omg die die liverei trekt echt op de ******* voor dit zijn geen woorden, echt zielig
ik hoop dat ze toch terug van die plakkers hangen met het B logo en ook van die driehoekjes bijhangen, anders gaan ze er echt kaal & lelijk uitzien
ze hadden er veel beter met hun poten vanaf gebleven ... blijf ik van mening !
greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Ik wacht met mijn oordeel totdat ik een grotere, scherpere en beter belichte foto met betrouwbare kleuren te zien krijg, maar als ik moet afgaan op dat duimnageltje op de vorige pg ziet het er inderdaad verschrikkelijk uit...
Dietrich schreef:Die driehoeken zullen niet terugkomen. Dat was namelijk de Memling-livrei en die plaatst men al geruime tijd niet meer op materieel na modernisatie.
Daarnet eentje terug gevonden. Of is dit ook opnieuw een andere livrei dan jij bedoelt (niet de Memling)?
tegenwoordig overstickert men meestal de breaks als er graffiti op staat, en op die stickers staan geen driehoeken...
in sint niklaas zag ik daarnet nog een break waar alleen het bovenste stukje van de driehoek nog zichtbaar was (daar was niet gestickert)
Hogersluys schreef:Waar slaat dat woord 'memling' eigenlijk op? Er wordt niet naar de schilder verwezen veronderstel ik?
Onrechtstreeks wel. Men had vroeger de gewoonte om internationale treinen ronkende namen te geven: een bekende trein was uiteraard de Orient Express, maar je had ook Etoile du Nord, Saphir, Ile de France en veel meer. Toen het eigenlijk al op zijn einde liep met de echte internationale verbindingen kwamen daar ook nog een Von Humboldt, een Jacques Brel en een Memling bij. (Ik vergeet er ongetwijfeld nog wel enkele...) Voor die Memling werden enkele I6-rijtuigen in een speciale livrei gestoken (en er rijden er trouwens nog altijd rond, o.m. op de verbinding Luik - Luxemburg) en de breaks kregen een analoge schildering. Vandaar de naam Memling.