Ongewone samenstelling.

Alles over reizigerstreinen in België.
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Molenbruch Y. schreef:
Alle 15.
Hoe kom je eigenlijk aan dat cijfer? De reeks 21 telt toch 60 exemplaren, die allemaal zijn toegewezen aan Oostende?

Groeten,
Sorry, ik dacht dat het over de I6 Bc ging, waar ook al sprake van was, enkele posts geleden. Te rap geweest.
Met vriendelijke groet

overweg13
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Molenbruch Y. »

Ah, dat verklaart meteen ook de vreemde uitleg over die internationale treinen...

Als we beluxtrains.net en het Spoorwegjournaal mogen geloven, zijn de I10-rijtuigen die op weekdagen de EC-treinen 90 en 91 versterken van/tot Luxemburg, sinds halverwege maart trouwens vervangen door I6 Bc-ligrijtuigen. Is dat nog steeds zo?

Groeten,
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Terminus »

Molenbruch Y. schreef:Ah, dat verklaart meteen ook de vreemde uitleg over die internationale treinen...

Als we beluxtrains.net en het Spoorwegjournaal mogen geloven, zijn de I10-rijtuigen die op weekdagen de EC-treinen 90 en 91 versterken van/tot Luxemburg, sinds halverwege maart trouwens vervangen door I6 Bc-ligrijtuigen. Is dat nog steeds zo?

Groeten,
Klopt. Is sinds midden juni (aanpassing dienstregeling) ook officieel zo.
Ik weet dat deze rijtuigen vooral als versterking dienen voor de ochtendtrein. Zijn ze eigenlijk ook toegankelijk op de avondtrein (IC 90)?
Lukas
Berichten: 1676
Lid geworden op: 01 feb 2006, 21:44
Locatie: Rotselaar L 35

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Lukas »

Hoi,

Afgelopen vrijdag heb ik mij tussen Namen en Brussel comfortabel geinstalleerd in een I6BC rijtuig en de trein was de EC Vauban.

Lukas
Leve HLR 73,74 EN 82!!
Leve de M6 rijtuigen!!
De TRAXX is de MAX !!
LEVE HLD 62+63 En de HLD 52,53 EN 54!!
LEVE DE DESIRO!!
treinbruno
Berichten: 2405
Lid geworden op: 01 sep 2007, 20:38
Locatie: Singapore

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door treinbruno »

Je kunt die bedden zelfs nog gewoon in nachtstand zetten, rugleuning optillen en als je hem hoog genoeg heft het haakje uitklappen, en dan krijg je een couchette met 6 ligbanken.
Dan nog het schuifgordijn dicht, couchette vergrendelen, licht uit, en het is compleet :P

Zou er wel uitgehaald mogen worden voor dagtreinen, die deurvergrendeling.
De deurvergrendeling van een I6bc compartiment is zelfs niet eens langs buiten open te krijgen met een driewegsleutel :!:
Afbeelding
dcr
Berichten: 259
Lid geworden op: 05 dec 2008, 15:34

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door dcr »

Deze middag om 13h20 reden er een aantal MW41-stellen vanuit de NZ-tunnel naar Brussel-Zuid.
Is dit wel toegelaten?
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door overweg13 »

dcr schreef:Deze middag om 13h20 reden er een aantal MW41-stellen vanuit de NZ-tunnel naar Brussel-Zuid.
Is dit wel toegelaten?
In de netverklaring vind ik zelfs geen enkele beperking voor mw41. De NZV zal dus ook wel tot hun speeldomein behoren. Waarom twijfel je? Wegens de dieselmotoren? Vergeet niet dat het gros van de treinen in de jaren 1960 en 1970 in de NZV door diesels gesleept werden.
Met vriendelijke groet

overweg13
Molenbruch Y.
Berichten: 745
Lid geworden op: 03 aug 2006, 21:51

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Molenbruch Y. »

In de periode volgend op de brand in het tractieonderstation van Brussel-Zuid, eind 2006, zijn zelfs een aantal P-treinen doorheen de NZV gedurende enkele maanden door AR 41's verzekerd. Ze zijn er dus zeker toegelaten...

Groeten,
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Shrek »

dcr schreef:Deze middag om 13h20 reden er een aantal MW41-stellen vanuit de NZ-tunnel naar Brussel-Zuid.
Is dit wel toegelaten?
Enkel voor stoomtreinen zijn er beperkingen, niet voor diesels :wink:
Terminus
Berichten: 1130
Lid geworden op: 03 feb 2006, 20:31

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Terminus »

Vandaag: een stam M4'en op de IC Charleroi-Antwerpen.
Gebruikersavatar
Shrek
Berichten: 12624
Lid geworden op: 01 feb 2006, 22:09

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Shrek »

Terminus schreef:Vandaag: een stam M4'en op de IC Charleroi-Antwerpen.
Ik heb er zelfs ingezeten:P Jammer dat er geen airco was, maar de capaciteit was zeker groot genoeg :)
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Robin »

overweg13 schreef:
dcr schreef:Deze middag om 13h20 reden er een aantal MW41-stellen vanuit de NZ-tunnel naar Brussel-Zuid.
Is dit wel toegelaten?
In de netverklaring vind ik zelfs geen enkele beperking voor mw41. De NZV zal dus ook wel tot hun speeldomein behoren. Waarom twijfel je? Wegens de dieselmotoren? Vergeet niet dat het gros van de treinen in de jaren 1960 en 1970 in de NZV door diesels gesleept werden.
Molenbruch Y. schreef:In de periode volgend op de brand in het tractieonderstation van Brussel-Zuid, eind 2006, zijn zelfs een aantal P-treinen doorheen de NZV gedurende enkele maanden door AR 41's verzekerd. Ze zijn er dus zeker toegelaten...

Groeten,
In de noord zuid van Antwerpen mogen ze alsinds niet in.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door overweg13 »

Robin schreef: In de noord zuid van Antwerpen mogen ze alsinds niet in.
Daarvan is alleszins niets in de netverklaring te vinden.
Met vriendelijke groet

overweg13
eagleheart
Berichten: 305
Lid geworden op: 18 mar 2009, 05:53
Locatie: Muizen
Contacteer:

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door eagleheart »

ir-trein 3327 antwerpen-centraal(07.06) - Brussel-zuid(07.56)

reed maar met 1 break

mvg
Domien
Robin
Berichten: 2533
Lid geworden op: 28 mar 2007, 10:04
Locatie: Schoten

Re: gewijzigde samenstelling.

Bericht door Robin »

overweg13 schreef:
Robin schreef: In de noord zuid van Antwerpen mogen ze alsinds niet in.
Daarvan is alleszins niets in de netverklaring te vinden.
Dit heeft te maken omdat dan het brandalarm zou afgaan.
Moest men ooit een trein depanneren met een diesel dan moet men het alarm eerst afzetten.

Je zal nooit een mw41 ergens anders zien staan buiten de +1.
AfbeeldingAfbeeldingAfbeelding
Plaats reactie