Daar heb je een punt ... maar als die bestuurder groen duidelijk heeft kunnen waarnemen mag hij in principe optrekken ... dus moest het op deze manier gebeurd zijn, kan het best zijn dat die bestuurder al terug aan het optrekken was.odul schreef:Dat is mogelijk, maar hoe verklaar je dan dat de IC naar Luik in volle snelheid reed.HLE 2302 schreef:Ik heb vandaag opgevangen dat het goed zou kunnen dat het sein die die bestuurder zogezegt 'genegeert' zou hebben, helemaal niet rood was.
Wat ook opvalt is het feit dat Infrabel nog niet echt veel gezegd heeft over de ramp, terwijl als het hun fout niet is, er direct brand & moord wordt geschreeuwd.
Wat goed zou kunnen is dat er een seinstoring was (het sein zou van 2G -> Groen gegaan zijn.)
Ofwel heeft het seinhuis een grote fout gemaakt, dat ze de reisweg hadden aangelegd voor de stoptrein, maar toen zagen dat de IC trein naar Luik met 10 minuten vertraging eraan kwam, ze de reisweg misschien verbroken hebben (= sein dichtsmijten) en de reisweg voor de IC naar Luik hebben aangelegd, er worden dagelijks seinen dichtgesmeten vlak voor de neus van de bestuurders, daarom zou het goed kunnen dat het sein misschien dichtviel als de bestuurder het sein al niet meer kon zien ... en er dus vanuit ging dat hij groen had.
Het is dus lang niet zeker dat de bestuurder het rode sein wel zou genegeert hebben.
Greetz 2302.
Als de stoptrein eerst een groen sein had, dan had de IC trein toch een rood sein moeten hebben, niet?
Het zou niet de eerste maal zijn dat een sein word dichtgegooit word omdat een andere trein vertraging heeft ... normaal mag enkel een traject worden gewijzigt in een noodgeval, maar het zou ook niet de eerste keer zijn dat een sein dichtvalt omdat ze een andere trein uiteindelijk eerst voorrang willen geven (= iets gelijkaardigs aan wat in Brugge gebeurd is)dekooier schreef:Er is geen sein dichtgegooid.
Het dichtvallen van een sein kan bij bijvoorbeeld wisselstoringen optreden zonder tussenkomst van seinpersoneel.
Greetz 2302.