NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Zover ik weet is de schrapping van de reems 62/65 voorzien met de instroming van de desiro. Voor twee desiro's kan je in principe 3 klassiekjes laten verdwijnen.
melle

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door melle »

Ik hoop dat ze er nog wat mee wachten.
Miljoenen en miljarden in een revisie steken en ze dan nog geen 10 jaar later buiten dienst beginnen stellen...
jan_olieslagers
Berichten: 3582
Lid geworden op: 22 nov 2008, 19:00
Locatie: Ansião (PT)

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door jan_olieslagers »

Steven schreef:Zover ik weet is de schrapping van de reems 62/65 voorzien met de instroming van de desiro. Voor twee desiro's kan je in principe 3 klassiekjes laten verdwijnen.
Hm. Dus waar één klassiekje reed ga jij met 2/3 Desiro bollen?
'k Snap wel wat je bedoelt natuurlijk, maar zo simpel is het toch niet!
Ex-pendelaar op lijn 26 , ex-medewerker NMBS-informatica.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

Ter info het eerste gemoderniseerde stel is in 1999 buiten gekomen, als de eerste desiro er is zal het 2011 zijn, daar nog de nodige testen bij en dan kan je zeggen dat die gemoderniseerde versies (de eerste er van) 12 a 13 jaar gereden hebben. De aanpassing zijn toch maar bedoeld (als ik me niet vergis) om nog max 15 jaar mee te gaan bij die klassieke MS. Wat ze op een schone leeftijd brengt om af te voeren. aangezien niet alle 305 desiro's er van de ene op de andere dag geleverd zijn kan je bedenken dat de andere ms die wat later omgebouwd zijn dus ook wat later uit dienst gaan.
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

jan_olieslagers schreef:
Steven schreef:Zover ik weet is de schrapping van de reems 62/65 voorzien met de instroming van de desiro. Voor twee desiro's kan je in principe 3 klassiekjes laten verdwijnen.
Hm. Dus waar één klassiekje reed ga jij met 2/3 Desiro bollen?
'k Snap wel wat je bedoelt natuurlijk, maar zo simpel is het toch niet!
waar 1 klassiekje bolde plaats je 1 desiro, kortweg door alle klassiekjes te vervangen door een alle desiro's heb je nog steeds meer ruimte over. je hebt dus in alle gevallen +-30% winst.
stefke

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door stefke »

ik heb nog een voorstel voor de nmbs als ze die Desiro ook allemaal eens een naam van dorp, gemeente of Stad geven heb dat gezien bij de ÖBB daar dragen de tallent stellen van de reeksen 4023, 4024 en 4124 ook naam van een gemeente of stad
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Steven »

plaatsnamen op materieel bestaat op veel plaatsen hoor, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland, ....
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Shrek »

stefke schreef:ik heb nog een voorstel voor de nmbs als ze die Desiro ook allemaal eens een naam van dorp, gemeente of Stad geven heb dat gezien bij de ÖBB daar dragen de tallent stellen van de reeksen 4023, 4024 en 4124 ook naam van een gemeente of stad
maar waarom zouden ze dat op zon banale desiro doen? Ik zou het veel stoerder vinden moest pakweg loc 1852 "Bonheiden" noemen :lol:
Gebruikersavatar
Adler
Berichten: 5301
Lid geworden op: 21 mar 2007, 15:01

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Adler »

Steven schreef:plaatsnamen op materieel bestaat op veel plaatsen hoor, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland, ....
Sommige HLR's van de NMBS hebben toch ook een naam ?
En enkele HLE 13 ook als ik me niet vergis.
Dietrich

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Dietrich »

Die rangeerders hebben dat omdat men die namen gebruikt bij het communiceren via de radio, heb ik mij laten vertellen.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door overweg13 »

Dietrich schreef:Die rangeerders hebben dat omdat men die namen gebruikt bij het communiceren via de radio, heb ik mij laten vertellen.
Inderdaad. Oorspronkelijk hadden de locomotieven trouwens meisjesnamen, maar omdat er blijkbaar te veel dubbelzinnigheden verkondigd werden, werd overgeschakeld op neutrale geografische namen.
Met vriendelijke groet

overweg13
stefke

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door stefke »

Steven schreef:plaatsnamen op materieel bestaat op veel plaatsen hoor, Zwitserland, Oostenrijk, Duitsland, ....
dat bedoel ik ook heb dat in Oostenrijk en in Duitsland ook al gezien
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door Hogersluys »

Waarschijnlijk ga je barema's krijgen dat er evenveel Franse als Vlaamse plaatsnamen moeten gebruikt worden, alsook een verplichte aanwezigheid van Brusselse namen. :wink:
stefke

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door stefke »

Hogersluys schreef:Waarschijnlijk ga je barema's krijgen dat er evenveel Franse als Vlaamse plaatsnamen moeten gebruikt worden, alsook een verplichte aanwezigheid van Brusselse namen. :wink:
da ga nie moeilijk zijn 305 stellen 150 met Vlaamse 150 met Franse en 5 Brusselse namen
:lol: zo moeilijk is da :lol: :lol:
melle

Re: NMBS bestelt 305 Desiro ML stellen bij Siemens

Bericht door melle »

Nee, je doet dit op aantal gemeenten in het betreffende gewest.
Plaats reactie