HLE 18 & 19: eerste spots

Trein gespot? Hier worden de lijsten bijgehouden!

Moderator: Stef

Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: HLE 18 & 19

Bericht door Treinen9880 »

1810 in Aalter richting Gent met 1359 op sleep
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: HLE 18 & 19

Bericht door Stef »

Gisteren 1816 met Jorik van het forum gezien te FSNO met een IC G.

1844 heeft IC 4531 verzekerd. Ik zag deze te Antwerpen-Centraal. Man wat een lawaai dat die daar maakt, wel een enorm verschil toen de ventilatoren uitvielen. Maakt ook een leuk geluid als hij optrekt.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Stijn91
Berichten: 3385
Lid geworden op: 08 feb 2011, 18:02

Re: HLE 18 & 19

Bericht door Stijn91 »

De 1802 gezien te Aalst als IC 2213.
Stef
Berichten: 1433
Lid geworden op: 28 okt 2009, 13:53
Locatie: FSN

Re: HLE 18 & 19

Bericht door Stef »

1844 zit op de IC G en IC P vandaag met een ram van 8 M6'en.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Knipex
Berichten: 326
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: HLE 18 & 19

Bericht door Knipex »

1837 en 1829 op weg van München naar Wegberg drehscheibe

Die loks heten overigens " Friteuse "
Iain Dobson
Berichten: 263
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: HLE 18 & 19

Bericht door Iain Dobson »

Knipex schreef:1837 en 1829 op weg van München naar Wegberg drehscheibe

Die loks heten overigens " Friteuse "
Also on Treinfoto Team

http://treinfototeam.blogspot.com/2011/ ... -west.html

The 18 and 19 list has been updated.
TrainzDr3ver
Berichten: 1059
Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58

Re: HLE 18 & 19

Bericht door TrainzDr3ver »

10-12-11

Brussel-Centraal:
1801 met IC A 535 naar Oostende

Groot-Bijgaarden:
1815 met IC A 513 naar Eupen
Treinen9880
Berichten: 584
Lid geworden op: 19 feb 2011, 12:09
Locatie: Aalter

Re: HLE 18 & 19

Bericht door Treinen9880 »

dit is vandaag te lezen op railcolor.net

Last week, SNCB 1852 and 1854 were used for approval runs for their type for the L2 high speed line between Leuven and Ans. As you may know, the SNCB 18 series will also be used on the various high speed lines in Belgium.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Knipex
Berichten: 326
Lid geworden op: 08 dec 2008, 09:32

Re: HLE 18 & 19

Bericht door Knipex »

13/12/2011
1854 met IC aankomst Genk: 9:40 vertrek 10:15
1802 met IC aankomst Genk: 19:40 vertrek 11:15
Gebruikersavatar
trainfreak
Berichten: 2625
Lid geworden op: 01 feb 2006, 09:25
Locatie: Wettere

Re: HLE 18 & 19

Bericht door trainfreak »

Knipex schreef:13/12/2011
1854 met IC aankomst Genk: 9:40 vertrek 10:15
1802 met IC aankomst Genk: 19:40 vertrek 11:15
De 1802 heb ik vandaag gezien op de 2214
ronny
Berichten: 535
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:48
Locatie: Ramsel

Re: HLE 18 & 19

Bericht door ronny »

Vandaag te Berchem op lijn 25 loc 1821 met M6 meerdere keren zien passeren.
Iain Dobson
Berichten: 263
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: HLE 18 & 19

Bericht door Iain Dobson »

Treinen9880 schreef:dit is vandaag te lezen op railcolor.net

Last week, SNCB 1852 and 1854 were used for approval runs for their type for the L2 high speed line between Leuven and Ans. As you may know, the SNCB 18 series will also be used on the various high speed lines in Belgium.
Which isn't strictly true as what it should have said is "Last week, NMBS/SNCB 1852 and 1854 were undergoing acceptance mileage accumulation between Brussels and Liège involving runs on the L2 high speed line between Leuven and Ans." It is the locomotives that are being certified not their use on the Line 2.

I really do not like the fact that most people refer to Belgian Railways only as SNCB, when 60% of Belgians call it NMBS. Technically Belgian Railways should be called NGBE/NMBS/SNCB but the German speakers always seem to call it SNCB.

NGBE = Nationalgesellschaft der Belgischen Eisenbahnen

Has anyone on here actually heard of the railway being called NGBE?

Iain
dentheo
Berichten: 8167
Lid geworden op: 14 jan 2007, 22:53
Locatie: Kalmthout

Re: HLE 18 & 19

Bericht door dentheo »

Iain Dobson schreef:
Which isn't strictly true as what it should have said is "Last week, NMBS/SNCB 1852 and 1854 were undergoing acceptance mileage accumulation between Brussels and Liège involving runs on the L2 high speed line between Leuven and Ans." It is the locomotives that are being certified not their use on the Line 2.
Take care lain, the locomotives are being certified, but upto last week NOT for Line 2.
Now they are verifying their behaviour with the specific security software of that line, at least that is what I understood from NMBS people.
Theo
Groeten vanop de Heide
Iain Dobson
Berichten: 263
Lid geworden op: 31 okt 2010, 12:21
Locatie: Tingley - West Yorkshire

Re: HLE 18 & 19

Bericht door Iain Dobson »

dentheo schreef:
Iain Dobson schreef:
Which isn't strictly true as what it should have said is "Last week, NMBS/SNCB 1852 and 1854 were undergoing acceptance mileage accumulation between Brussels and Liège involving runs on the L2 high speed line between Leuven and Ans." It is the locomotives that are being certified not their use on the Line 2.
Take care lain, the locomotives are being certified, but upto last week NOT for Line 2.
Now they are verifying their behaviour with the specific security software of that line, at least that is what I understood from NMBS people.
But the T18s have been running on Line 2 since July when 1803 first entered service. What 1852 and 1854 may have is the new upgrade E of software and that is being tried on Line 2 to see if it is compatible. We shall see.

Iain
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22494
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: HLE 18 & 19

Bericht door Steven »

er is inderdaad op een paar locs nieuwe software. 2 weken terug heeft men die locs terug naar Kimkenpois gestuurd wegens afgekeurd om een zevental redenen (welke zeven weet ik niet). De nieuwe software zal men altijd pas aanvaarden indien ze voldoende verbetering kan brengen en niet omgekeerd natuurlijk.
Plaats reactie