractie een HLE 28, maar het regende te hard om erdoorheen te lopen om het nummer te kunnen lezen :mrgreen:

Groetjes,
Marianne
Over je eerste zin: helemaal niet :D RTB/Trainsport rijden vaker autotreinen van en naar Nederland, ze hebben een lange tijd ook de Mazda-trein van de Waaslandhaven naar Aachen-West gereden maar dat is nu al een tijdje gelden dat ik die gezien heb, misschien opnieuw in handen van Xrail? Enfin, ze doen maar, zolang ik ze kan platen klaag ik niet :lol:
ijzeren rijn 82
Berichten: 402
Lid geworden op: 23 apr 2010, 21:50

Re: Spots Goederentreinen

Bericht door ijzeren rijn 82 »

woensdag 13-07-11
Mol :
omstreeks 7.20 kwam vanuit richting antwerpen de 7733 met 6 Franse containerwagens en daarop geladen 20ft containers van 1.5 hoog afgespannen met een zeil , ze werden geplaatst op de losweg van Mol (Niet bij de kraan) , daar werden ze met een mobiele kraan gelost en per vrachtwagen naar belgoproces te Dessel vervoerd , ze zijden mij dat het lege containers waren maar fotograferen mocht absolut niet , zegt genoeg
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: Spots Goederentreinen

Bericht door Marianne »

OMC schreef: Over je eerste zin: helemaal niet :D RTB/Trainsport rijden vaker autotreinen van en naar Nederland, ze hebben een lange tijd ook de Mazda-trein van de Waaslandhaven naar Aachen-West gereden maar dat is nu al een tijdje gelden dat ik die gezien heb, misschien opnieuw in handen van Xrail? Enfin, ze doen maar, zolang ik ze kan platen klaag ik niet :lol:
Xrail, wat is dat voor vervoerder als ik vragen mag? (die ken ik nog niet, maar weet een hele hoop nog niet volgens mij :wink: )
Ha ja, denk er hetzelfde over hoor, als ik ze maar op de foto kan zetten is het goed.

Groetjes,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
Bibke
Berichten: 2954
Lid geworden op: 02 aug 2006, 22:51
Locatie: Kaulille (Afkomstig van LPP)

Re: Spots Goederentreinen

Bericht door Bibke »

Marianne schreef:
OMC schreef: Over je eerste zin: helemaal niet :D RTB/Trainsport rijden vaker autotreinen van en naar Nederland, ze hebben een lange tijd ook de Mazda-trein van de Waaslandhaven naar Aachen-West gereden maar dat is nu al een tijdje gelden dat ik die gezien heb, misschien opnieuw in handen van Xrail? Enfin, ze doen maar, zolang ik ze kan platen klaag ik niet :lol:
Xrail, wat is dat voor vervoerder als ik vragen mag? (die ken ik nog niet, maar weet een hele hoop nog niet volgens mij :wink: )
Ha ja, denk er hetzelfde over hoor, als ik ze maar op de foto kan zetten is het goed.

Groetjes,
Marianne
Xrail = Crossrail
An "X" is called a Cross
Ik ben abonnee van “OP DE BAAN”, U ook?
www.pfttsp.be
www.cfbocq.be
www.retrotrain.be
AfbeeldingAfbeelding
OMC

Re: Spots Goederentreinen

Bericht door OMC »

Sorry Marianne, ik heb nogal de neiging om de afgekorte namen van vervoerders te gebruiken :D de rode livreien van Crossrail rijden rond met de afgekorte naam "XRAIL" in het UIC-nummer, vandaar.
Marianne
Berichten: 325
Lid geworden op: 30 mei 2009, 14:14
Locatie: Roosendaal

Re: Spots Goederentreinen

Bericht door Marianne »

Geeft niet. Weet nu wat het betekend :wink:
Die Class 66 met rode livrei is me nog niet gelukt om op de foto te krijgen, helaas.

Vanochtend stond op Roosendaal een groene Class 66 van ik denk de Rurtalbahn (er stonden struiken voor) Er zat in iedere geval een grote sticker met blauw op bij de cabine.
Om kwart voor acht 's ochtends kwam te Tilburg nog een slecht beladen containertrein met een HLE 28 voorbij. Vooraan een hoop lege draagwagens, achteraan nog een paar containers (grotendeels van die klein formaat containers, veel bruine). Ging richting Breda.

Groetjes,
Marianne
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Lukas
Berichten: 1670
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: Spots Goederentreinen

Bericht door Lukas »

Hoi,

Vrijdag 22 juli zag ik omstreeks 18u10 HLE 1305 en 1310 met een goederentrein in Ottignies.Ik vermoed dat de trein onderweg was naar Frankrijk.

Op Zondag 24 juli zag ik omstreeks 21u25 diesellocomotief DE 6309 van Crossrail met een containertrein en dit in de richting van Hasselt.Deze trein zag ik in mijn thuisgemeente Rotselaar.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
Plaats reactie