De locomotieven zijn gebaseerd op het Siemens Taurus-IV platform en krijgen een nieuw design t.o.v. de oude Taurus-locomotieven (Taurus I/II/III) wegens nieuwe Europese crashnormen die van toepassing worden in 2008. Ze zullen driespannig zijn en kunnen in België en Luxemburg (3kV=), Nederland (1,5 kV=) en Frankrijk (25 kV~) rijden. Om in die landen te rijden, zullen ze met alle respectievelijke veiligheidssystemen uitgerust worden.
Ze worden eveneens uitgerust met MUX waardoor ze in trek-duw met de I11- en M6-rijtuigen kunnen rijden. Hierdoor zullen de reeksen HLE 13 en HLE 27 voor het goederenverkeer gebruikt worden en kunnen de reeksen HLE 22, HLE 23 en HLE 26 buiten dienst gesteld worden.
Komaan; wie past er altijd wikipedia aan?
En dan nog met info die niet klopt..
Gaat de HLE13 er ook helemaal uit voor personenverkeer??
Komt er nog een versie die ook voor 15kv geschikt is?
Die info klopt toch, ze zullen worden ingezet op de ic J tot Luxemburg, dus het stuk dat nu nog steeds met 3kV is uitgerust.
En ja, de 13en gaan er allemaal uit.
En neen, geen 15kV, hebben we ook helemaal niet nodig.
Nu denken de mensen die dat lezen dat Luxemburg een spanning heeft van 3Kv=..
Dat is ook zo, de enigste lijn wel te verstaan maar ze hebben een lijn met 3 kV, in het station van Luxemburg zijn er sporen (niet allemaal) met verwisselbare spanning. Daar is dus niet mis mee.
Ik zie de verwarring niet, er staat in klaar en duidelijke taal dat ze naar die specifieke landen rijden en onder welke spanning ze in die landen gaan rijden. Die info is juist, je kan om die reden toch moeilijk al de info over het Luxemburgse net er bij gaan plaatsen, dat zou gewoon de info te veel belasten.
Als je Luxemburg bij de 25Kv zou plaatsen zou het al een stuk minder verwarrend zijn hoor.
En wat die fouten op wikipedia betreft; dingen zoals M6BDx dat eigenlijk Bx moet zijn..
Tja, wie houd je tegen om die info aan te passen?
Sowieso, een naslagwerk zal wikipedia nooit worden. Als er een aantal treinliefhebbers hier info willen plaatsen, tof voor de moeite, maar als je volledig correcte zakenlijke info wil over een onderwerp, moet je het daar niet gaan zoeken.
tja wikipedia gebruiken als 100% juiste bron is een groot gevaar. Dat is recentelijk gebleken toen iemand op wikipedia als dood werd aangegeven terwijl die mensen nog leefden. Stond vorige week in de krant.
Over die toelatingen, vraagje. Als de eerste eenmaal volledig is toegelaten, hoe loopt het dan met de rest van de reeks? Ik denk dat die dan een formele proefit moeten maken en dan daarna verder gewoon meteen mogen rijden? Of gaat dat anders?
Eens er 1 lok is die volledig ok is gaat men de rest ook aanpassen natuurlijk, al de rest met normaal dan nog 1 enkele rit doen, eerder een soort inhuldigingsrit en niet echt nog homologatierit te noemen. Als het ware een proef op de som. Is wat met alle traxxen in België ook gebeurd is.
Steven schreef:Eens er 1 lok is die volledig ok is gaat men de rest ook aanpassen natuurlijk, al de rest met normaal dan nog 1 enkele rit doen, eerder een soort inhuldigingsrit en niet echt nog homologatierit te noemen. Als het ware een proef op de som. Is wat met alle traxxen in België ook gebeurd is.
Dat noemen ze een afnameritje, gewoon kijken of alles naar behoren werkt.
Omdat ze daar de benelux mee doen he, enkel Antwerpen en NS rijden met traxx. Door het verhogen van het aantal diensten met traxx, gaan ook de reeksen van antwerpen die maar 1 of 2 diensten benelux hebben ook de traxx moeten kennen.
Dus FBMZ geen traxx/benelux niet meer?
En klopt het dat reeks 11 naar FSR gaat en treinen naar moeskroen zou rijden, want er wordt zoveel gezegt
andere beweren dat ze 25.5 gaan vervangen in HKM.... verwarrende info dus.