Pagina 44 van 46

Re: HLE 23

Geplaatst: 03 jul 2012, 22:15
door AM'er
Afgelopen weekend waren er nog een 4-tal 23'ers actief in het station van Luik (de 2315 reed rond met TBL1).

Re: HLE 23

Geplaatst: 03 jul 2012, 22:48
door Steven
Dat zijn de 23-ers die men blijft gebruiken als opdrukloc, dat zijn de enige die tot nader bericht zullen blijven rijden.

Re: HLE 23

Geplaatst: 03 jul 2012, 23:23
door Steve
Is het in theorie eigenlijk mogelijk dat een van die opdruklocs nog een "gewone" trein verzekert in een uitzonderlijk geval, of is dat totaal uitgesloten?

Re: HLE 23

Geplaatst: 03 jul 2012, 23:37
door Steven
MIVB-reiziger schreef:Is het in theorie eigenlijk mogelijk dat een van die opdruklocs nog een "gewone" trein verzekert in een uitzonderlijk geval, of is dat totaal uitgesloten?
Dat is vrijwel uitgesloten, met het schrappen van de locs op de rest van het net zal de kennis op de bijlages van de bestuurders ook geschrapt worden. Kortweg op het kleine groepje bestuurders in Luik na zal geen enkele andere bestuurder nog een HLE23 op zijn lijst krijgen.

Re: HLE 23

Geplaatst: 04 jul 2012, 00:48
door Iain Dobson
The Bankers* in Liège are needed to push three trains up the plans inclinés d’Ans in a morning between 06:08 and 06:23. During the Autumn most trains were banked but in the rest of the year the duties are restricted as most locomotives can get up the hill unaided. In the Autumn there are fallen leaves on the railhead and the railhead may also be slippery from rain/frost/snow.

This was the situation in February when I stayed in Liège and viewed the Bankers at work in the morning.

Loco 1 Main Locomotive

1728 Liège Guillemins – Ans 06.08 – 06.16
1729 Liège Guillemins – Ans 07.05 – 07.12
1734 Liège Guillemins – Ans 12.08 – 12.20
1735 Liège Guillemins – Ans 13.08 – 13.20

Loco 2

7401 Liège Guillemins – Ans 06.15 – 06.22 [starts at Ans 06.53]

Loco 3

P7400 Liège Guillemins – Ans 06.23 – 06.30 [pulled by a T18 so does not always need a push]

Loco 4

Spare at Kinkempois

*In English Opdrukloc is translated as Banker, short for Banking Locomotive. Bank is another word for the slope of a hill in railway English and a really steep hill is called an incline, which is the same in French.

Iain

Re: HLE 23

Geplaatst: 24 aug 2012, 20:40
door ronny
Lukas schreef:Hoi,

Gisteren zag ik in Hasselt HLE 2320,2321 en 2373.Deze locomotieven stonden op een spoor zonder bovenleiding.

Lukas
2320 en 2321 stonden te Hasselt gekoppeld aan rijtuigen nabij de werkplaats naast het gedeelte waar de grond wordt gesaneerd

Re: HLE 23

Geplaatst: 29 aug 2012, 16:09
door The_Knitter
Bij Luik stonden op het emplacement 3x HLE23, waarvan er sowieso 1 opgestart was: Frontseinen aan, panto tegen de draad etc. Ik meende de 2315 te herinneren. Bij een andere HLE23 stond ook personeel.

Re: HLE 23

Geplaatst: 11 sep 2012, 19:40
door nahoj
Ik zag afgelopen zondag 3 HLE 23 in Luik, waarvan 1 klaargemaakte. Welk nummer ontbrak, ben ik vergeten.

Belangrijker nieuws is dat deze 4 laatste HLE 23 gisteren buiten dienst gesteld zijn.

Re: HLE 23

Geplaatst: 12 sep 2012, 00:57
door Retard
nahoj schreef:Ik zag afgelopen zondag 3 HLE 23 in Luik, waarvan 1 klaargemaakte. Welk nummer ontbrak, ben ik vergeten.

Belangrijker nieuws is dat deze 4 laatste HLE 23 gisteren buiten dienst gesteld zijn.
Het is daarom dat ik vandaag gene gezien heb.
En altijd 2*27 op de IC F.

Re: HLE 23

Geplaatst: 12 sep 2012, 18:48
door Robin
nahoj schreef:Ik zag afgelopen zondag 3 HLE 23 in Luik, waarvan 1 klaargemaakte. Welk nummer ontbrak, ben ik vergeten.

Belangrijker nieuws is dat deze 4 laatste HLE 23 gisteren buiten dienst gesteld zijn.
wat gaat men dan gebruiken om op te duwen binnenkort? T27?

Re: HLE 23

Geplaatst: 12 sep 2012, 23:47
door Retard
Robin schreef:
nahoj schreef:Ik zag afgelopen zondag 3 HLE 23 in Luik, waarvan 1 klaargemaakte. Welk nummer ontbrak, ben ik vergeten.

Belangrijker nieuws is dat deze 4 laatste HLE 23 gisteren buiten dienst gesteld zijn.
wat gaat men dan gebruiken om op te duwen binnenkort? T27?
Waarschijnlijk dat er nu met het locomotievenoverschot altijd een 27+M4+27 zal aanwezig zijn.

Re: HLE 23

Geplaatst: 21 sep 2012, 20:52
door nahoj
Robin schreef:
nahoj schreef:Ik zag afgelopen zondag 3 HLE 23 in Luik, waarvan 1 klaargemaakte. Welk nummer ontbrak, ben ik vergeten.

Belangrijker nieuws is dat deze 4 laatste HLE 23 gisteren buiten dienst gesteld zijn.
wat gaat men dan gebruiken om op te duwen binnenkort? T27?
HLD 77.

Re: HLE 23

Geplaatst: 01 nov 2012, 11:51
door Retard
nahoj schreef:
Robin schreef:
nahoj schreef:Ik zag afgelopen zondag 3 HLE 23 in Luik, waarvan 1 klaargemaakte. Welk nummer ontbrak, ben ik vergeten.

Belangrijker nieuws is dat deze 4 laatste HLE 23 gisteren buiten dienst gesteld zijn.
wat gaat men dan gebruiken om op te duwen binnenkort? T27?
HLD 77.
Er werd gisteren HLE27 gebruikt om op te drukken. De 2709 duwde E486 en de 2742 mij in de E538. Dit zouden ze meer moeten doen. We gingen veel rapper vooruit dan op 11 september, toen de HLE 18 het alleen moest doen.

Re: HLE 23

Geplaatst: 11 nov 2012, 21:37
door The_Knitter
9 november waren de 2378+2354+2352+2373 op slooptransport van Antwerpen Haven naar Gent, getrokken door de 2158. Hier mis ik nog één nummertje; Iemand een idee?

Re: HLE 23

Geplaatst: 11 nov 2012, 23:47
door Robin
The_Knitter schreef:9 november waren de 2378+2354+2352+2373 op slooptransport van Antwerpen Haven naar Gent, getrokken door de 2158. Hier mis ik nog één nummertje; Iemand een idee?
2378, 2354, 2352, 2310, 2380, 2373 :wink: