Dat is niet waar hoor, een deel van de treinen en een deel van de sporen is al uitgerust, dat is dus redelijk snel gegaan.Teach2 schreef:Too little, too late. Als je ziet dat bijna 10 jaar na Pécrot nog zo goed als geen enkele trein is uitgerust met dat systeem, en kennelijk zelfs de 'investering nog steeds niet rond is' (m.a.w. men heeft zelfs nog niet beslist wanneer het er eindelijk komt in alle treinen, wie het mag gaan leveren, enz) dan is dat een teken dat er inderdaad veel en VEEL te weinig is aan gedaan.Ze zijn er al enkele jaren mee bezig en het is reeds op die lijn geïnstalleerd (maar niet in de meeste treinen). Je hoeft nu niet te reageren alsof er geen werk werd gemaakt van een veiligheidssysteem... Als je mijn bericht op de vorige pagina had gelezen wist je dit al.
Het is bij de NMBS duidelijk weer op z'n Belgisch gegaan: eerst grote beloftes doen, dure woorden, en eens de mediastorm geluwd, zetel op relax en op't gemakje aan. Op een ander forum wordt reeds jaren de situatie en de inactie van de NMBS aangeklaagd, en is een ongeluk als dit reeds meermaals voorspeld. Spijtig genoeg ziet het ernaar uit dat ze gelijk hebben gekregen.
Maar bijvoorbeeld 50% van de treinen en 50% van de sporen uitgerust geeft nog steeds maar 25% van de ritten beveiligd.
Ik heb dus de indruk dat ze daar doen wat ze kunnen. Het is immers een gigantisch werk...