Modernisering Breaks

Alles over reizigerstreinen in België.
kika
Berichten: 2861
Lid geworden op: 15 apr 2008, 03:00
Locatie: BRD

Re: Modernisering Breaks

Bericht door kika »

treop schreef:denk dat sommigste mensen 30jaar te laat zijn geboren. ge zou es moeten zien bij het demonteren waar het, het vuilst is.
Vertel? Bij de deuren en in de hoekjes en kantjes? Onder de zetels? Achter de wandpanelen?
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Modernisering Breaks

Bericht door MaartendeJ »

Dieselfreak schreef: Maar ja, het is een algemene trend in de gehele maatschappij dat "modern" per definitie "zo kaal mogelijk" is: één kleur is de norm, tekeningen, motieven enz. zijn taboe.
http://www.google.nl/images?q=ICMm%20in ... 77&bih=619
Fototjes van het gereviseerde ICM. Met muurschilderingen (groter dan het oude ICM de hele muur ipv een simpel tekeningetje) en fancy gekleurde (glazen) scheidingswandjes... Ziet er modern uit, maar toch zit er iets van kunst in.

De stellen VIRM4-IV-nummerreeks 9547-9597 hebben in het glas van de deuren een foto met lichte kleurtinten. En ook hier fancy glazen tussenwand. (niet zo goed te zien, maar het is om een idee te geven)
http://www.google.nl/images?um=1&hl=nl& ... =&aql=&oq=
Dieselfreak schreef: Leve de I6! :D Ik begrijp wel dat er mensen zijn die daar anders over denken, maar zoals vasonline schreef, je kan een trein zó ontwerpen dat er voor elk wat wils is. Het eersteklasserijtuig van de Benelux bijvoorbeeld bestaat uit één grote ruimte, maar heeft wel twee "kotjes" zoals die van de I6. Op die manier komen zowel mensen die houden van kleine ruimtes als personen die liever in een grote "zaal" zitten aan hun trekken. Niemand die te klagen heeft. Ook in sommig ander Nederlands materieel zijn er in eerste klasse naast het gewone compartiment enkele couchettes. Als dat in Nederlands materieel kan, waarom dan niet in Belgisch? En één van de redenen om voor eerste klasse te kiezen, is de rust, dus vind ik het logisch en belangrijk dat daar rekening wordt gehouden met mensen die niet graag in een zaal zitten.
Alleen ICM(m) en ICR(m) (=gebaseerd op de middenbak van ICM, dus dat is niet zo raar) hebben hokjes evenals mat'64 in de kopbakken. Iig alle stellen de eerste klas (in de ABk) en sommige stellen hebben in de tweede klas een hokje, maar dat zijn slechts een paar deelseries. (er waren er 13, nu zijn alleen de laatste 6 of 7 nog in dienst) Hokjes kosten gigantisch veel cappaciteit. En de Duitse IC-treinen (Schiphol-Hengelo-Bad Bentheim-Berlin) Hoevaak zie je het wel niet dat als er iemand al in een hokje zit, de Mens denkt "vol. Ik zoek wel verder".
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Modernisering Breaks

Bericht door groentje »

Dat laatste denken ze ook als er 1 persoon in een viertje zit, hoor. Mensen zijn lang zo sociaal niet als ze denken. Wees gerust, op het ogenblik dat de plaatsen schaars worden, worden ook die coupeetjes ingenomen.
MaartendeJ
Berichten: 387
Lid geworden op: 09 nov 2010, 19:23

Re: Modernisering Breaks

Bericht door MaartendeJ »

Maar in een "viertje" (=vierzitter zegmaar? :oops: ) kost dat slechts 3 andere plekken, in een coupe'tje kost dat 5 (lege) plekken.
groentje
Berichten: 7305
Lid geworden op: 02 feb 2006, 18:22
Locatie: Op 3 km van FBMZ

Re: Modernisering Breaks

Bericht door groentje »

Een vierzitter, ja.
Tja, dan zullen die coupés iets sneller extra volk zien dan de 4-zitters, zeker.
Voor mij moet ook niet heel de trein in coupés zijn, maar een paar, zeker in eerste klasse, is wat mij betreft wel welkom.
treop

Re: Modernisering Breaks

Bericht door treop »

391 stond gisteren terug in de cw. kweet nie wrm
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door b-loc »

gisteren vroeg ne vriend aan mij. Keb daarnet op nen nieuwe trein gezeten het leek wat die nieuwe dubbeldekkers maar dan maar me enkel dek.
Ik zo denken dewelke zijn dat nu? het was den 378 :lol:
Gebruikersavatar
overweg13
Berichten: 5301
Lid geworden op: 01 feb 2006, 10:22

Re: Modernisering Breaks

Bericht door overweg13 »

b-loc schreef:gisteren vroeg ne vriend aan mij. Keb daarnet op nen nieuwe trein gezeten het leek wat die nieuwe dubbeldekkers maar dan maar me enkel dek.
Ik zo denken dewelke zijn dat nu? het was den 378 :lol:
Ik heb het door: een personage uit Jommeke, ik zo denken.
Met vriendelijke groet

overweg13
Gebruikersavatar
Dieselfreak
Berichten: 2067
Lid geworden op: 09 jul 2006, 13:17
Locatie: Deeltijds Zwevegem-Kortrijk, deeltijds Gent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Dieselfreak »

Gisteren heb ik de 378 in Kortrijk gezien, het was de trein van 11 uur 15 naar Brussel. Het is de derde keer dat ik de 378 in Kortrijk zie. Doet die wel vaker de IC L?
Mijn netvliezen worden geprikkeld. Mijn hartslag gaat omhoog. Mijn bloed gaat sneller stromen. Iemand probeert me naar binnen te lokken.
LML
Berichten: 1405
Lid geworden op: 07 mar 2009, 17:55
Locatie: LML

Re: Modernisering Breaks

Bericht door LML »

In de Kempen heb ik ze (de gemoderniseerde 'breaks') nog niet gezien, of anders net gemist...?
Heb jij respect, dan krijg je respect terug...
antwerpenaar
Berichten: 30
Lid geworden op: 20 mar 2008, 20:30

Re: Modernisering Breaks

Bericht door antwerpenaar »

LML schreef:In de Kempen heb ik ze (de gemoderniseerde 'breaks') nog niet gezien, of anders net gemist...?
Vorige woensdag rond de middag stond de 308 in Turnhout.
Nicholas
Berichten: 176
Lid geworden op: 12 aug 2008, 14:26

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Nicholas »

LML schreef:In de Kempen heb ik ze (de gemoderniseerde 'breaks') nog niet gezien, of anders net gemist...?
Ze hebben ook al op de IR Antwerpen-Turnhout en de L Antwerpen-Herentals gezeten :D
Teach2
Berichten: 418
Lid geworden op: 10 jul 2006, 16:25

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Teach2 »

Het zal wel rapper gaan eens de lijn is opgestart.
Je zou denken dat, twee jaar nadat de eerste buitenkwam (met meer dan een jaar vertraging!) die 'lijn' zo stilaan op volle toeren zou mogen draaien he...
Er zijn ongeveer evenveel break-bakken als M4-bakken en dat was toch ook op een dikke 5 jaar gedaan :)
Ehm, de modernisering van de M4 heeft zo'n 12 jaar geduurd, geen 5...

de renovatie van de break is een gigantische janboel, zo simpel is het. Op twee jaar tijd VIER stellen moderniseren, da's gewoon een belediging. In eender welk privé-bedrijf zouden er koppen gerold zijn.
Brent

Re: Modernisering Breaks

Bericht door Brent »

Vandaag 378 op lijn 69 in Wevelgem:

Sorry, beter kon niet , ik heb in een grote haast mijn fototoestel genomen om 'm erop te krijgen.
Als je goed kijkt op foto 4 zie je een beetje graffiti handtekeningen op het front. :roll: Een schande!

1. Afbeelding 2. Afbeelding 3. Afbeelding 4. Afbeelding Mvg, Brent Logie
b-loc
Berichten: 1233
Lid geworden op: 17 feb 2008, 12:09
Contacteer:

Re: Modernisering Breaks

Bericht door b-loc »

Waarom zit er in elk rijtuig 1 raam in dat niet open kan?
op foto 4 zie ik al een voordeel van de gemoderniseerde break er kunnen geen witte plekken komen op de plaats waar de verf is afgebrokkeld zoals n°363 :lol:
Plaats reactie