HLE 23
Moderator: Stef
Re: HLE 23 lijst
Meldingen van 14/10/10
2319 : FSR TW
2329 : FSR TW
2330 : FSR Bundel
2340 : FSR Bundel
2372 : FSR Bundel
2374 : FSR
2319 : FSR TW
2329 : FSR TW
2330 : FSR Bundel
2340 : FSR Bundel
2372 : FSR Bundel
2374 : FSR
Re: HLE 23 lijst
Meldingen van 15/10/10
2308 : Brussel-Zuid
2318 : Vorst (Treinwash)
2319 : FSR TW
2323 : FSR
2326 : FSR Bundel
2330 : FSR Bundel
2340 : FSR Bundel
2348 : FSR TW
2362 : FSR Bundel
2365 : Vorst-Zuid
2308 : Brussel-Zuid
2318 : Vorst (Treinwash)
2319 : FSR TW
2323 : FSR
2326 : FSR Bundel
2330 : FSR Bundel
2340 : FSR Bundel
2348 : FSR TW
2362 : FSR Bundel
2365 : Vorst-Zuid
Re: HLE 23 lijst
Ik ben daar nog niet zo zeker vanMarcad schreef: U weet het zeker, de 23 reeks zal binnenkort van de sporen verdwijnen.
Vele onder ons waren in een lichte hoera sfeer, toen wij in de zomer van 2010 te horen kregen dat de HLE 23 in december 2010 buiten dienst zou gezet worden (op 4 na).
Groot was onze verbazing toen wij de nieuwe diensten voor december 2010 in ons bezit kregen, en dat de P treinen nog steeds voorzien zijn met een HLE 23...
Niemand (in NMBS kringen) heeft een duidelijk antwoord op de vraag, wanneer het eindelijk gedaan is met die verdomde roestbakken.
Dus jammer maar helaas, we blijven met die krengen rondrijden.
Re: HLE 23 lijst
als er dit najaar opeens 60 nieuwe locomotieven op het net verschijnen gaan de 23ers er toch meteen uit? Waarom zouden ze nog met die rommel rijden als er ander beschikbaar materieel is?
Alleen een zware heropleving van de cargo zou misschien een redding voor de oude knarren kunnen betekenen, maar daar gaat het absoluut niet de goede kant op
Alleen een zware heropleving van de cargo zou misschien een redding voor de oude knarren kunnen betekenen, maar daar gaat het absoluut niet de goede kant op
Re: HLE 23 lijst
Gaat niet gebeuren. Een beperkte inzet misschien, maar de massale inzet is pas voorzien vanaf voorjaar 2011.als er dit najaar opeens 60 nieuwe locomotieven op het net verschijnen
- trainfreak
- Berichten: 2627
- Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
- Locatie: Wettere
Re: HLE 23 lijst
Zolang er geen nieuwe locomotieven (reeks 18) op de sporen komen, zie ik de 23'ers niet zo gauw verdwijnen.
Trouwens, je kunt ze toch geen roestbakken noemen.
Misschien hebben ze een erbarmelijk comfort voor de bestuurder, maar van buiten zien er er nog fraai uit.7
Trouwens, je kunt ze toch geen roestbakken noemen.
Misschien hebben ze een erbarmelijk comfort voor de bestuurder, maar van buiten zien er er nog fraai uit.7
Re: HLE 23 lijst
Hoe ze er langs buiten uitzien, dat raakt mijn koude kleren niet.AM'er schreef: Misschien hebben ze een erbarmelijk comfort voor de bestuurder, maar van buiten zien er er nog fraai uit.
Ze zijn gewoon tot op den draad versleten, vuil, het tocht er langs alle kanten, zijn niet waterdicht, de verwarming werkt half zijn gat, en ze zijn totaal niet geschikt voor er omnibustreinen mee uit te voeren, omdat ze optrekken zoals een slak.
Als we in de machinekamer moeten komen, moet je al veel geluk hebben dat je kledij niet vol hangt met rotzooi.
Een sprinter met 50% tractie, trekt sneller op, dan dat oud ijzer van een HLE 23.
Dus AUB zo snel mogelijk naar de sloper, liever vandaag, dan morgen.
Re: HLE 23 lijst
Dat is dan ook het enige wat je kan zeggen. Economisch hebben ze, eens de nieuwe locs er zijn, totaal geen nut meerAM'er schreef:Misschien hebben ze een erbarmelijk comfort voor de bestuurder, maar van buiten zien er er nog fraai uit.7
Dus laten we hopen dat TSP of de nmbs er eentje of twee bijhoudt en de rest zo snel mogelijk naar de sloper
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: HLE 23 lijst
Kan het kloppen dat ze een HLE23 vroeger gebruikte als toilet?
Heb het van een kennis treinspotter gehoord dat er ooit een cabinerit in gemaakt had, die TB had gezegd dat e geur in een 23 niet te harden was, omdat de TB's van vroeger hun kleine boodschappen in de machinekamer deden
Heb het van een kennis treinspotter gehoord dat er ooit een cabinerit in gemaakt had, die TB had gezegd dat e geur in een 23 niet te harden was, omdat de TB's van vroeger hun kleine boodschappen in de machinekamer deden
-
- Berichten: 276
- Lid geworden op: 03 feb 2006, 23:10
- Locatie: Brugge
Re: HLE 23 lijst
Vandaag te Brugge gespot:
2353 in TS met 2610,
aan de haak de 39296 (Zeebrugge-Vorming nr. Antwerpen-Noord-A1) (27 wagens/945 Ton)
2353 in TS met 2610,
aan de haak de 39296 (Zeebrugge-Vorming nr. Antwerpen-Noord-A1) (27 wagens/945 Ton)
Re: HLE 23 lijst
Heb die 2610 gisteren zien binnenrijden in de Waaslandhaven om 9u15. Ik dacht dat er nog een een HLE26 eraan hing, maar zou best kunnen dat ik dat verkeerd gezien had (zat nog achter het gebouw).'t Seinerke schreef:Vandaag te Brugge gespot:
2353 in TS met 2610,
aan de haak de 39296 (Zeebrugge-Vorming nr. Antwerpen-Noord-A1) (27 wagens/945 Ton)
Re: HLE 23 lijst
Waarom op 4 na?Bart schreef: Ik ben daar nog niet zo zeker van
Vele onder ons waren in een lichte hoera sfeer, toen wij in de zomer van 2010 te horen kregen dat de HLE 23 in december 2010 buiten dienst zou gezet worden (op 4 na).
Groot was onze verbazing toen wij de nieuwe diensten voor december 2010 in ons bezit kregen, en dat de P treinen nog steeds voorzien zijn met een HLE 23...
Niemand (in NMBS kringen) heeft een duidelijk antwoord op de vraag, wanneer het eindelijk gedaan is met die verdomde roestbakken.
Dus jammer maar helaas, we blijven met die krengen rondrijden.