Helemaal!MIVB-reiziger schreef:Vandaag gezien dat de IR 4216 Nijvel - Luchthaven - Leuven gereden werd met een varken (AM75)! Is dat normaal?
Ongewone samenstelling.
Re: gewijzigde samenstelling.
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: gewijzigde samenstelling.
Kijk 'ns aan, er zijn toch nog zaken die me ontsnappen, terwijl ik op een steenworp van heel het gebeuren woon.
Wel fenomenaal hoe de bediening van de luchthaven de laatste jaren veranderd is: tot niet zo lang geleden enkel Break, nu zie je alles: Break, MS75, MS96, 27+M6, klassiek, ...
Wel fenomenaal hoe de bediening van de luchthaven de laatste jaren veranderd is: tot niet zo lang geleden enkel Break, nu zie je alles: Break, MS75, MS96, 27+M6, klassiek, ...
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: gewijzigde samenstelling.
En als er recent geen wijzigingen doorgevoerd zijn, rijdt er in het weekend zelfs nog een M4-stam op de IR j-verbinding.
Groeten,
Groeten,
Re: gewijzigde samenstelling.
Niet echt een gewijzigde samenstelling maar vanmorgen reed de IC-A Eupen - Oostende 529 met loc 1312 .
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik heb vorige week diezelfde P-trein gezien met 3 M4 tweede klasse + 1 I6 eerste klasse (rijtuig met aparte coupeetjes dus)260689 schreef:
zo is vorige week de P trein 8280 Antwerpen Noord-Antwerpen centraal-Aarschot normaal gezien 4 M4 rijtuigen maar op een bepaalde dag was het 3 M4 rijtuigen + 1 I11 rijtuig
Re: gewijzigde samenstelling.
Als het echt de bedoeling is om de voorziene samenstelling min of meer te handhaven, dan kan dat toch geen probleem zijn. Gek zou pas zijn als valabele rijtuigen langszij blijven staan omdat ze niet tot het juiste type behoren. M.a.w., als het technisch kan, waarom zou zo'n vreemde eend in de bijt dan niet mogen?Terminus schreef:Ik heb vorige week diezelfde P-trein gezien met 3 M4 tweede klasse + 1 I6 eerste klasse (rijtuig met aparte coupeetjes dus)260689 schreef:
zo is vorige week de P trein 8280 Antwerpen Noord-Antwerpen centraal-Aarschot normaal gezien 4 M4 rijtuigen maar op een bepaalde dag was het 3 M4 rijtuigen + 1 I11 rijtuig
Met vriendelijke groet
overweg13
overweg13
Re: gewijzigde samenstelling.
De vauban had deze avond een oranje DMS pakwagen mee op zijn weg naar Brussel. De laatste tijd is deze trein echt de moeite om op foto te zetten. Het bonte allegaartje aan rijtuigen uit zwitserland is heel gevarieerd.
Re: gewijzigde samenstelling.
Klopt, maar het is wel zo dat niet iedere tbg alle soorten materieel kent. Misschien is dit minder van toepassing wanneer maar 1 rijtuig van een ander type wordt toegevoegd, maar wanneer heel de samenstelling verandert kan dit problemen geven. Een Benelux is al blijven staan in Brussel omdat het uitzonderlijke Belgische rijtuigen waren en het op dat uur van de dag Nederlands personeel was (die de rijtuigen niet kenden). Een P-trein naar Dendermonde was enkele jaren geleden enkele dagen met I10-rijtuigen i.p.v. M4-rijtuigen. Het treinpersoneel kende deze rijtuigen niet en het hing van de goodwill (of naïviteit?) van de tbg af of er vertrokken werd...overweg13 schreef:Als het echt de bedoeling is om de voorziene samenstelling min of meer te handhaven, dan kan dat toch geen probleem zijn. Gek zou pas zijn als valabele rijtuigen langszij blijven staan omdat ze niet tot het juiste type behoren. M.a.w., als het technisch kan, waarom zou zo'n vreemde eend in de bijt dan niet mogen?Terminus schreef:Ik heb vorige week diezelfde P-trein gezien met 3 M4 tweede klasse + 1 I6 eerste klasse (rijtuig met aparte coupeetjes dus)260689 schreef:
zo is vorige week de P trein 8280 Antwerpen Noord-Antwerpen centraal-Aarschot normaal gezien 4 M4 rijtuigen maar op een bepaalde dag was het 3 M4 rijtuigen + 1 I11 rijtuig
Maar uiteraard, voor treinfans zoals wij, is het altijd leuk om speciale samenstellingen te zien.
Re: gewijzigde samenstelling.
Deze week heb ik gemerkt dat de P7349 Aarschot-Merode nu samengesteld is uit 2 klassieke stelletjes i.p.v. M5.
Re: gewijzigde samenstelling.
Amai das ook wel een ferme achteruit gang.ronny schreef:Deze week heb ik gemerkt dat de P7349 Aarschot-Merode nu samengesteld is uit 2 klassieke stelletjes i.p.v. M5.
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: gewijzigde samenstelling.
Dag,
Groeten,
Die P-trein, die in de vorige dienstregeling een rechtstreekse doorsteek van lijn 36 naar lijn 26 maakte, is door de werkzaamheden op de ringlijn sinds december omgeleid via Mechelen en Schaarbeek. Voor veel reizigers betekent dat een verdrievoudiging van hun reistijd en een extra overstap in Mechelen. Waarschijnlijk is dat de reden waarom de bezetting ineens drastisch is afgenomen. De vrijgekomen M5-rijtuigen zijn elders meer dan welkom (omdat de gerenoveerde stammen minder zitplaatsen bieden), en dan heb ik het nog niet over die HLE 21.das ook wel een ferme achteruit gang.
Groeten,
Re: gewijzigde samenstelling.
Vanavond kwam IC F 1719 naar Luik met doorkomst te Leuven om 20.59u binnengelopen met 2 stellen rode klassiekjes: de 600 en de 156. Normaal?
Re: gewijzigde samenstelling.
op die verbinding tijdens de week zit bijna alles
MS 96, M6, MS80 (break), Klassiekjes, M4
MS 96, M6, MS80 (break), Klassiekjes, M4
-
- Berichten: 1059
- Lid geworden op: 09 apr 2008, 17:58
Re: gewijzigde samenstelling.
Ik zie alleen maar M4'en af en toe een Break op die IC, is dat dan s'ochtendsvroeg en s'avondslaat dat die klassiekjes en M6'en op rijden?
-
- Berichten: 745
- Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51
Re: gewijzigde samenstelling.
Dag,Ik zie alleen maar M4'en af en toe een Break op die IC, is dat dan s'ochtendsvroeg en s'avondslaat dat die klassiekjes en M6'en op rijden?
Om op je vraag te antwoorden even een overzichtje van hetgeen ik de voorbije maanden heb kunnen noteren:
* 2x AM (klassiek): ritten 1740, 1721 en blijkbaar dus ook 1719.
* HLE 27 + M6: ritten 1706, 1738
* 2x AM 96: ritten 1712, 1731
Wie kan nog ritten aanvullen die niet met M4-rijtuigen of met AM B's gereden worden?
Groeten,