Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
Snaaip

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Snaaip »

elriverslide schreef:Afbeelding
Amaai zeg, die staat ook snel op het forum. Ik heb die nog maar pas op het Wiki gegooid. :lol:
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HLE 2302 »

omg die die liverei trekt echt op de ******* voor dit zijn geen woorden, echt zielig
ik hoop dat ze toch terug van die plakkers hangen met het B logo en ook van die driehoekjes bijhangen, anders gaan ze er echt kaal & lelijk uitzien
ze hadden er veel beter met hun poten vanaf gebleven ... blijf ik van mening !

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Trammist

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Trammist »

Ik wacht met mijn oordeel totdat ik een grotere, scherpere en beter belichte foto met betrouwbare kleuren te zien krijg, maar als ik moet afgaan op dat duimnageltje op de vorige pg ziet het er inderdaad verschrikkelijk uit...
Dietrich

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dietrich »

Die driehoeken zullen niet terugkomen. Dat was namelijk de Memling-livrei en die plaatst men al geruime tijd niet meer op materieel na modernisatie.
melle

Re: Modernisering Breaks

Bericht door melle »

Eindelijk een volwaardige livrei voor deze treinen :D
Snaaip

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Snaaip »

Dietrich schreef:Die driehoeken zullen niet terugkomen. Dat was namelijk de Memling-livrei en die plaatst men al geruime tijd niet meer op materieel na modernisatie.
Daarnet eentje terug gevonden. Of is dit ook opnieuw een andere livrei dan jij bedoelt (niet de Memling)?
Afbeelding
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Modernisering Breaks

Bericht door treinbruno »

tegenwoordig overstickert men meestal de breaks als er graffiti op staat, en op die stickers staan geen driehoeken...
in sint niklaas zag ik daarnet nog een break waar alleen het bovenste stukje van de driehoek nog zichtbaar was (daar was niet gestickert)
Afbeelding
Dietrich

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dietrich »

Is in feite nog altijd "Memling" (dit heeft grijs ipv wit als basiskleur) maar met die stickers zijn die driehoeken dus weg.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Hogersluys »

Waar slaat dat woord 'memling' eigenlijk op? Er wordt niet naar de schilder verwezen veronderstel ik?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Modernisering Breaks

Bericht door overweg13 »

Hogersluys schreef:Waar slaat dat woord 'memling' eigenlijk op? Er wordt niet naar de schilder verwezen veronderstel ik?
Onrechtstreeks wel. Men had vroeger de gewoonte om internationale treinen ronkende namen te geven: een bekende trein was uiteraard de Orient Express, maar je had ook Etoile du Nord, Saphir, Ile de France en veel meer. Toen het eigenlijk al op zijn einde liep met de echte internationale verbindingen kwamen daar ook nog een Von Humboldt, een Jacques Brel en een Memling bij. (Ik vergeet er ongetwijfeld nog wel enkele...) Voor die Memling werden enkele I6-rijtuigen in een speciale livrei gestoken (en er rijden er trouwens nog altijd rond, o.m. op de verbinding Luik - Luxemburg) en de breaks kregen een analoge schildering. Vandaar de naam Memling.
Met vriendelijke groet

overweg13
Snaaip

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Snaaip »

Zo iets dus? Märklin modelletje. :D
Afbeelding
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Modernisering Breaks

Bericht door overweg13 »

[quote="Snaaip"]Zo iets dus? Märklin modelletje. :D
Inderdaad.
Met vriendelijke groet

overweg13
yannickvw
Berichten: 161
Lid geworden op: 22 mei 2006, 12:06

Re: Modernisering Breaks

Bericht door yannickvw »

Eigenlijk hadden ze die van mijn part op alle treinen mogen toepassen :D
melle

Re: Modernisering Breaks

Bericht door melle »

Zijn er nog foto's van de breaks?
Plaats reactie