Railtime

Alles over reizigerstreinen in België.
Hogersluys
Berichten: 938
Lid geworden op: 26 sep 2008, 18:19

Re: Railtime

Bericht door Hogersluys »

treinbruno schreef:Die zijn meestal nog de hele dag in de trein te vinden :)
wat nog wel handig zou zijn is op elk balkon een mandje waarin de reizigers hun gelezen metro kunnen droppen, zodat een volgende reiziger er makkelijk eentje mee kan pakken
B-Clean ruimt die systematisch op. Nogal jammer eerlijk gezegd.

Maar wat betreft de reclameruimte in stations: de NMBS heeft naast de verhuurde advertentieborden ook nog een heleboel eigen borden waar werfinfo, dienstregeling of vaak gewoon niets in hangt. Deze ruimte zal Infrabel wel gratis kunnen gebruiken.
Dietrich

Re: Railtime

Bericht door Dietrich »

Inderdaad B-Clean ruimt die op, heb zelfs ene die zien opruimen terwijl die voor mij lag dichtgevouwen op de tafel. Wat als ik die nu wou meenemen? :lol:
Stijn014

Re: Railtime

Bericht door Stijn014 »

Gewijzigde dienstregeling op lijn 15 zit blijkbaar niet in railtime. De IRg vertrekt volgens hen nog altij om u47 in ANtwerpen-centraal. lastig als je zo je compensatieblad probeert in te vullen
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Railtime

Bericht door Kristofke »

als ik op railtime zie dan vertrekt de 49XX toch gewoon om xxu35
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Railtime

Bericht door treinbruno »

railtime zit nu ook in de NMBS binnenlandse planner verwerkt 8)
Afbeelding
Kristofke
Berichten: 1115
Lid geworden op: 18 jul 2009, 01:24

Re: Railtime

Bericht door Kristofke »

dat klopt dat is al enkele weken zo

eigenlijk zit de treinplanner nu gekoppeld aan ArtWeb

aangezien de treinplanner ook waarschuwingen geeft vanaf dat een trein 1 minuut vertraging heeft

Railtime schiet pas in actie vanaf 5 minuten
Dietrich

Re: Railtime

Bericht door Dietrich »

Kristofke schreef:aangezien de treinplanner ook waarschuwingen geeft vanaf dat een trein 1 minuut vertraging heeft
Ik vrees dat dat niet zo zal blijven, aangezien men vertraging maar officieel ziet vanaf 5 min.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Railtime

Bericht door treinbruno »

O 18:12 Eupen
| 18:20 Welkenraedt
| 18:34 Verviers-Centraal
| 19:00 Luik-Guillemins
| 19:37 Leuven
| 19:56 Brussel-Noord
| 20:00 Brussel-Centraal
=>20:05 Brussel-Zuid
| 20:39 +9' Gent-Sint-Pieters
| 20:17 +10' Denderleeuw
| 21:04 +9' Brugge
O 21:17 +9' Oostende
foutje :mrgreen:
Afbeelding
rvdborgt
Berichten: 4348
Lid geworden op: 02 feb 2006, 20:09

Re: Railtime

Bericht door rvdborgt »

Dietrich schreef:
Kristofke schreef:aangezien de treinplanner ook waarschuwingen geeft vanaf dat een trein 1 minuut vertraging heeft
Ik vrees dat dat niet zo zal blijven, aangezien men vertraging maar officieel ziet vanaf 5 min.
Pas vanaf 6 minuten ziet de NMBS het als vertraging; +5'59" is nog "op tijd". Voor het geven van actuele reisadviezen heb je echter wel degelijk ook de kleinere vertragingen nodig. Er bestaan immers aansluitingen van 5 minuten of minder.

Groetjes,
Rian
Dietrich

Re: Railtime

Bericht door Dietrich »

Tja die korte aansluitingen bestaan, maar als je uw eerste trein neemt en deze heeft +4 min, dan wordt dat niet op de aanduiders weergegeven en dus kan je die trein nemen in de verkeerde veronderstelling dat hij stipt rijdt.
apestaart
Berichten: 309
Lid geworden op: 04 aug 2009, 08:35
Locatie: Oostende

Re: Railtime

Bericht door apestaart »

Bij De Lijn en andere busmaatschappijen worden de vertragingen al vanaf 1 minuut
aangekondigd op de borden, bij de NMBS pas vanaf 5 minuten
Hoe gebeurt dat bij de NS, SNCF en andere buitenlandse spoorwegen?
AlexNL
Berichten: 2191
Lid geworden op: 15 jun 2008, 02:34
Locatie: Breda, Nederland

Re: Railtime

Bericht door AlexNL »

NS meldt vertragingen afgerond op 5 minuten, maar vertragingen worden omgeroepen als "De <treinsoort> naar <bestemmingen> vertrekt over enkele minuten." Op de website (Reisplanner) en bij de actuele vertrektijden op internet wordt wel de vertraging in minuten getoond. De reisplanner toont ook of overstappen nog gehaald kunnen worden.

Ik heb al een paar keer gezien dat ik van Breda naar Amsterdam via Den Bosch moest, en ik volgens de reisplanner een aansluiting niet kon halen omdat de trein vertraagd was. De trein liep onderweg wat vertraging in, en even later kon ik die aansluiting wél halen, aldus ns.nl. En ik haalde 'm ook.
K V B
Berichten: 3328
Lid geworden op: 30 jun 2006, 13:20
Locatie: Wengwald, Zwitserland

Re: Railtime

Bericht door K V B »

apestaart schreef:Bij De Lijn en andere busmaatschappijen worden de vertragingen al vanaf 1 minuut
aangekondigd op de borden, bij de NMBS pas vanaf 5 minuten
Hoe gebeurt dat bij de NS, SNCF en andere buitenlandse spoorwegen?
De SBB geeft vertragingen aan vanaf 3 minuten, in exacte minuten. De achterliggende reden is dat je bij een vertraging van minder dan drie minuten in een overstapstation je altijd je aansluitingen zal halen.
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: Railtime

Bericht door treinbruno »

check VRT teletekst P365 :D
Afbeelding
OMC

Re: Railtime

Bericht door OMC »

Is al een tijdje te zien op VRT TT ;)
Plaats reactie