Pagina 70 van 75

Re: desiro

Geplaatst: 11 jan 2015, 11:44
door Winston
08539: Laatste spot: 11/01/2015 te Gouvy (Winston)
08549: Laatste spot: 11/01/2015 te Gouvy (Winston)
08572: Laatste spot: 11/01/2015 te Gouvy (Winston)
08576: Laatste spot: 11/01/2015 te Gouvy (Winston)
08579: Laatste spot: 11/01/2015 te Gouvy (Winston)

Wim

Re: desiro

Geplaatst: 15 jan 2015, 11:56
door Winston
08529: Laatste spot: 15/01/2015 te Gouvy (Winston)
08579: Laatste spot: 15/01/2015 te Gouvy (Winston)

Wim

Re: desiro

Geplaatst: 18 jan 2015, 11:38
door Winston
08529: Laatste spot: 18/01/2015 te Gouvy (Winston)
08539: Laatste spot: 18/01/2015 te Gouvy (Winston)
08554: Laatste spot: 18/01/2015 te Gouvy (Winston)
08572: Laatste spot: 18/01/2015 te Gouvy (Winston)
08576: Laatste spot; 18/01/2015 te Gouvy (Winston)

Wim

Re: desiro

Geplaatst: 25 jan 2015, 12:20
door Winston
08505: Laatste spot: 25/01/2015 te Gouvy (Winston)
08533: Laatste spot: 25/01/2015 te Gouvy (Winston)
08535: Laatste spot: 25/01/2015 te Gouvy (Winston)
08554: Laatste spot: 25/01/2015 te Gouvy (Winston)
08579: Laatste spot: 25/01/2015 te Gouvy (Winston)

08505/08579/08535 stonden aan elkaar gekoppeld te Gouvy

Wim

Re: desiro

Geplaatst: 29 jan 2015, 22:26
door nahoj
Winston schreef:08507: Laatste spot: 05/01/2015 te Gouvy (Winston)
08567: Laatste spot: 05/01/2015 te Gouvy (Winston)

Beide op afstelsporen, 08567 met draaiende generator, 08507 met draaiende generator en rij verlichting aan

Wim
Een Desiro heeft geen generator.

desiro

Geplaatst: 29 jan 2015, 22:29
door Steven
Wat lawaai van de compressor misschien.
De koplichten gaan automatisch aan als een Desiro in dienst komt.

Re: desiro

Geplaatst: 30 jan 2015, 11:47
door Winston
Ze kwamen niet in dienst Stonden stil en ging de eerste pas na 24uur weg. Zie ook de overige meldingen . Waarschijnlijk om de boel binnen warm te houden dat wanneer nodig deze direct weg konden rijden. Maar weer geleerd dat het een compressor is. Zal zondag eens navraag doen als ik daar weer ben.

Wim

Re: desiro

Geplaatst: 30 jan 2015, 14:49
door Steven
Dat die desiro's in dienst zijn is niet enkel voor de verwarming. Dat noemen wij vriesdienst. Hiervoor is er ook een bestuurder aangesteld die op elke trein om de twee uur een aantal controles moet doen.

Re: desiro

Geplaatst: 30 jan 2015, 17:22
door Winston
Dat kan helemaal kloppen Steven want op dat moment was het koud en aan het vriezen en was ik ook niet verbaasd dat te mogen horen/zien

dank voor je verdere uitleg. Denk dat het station personeel wel de controle doet. Want de andere is een treinbestuurder van de reeks CFL 3000 of deze mag een autorisatie hebben om dat te mogen doen?

Wim

Re: desiro

Geplaatst: 30 jan 2015, 17:43
door Steven
Stationspersoneel heeft geen technische kennis over de vriesdiensten van treinen hoor. Dat is de taak van treinbestuurders. De bestuurders van Gouvy hebben kennis van de reeks 3000 cfl.

Re: desiro

Geplaatst: 31 jan 2015, 11:59
door Winston
Steven,

In de periode dat hier nog de reeks 18/19 kwamen stapte de treinbestuurder uit, na een 10/15 minuten kwam er iemand anders die het geheel op het afstelspoor ging plaatsen. Denk dat er toch bepaalde mensen rondlopen die kennis hebben van de loc/treinstel. Het zal met de Desiro hier wel precies zo gaan. Ben nog niet in de avond uren wezen kijken want toen de eerste Desiro hier in de avond aankwam was het donker. Dus nog even geduld.

Wim

desiro

Geplaatst: 31 jan 2015, 17:12
door Steven
Dat zijn allemaal treinbestuurders of rangeerbestuurders. Je mag geen trein verzetten zonder geldige vergunning. Zelfs in werkplaatsen zijn een aantal mensen die dat kunnen maar die bezitten ook de juiste vergunningen. Een onderstationchef, een rangeerder of schouwer mag geen trein verzetten. Ze zijn er totaal niet voor opgeleid.
In elke depot zijn er wel diensten met enkel wat rangeerbewegingen in. In sommige depots zoals Brussel zuid zijn dat er zoveel dat men daar een afzonderlijke reeks bestuurders mee kan maken die dergelijk werk elke dag doen. Dat zijn dan zijn dan zuivere rangeerbestuurders. Deze mogen nooit commerciƫle ritten (met reizigers) uitvoeren.

Re: desiro

Geplaatst: 01 feb 2015, 09:36
door Winston
Steven

Bedankt alles duidelijk. Maar mag je als rangeerbestuurder dan op elk type loc rijden of is daar ook een beperking in?
Er is nog al verschil in het bedienen van een loc

Wim

Re: desiro

Geplaatst: 01 feb 2015, 15:27
door Steven
Iedere trein en rangeerbestuurder krijgt opleiding voor het materieel dat noodzakelijk is om de diensten van zijn reeks te kunnen vervullen. Een reeks = een groep bestuurders die x type treinen en lijnen kennen met bijhorende diensten. In grote depots zoals Brussel zuid, Antwerpen centraal of Gent Sint Pieters kent men vele reeksen. In kleine depots zijn het er meestal maar 1 of 2 reeksen.

Re: desiro

Geplaatst: 07 feb 2015, 11:39
door Winston
08513: Laatste spot: 07/02/2015 te Gouvy (Winston)
08575: Laatste spot: 07/02/2015 te Gouvy (Winston)
08579: Laatste spot: 07/02/2015 te Gouvy (Winston)
08582: Laatste spot: 07/02/2015 te Gouvy (Winston)
08583: Laatste spot: 07/02/2015 te Gouvy (Winston)
08587: Laatste spot: 07/02/2015 te Gouvy (Winston)

Wim