Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HLE 2302 »

Presario schreef:Het moderniseren gaat precies ook niet zo snel :/. Rijdt de 308 al volledig in dienst?
Ik dacht gehoord te hebben dat deze rondreed op de IR verbinding tussen FN - FHS - Luik.

greetz 2302
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
Ruben
Berichten: 346
Lid geworden op: 01 feb 2006, 00:36
Locatie: Brugge

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Ruben »

En rijdt die dan ook al met werkende displays rond?
HLE 2302
Berichten: 2628
Lid geworden op: 11 sep 2007, 12:51

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HLE 2302 »

Ruben schreef:En rijdt die dan ook al met werkende displays rond?
Dat zou kunnen ....
zonder dwarsliggers zouden er geen treinen rijden ...
HijDieHetWeet

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HijDieHetWeet »

Die displays zijn morgen te bewonderen tussen Luik en Leuven.
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Terminus »

HijDieHetWeet schreef:Die displays zijn morgen te bewonderen tussen Luik en Leuven.
Is hij in de nabije toekomst ook eens voorzien voor een dienst Antwerpen-Brussel?
(Heb hem enkel nog maar op foto gezien, en ben toch eens benieuwd..)
HijDieHetWeet

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HijDieHetWeet »

308 is van Kinkempois. De kans dat je hem zal tegenkomen op de lijnen Luik-Hasselt-Aarschot-Antwerpen en Luik-Namen-Brussel is veel groter dan Brussel-Antwerpen. Maar het kan.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Modernisering Breaks

Bericht door 260689 »

HijDieHetWeet schreef:308 is van Kinkempois. De kans dat je hem zal tegenkomen op de lijnen Luik-Hasselt-Aarschot-Antwerpen en Luik-Namen-Brussel is veel groter dan Brussel-Antwerpen. Maar het kan.
heeft er nix mee te maken hoor, het is de verdeler in Brussel die beslist waar dit stel moet ingezet worden. Kinkempois is de plaats van onderhoud en zal naar daar worden gereden/gesloop als hij in onderhoud moet, maar heeft nix te maken met de inzet van het treinstel.
HijDieHetWeet

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HijDieHetWeet »

Wel als deze routes opgelegd worden. Eén van die lijnen is momenteel verboden gebied voor 308 (alhoewel 308 daar af en toe komt). Proeven Turnhout-Antwerpen-Mechelen zijn niet uitgevoerd noch voorzien.
260689
Berichten: 3392
Lid geworden op: 02 feb 2006, 08:20
Locatie: Zolder

Re: Modernisering Breaks

Bericht door 260689 »

DMT (AM96) rijden ook op lijnen die niet zijn ingesteld op de SIV dit heeft dus nix te maken met de inzet van het materiaal. ;-)
HijDieHetWeet

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HijDieHetWeet »

Lijnverbod heeft absoluut NIETS te maken met SIV. Dat systeem werkt zeer goed.
Trammist

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Trammist »

Werken die infodisplays niet met GPS ?
HijDieHetWeet

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HijDieHetWeet »

Bij een MR80-83 werkt het met GPS, gecombineerd met het openingsbevel van de deuren en met een tijdslimiet.
ivand

Re: Modernisering Breaks

Bericht door ivand »

De breaks beginnen precies toch stilletjesaan sleet te vertonen... Gisteren moest de L-trein Antwerpen-Leuven (L2867) na een lang oponthoud in Berlaar met verminderde snelheid verderrijden wegens - naar verluidt - een remprobleem. Mijn aansluiting in Aarschot (inmiddels de volgende) (L2469) kwam ook met (een kleinere) vertraging aan en het eerste deel van stel 404 (met de eerste klasse) bleek afgesloten te zijn omdat "de ophanging kapot was". :shock:
Gebruikersavatar
Steven
Berichten: 22579
Lid geworden op: 31 jan 2006, 12:06
Locatie: Opwijk

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Steven »

260689 schreef:
HijDieHetWeet schreef:308 is van Kinkempois. De kans dat je hem zal tegenkomen op de lijnen Luik-Hasselt-Aarschot-Antwerpen en Luik-Namen-Brussel is veel groter dan Brussel-Antwerpen. Maar het kan.
heeft er nix mee te maken hoor, het is de verdeler in Brussel die beslist waar dit stel moet ingezet worden. Kinkempois is de plaats van onderhoud en zal naar daar worden gereden/gesloop als hij in onderhoud moet, maar heeft nix te maken met de inzet van het treinstel.
De verdeler beslist op basis van zijn grafieken, breaks zijn liefst in DRIE verschillende grafieken ingedeeld en dus zal je bepaalde breaks zelden of nooit op bepaalde plaatsen zien, net door die bepaalde inzetgrafiek waar ze onder vallen.
HijDieHetWeet

Re: Modernisering Breaks

Bericht door HijDieHetWeet »

Vandaag was 308 te zien in Luik, Leuven, Aarschot, Antwerpen, Turnhout, Hasselt, Visé. De verdeler zal desondanks toch rekening moeten houden met opgelegde beperkingen.
Plaats reactie